Skip to content

Τελευταία στις επαγγελματικές δεξιότητες (skills) η Ελλάδα

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η ενεργοποίησή τους και η αντιστοίχισή τους με τις ανάγκες της αγοράς αποτελούν το σύστημα δεξιοτήτων μιας – αυτά τα τρία «μετρά» ο δείκτης ESI – Εuropean Skills Index.

Με μέγιστη βαθμολογία το 100, η Ελλάδα παίρνει 23 (που σημαίνει ότι επιτυγχάνει το 23% της ιδανικής απόδοσης) και κατατάσσεται τελευταία στη λίστα των 28 χωρών της Ε.Ε., μαζί με την Ισπανία.

Η Ελλάδα καταγράφει χαμηλές επιδόσεις και στους τρεις πυλώνες και ανήκει στο group των χωρών της Ευρώπης που υποαποδίδουν.

Μεταξύ άλλων σημειώνεται ότι η ανεργία των πτυχιούχων στην Ελλάδα είναι μικρότερη από εκείνη των υπολοίπων ωστόσο αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό των νέων που απασχολούνται σε εργασίες κατώτερες της εκπαίδευσής τους.

Εκτιμάται ότι το 2020, το 60% των θέσεων εργασίας στην Ελλάδα θα απαιτεί προσόντα μεσαίου επιπέδου που συχνά αποκτώνται μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Πρώτη στη λίστα είναι η Τσεχία με 75/100 και ακολουθούν η Φινλανδία (72), η Σουηδία (72) και το Λουξεμβούργο (71). Μαζί με τη Σλοβενία (69), την Εσθονία (68) και τη Δανία (67) είναι οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις συγκεντρώνοντας αποτελέσματα πάνω από 67. Οι μισές χώρες, κυρίως από τη Δυτική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, πέτυχαν βαθμολογίες στον μέσο όρο, δηλαδή από 45 μέχρι 62. Το υπόλοιπο 25% από τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη σημειώνει βαθμολογίες κάτω από 45.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *