Skip to content

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος

Σχέδια επί χάρτου για τα αυτοκινούμενα οχήματα: Τι μας επιφυλάσσει το μέλλον

Τα αυτοκινούμενα οχήματα σύντομα θα εγκαινιάσουν μία νέα εποχή στους τομείς της κινητικότητας, της ασφάλειας και της άνεσης. Το πρόβλημα, ωστόσο, σύμφωνα με ερευνητές του κλάδου των μεταφορών, είναι ότι η χρήση των αυτοκινήτων αυτών θα είναι πολύ συχνή.

Ελενα Ερμείδου

Αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων

Ειδικοί επιστήμονες προβλέπουν ότι αυτοκίνητα ρομπότ θα συνοδεύουν τα παιδιά στο σχολείο τους, στα μαθήματα χορού, στα γήπεδα. Νέες προοπτικές μετακίνησης δε, ανοίγονται για ηλικιωμένους και ανάπηρους.

Οι σημερινοί οδηγοί συμβατικών αυτοκινήτων στο μέλλον θα έχουν την δυνατότητα να εργάζονται, να κοιμούνται, η να παρακολουθούν ταινίες κατά την μετάβαση τους στο γραφείο.

Οι άνθρωποι θα μπορούν να μένουν στο σπίτι περισσότερο χρόνο καθώς θα έχουν την δυνατότητα να στέλνουν τα αυτοκίνητα τους να κάνουν δουλειές, όπως να πάνε στον μπακάλη να παραλάβουν αγαθά που είχαν παραγγείλει διαδικτυακά.

Αύξηση ή μείωση της κίνησης στους δρόμους;

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι αριθμός των διανυθέντων χιλιομέτρων θα εκτοξευθεί. Είναι αβέβαιο αν θα υπάρξει και αντίστοιχη αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά μία σαφής πιθανότητα. 

Τα αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται υπό περιορισμένες συνθήκες θα είναι διαθέσιμα μέσα στα επόμενα πέντε με 10 χρόνια. Οι εκδόσεις πλοήγησης σε κάθε περίπτωση χρειάζονται 10-20 χρόνια.

Ποιες ηλικίες επιλέγουν τα αυτοκινούμενα οχήματα

Βάσει στοιχείων έρευνα που διεξήγαγε η KPMG σε ομάδες ατόμων στην Ατλάντα, το Ντένβερ, και το Σικάγο, η ζήτηση για αυτοκινούμενα οχήματα θα διπλασιαστεί στις ηλικιακές ομάδες άνω των 65 και αυτές μεταξύ 16 -24

Το περασμένο έτος διανύθηκαν περίπου 3,1 τρισεκατομμύρια μίλια στις ΗΠΑ. Σε αυτά προστίθενται κάθε χρόνο περίπου 2 τρισεκατομμύρια μέχρι το 2050, σύμφωνα με την KPMG.

Και, αν υπολογιστούν και της μέσης ηλικίας άτομα τότε αριθμός ανεβαίνει στα 8 τρισεκατομμύρια συνολικά.

Μειώνεται το κόστος της ασφάλισης
Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα κάνουν τα ταξίδια ασφαλέστερα και φτηνότερα. Με τα ανθρώπινα λάθη να είναι υπεύθυνα για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων, τα ατυχήματα αναμένεται να περιοριστούν, μειώνοντας το κόστος της ασφάλισης και των επισκευών.

Εξοικονομείται χρόνος, αυξάνεται η παραγωγικότητα

Το μεγαλύτερο, ωστόσο κόστος για κάποιον που ταξιδεύει είναι ο χρόνος σύμφωνα με ερευνητές του κλάδου μεταφορών στο πανεπιστήμιο της Washington. Το κόστος μειώνεται εξαιρετικά όταν οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν παραγωγικά σε σχέση με τα καθήκοντα τους το χρόνο τους.

Σύμφωνα με έρευνα της MacKenzie. Τα οχήματα μπορούν να μειώσουν το κόστος του ταξιδίου μέχρι και 60%.

Στην καλύτερη περίπτωση, η συμφόρηση μειώνεται διότι τα αυτοκινούμενα οχήματα και φορτηγά είναι ασφαλέστερα, ταξιδεύουν γρηγορότερα, με μειωμένες αποστάσεις μεταξύ τους.
Οι αυτοκινητολωρίδες μπορεί να είναι στενότερες, αφού το περιθώριο λάθους είναι μικρότερο και δεν χρειάζονται μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων.

Τα πλεονεκτήματα … αλλά και οι αμφιβολίες

Τα τροχαία ατυχήματα θα είναι λιγότερα ώστε να μπλοκάρουν την κίνηση των αυτοκινήτων. Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα αυτά θα είναι περιορισμένα όσο τα αυτοκινούμενα οχήματα θα κυκλοφορούν στους ίδιους δρόμους με τα συμβατικά οχήματα.

Αλλά, αυτό το σενάριο εξαρτάται από το χρόνο μετάβασης του καθεστώτος ατομικής ιδιοκτησίας ενός οχήματος στο καθεστώς ιδιοκτησίας εμπορικού στόλου αυτοκινήτων άνευ οδηγού, η παραγγελία του οποίου γίνεται με τηλεφωνική κλήση μέσω εφαρμογής app.

Οι στόλοι αυτοί μπορούν να γίνουν σουπερ αποδοτικοί, αφού θα επιβιβάζονται και θα αποβιβάζονται επιβάτες που ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση.

Καταλύτης η κοινή γνώμη

Ο εφιάλτης της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα προέκυπτε, αν ένα μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας δεν πείθονταν ώστε να κάνει χρήση των αυτοκινήτων – ρομπότ και συνέχιζε και να χρησιμοποιεί τα συμβατικά μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με έρευνα του International Transport Forum, οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία στην πόλη της Λισαβόνας στην Πορτογαλία , αν τα συμβατικά αυτοκίνητα αντικατασταθούν από τα αυτοκινούμενα οχήματα και σε αυτά επιβιβάζεται ένας μόνο επιβάτης σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα ή κάποιους επιβάτες μαζί, τα συνολικά διανυθέντα μίλια θα αυξηθούν από το 30% στο 90%. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν διαδοθεί το αυτοκινούμενο όχημα, η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα αυξηθεί.

Αλλαγές και στους αιθέρες – έρχονται νέες μορφές ανταγωνισμού

Οι αεροπορικές θα έρθουν αντιμέτωπες με νέες μορφές ανταγωνισμού καθώς οι επιβάτες θα επιλέγουν να πραγματοποιούν τα ταξίδια τους μεταξύ πόλεων με οχήματα των οποίων η ταχύτητα ξεπερνά τους 100 κόμβους αντί να πετάνε με αεροπλάνο

Στα σκαριά νέες μορφές φορολογίας

Για να ενισχυθούν τα κοινά οχήματα θα πρέπει οι κυβερνήσεις επιβάλλουν ειδική φορολογία με σκοπό την αποσυμφόρηση των αυτοκινητόδρομων. Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να περιοριστεί η στάθμευση στα αστικά κέντρα. Να προστεθούν λωρίδες στους αυτοκινητόδρομους και να ληφθούν μέτρα ώστε να αποθαρρύνουν τους επιβάτες από το να ταξιδεύουν μόνοι τους σε ένα αυτοκίνητο.

Θα χρειαστεί να υπάρξουν προσαρμοσμένες πολιτικές χρήσης γης, ώστε να προβλεφθεί η εξάπλωση των πολιτών. Θα πρέπει παράλληλα να υπάρξουν και άλλες πολιτικές φορολόγησης ώστε να μειωθεί η χρήση αυτοκινήτου.

Ολες αυτές βέβαια οι πολιτικές θα είναι αμφιλεγόμενες και δύσκολα θα επιτευχθούν.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *