Skip to content

Τελική ευθεία για χιλιάδες “τολμηρούς” οδηγούς ανασφάλιστων οχημάτων

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

Σφίγγει ο κλοιός για τα χιλιάδες εκπρόθεσμα ανασφάλιστα οχήματα που εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, καθώς απ’ τον ερχόμενο Οκτώβριο ενεργοποιείται η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για επέμβαση των αστυνομικών αρχών.

Η διαδικασία με τις επιτόπιες εξακριβώσεις αποτελούσε πάγιο αίτημα της υφυπουργού Οικονομικών, Αικατερίνης Παπανάτσιου, προκειμένου να κλείσει οριστικά το «παραθυράκι» για τους ασυνεπείς οδηγούς των ανασφάλιστων οχημάτων.

Πρόθεση των δύο υπουργείων (Οικονομικών και Μεταφορών) είναι να δοθεί οριστική λύση στο μείζον πρόβλημα, προβλέποντας -πέραν της χρηματικής ποινής- αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

Ο πονοκέφαλος στον γρίφο των ανασφάλιστων οχημάτων αυξάνει, καθώς στο ίδιο χρονικό διάστημα θα πρέπει να ακολουθήσει και η δεύτερη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών, όπως ορίζει ο νόμος.

Στην τελευταία προθεσμία που δίδεται από το αρμόδιο υπουργείο, εάν οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων δεν εμφανιστούν προς τακτοποίηση, η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) θα αποστέλλει τα στοιχεία στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος τους επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του π.δ. 237/1986.

Δυσαρέσκεια…

Παρά τις προειδοποιήσεις, δεν είναι λίγα τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς που εκφράζουν την ανησυχία τους για τις συνεχόμενες και αδιέξοδες κυβερνητικές καθυστερήσεις που καταγράφονται ως προς την εφαρμογή του νόμου.

Σε αυτή την περίπτωση, εάν δηλαδή υπάρξουν εκ νέου αναβολές, οι συνεπείς ιδιοκτήτες οχημάτων που καταβάλλουν κανονικά τα ασφάλιστρα θα μειωθούν αισθητά, καθώς για ακόμα μία φορά οι παραβάτες όχι μόνο δεν τιμωρούνται, αλλά αντίθετα ευνοούνται στη χώρα μας.

Οι συνεχείς μεταθέσεις στην επιβολή κυρώσεων, είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε ραγδαία αύξηση ανασφάλιστων οχημάτων όπως ακριβώς έχει συμβεί και με τους ελέγχους ΚΤΕΟ. Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για 1 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους δίχως ΚΤΕΟ καθώς δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία.

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, οι κυρώσεις ανέρχονται στα 100 ευρώ για δίκυκλα έως 250 κυβικά, 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κυβικών, 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 κυβικά και 250 ευρώ για μεγαλύτερου κυβισμού.

Για κάθε φερόμενο ως ανασφάλιστο όχημα έχει δημιουργηθεί ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος ως πρόστιμο για τη μη ασφάλισή του.

«Κυνήγι» για έσοδα…

Στο «κυνήγι» των εσόδων και εφαρμογής του νόμου, εντάσσεται και η οδηγία που προβλέπει ηλεκτρονικές διασταυρώσεις -από την 1η Οκτωβρίου- για τον εντοπισμό όλων των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Συγκεκριμένα, τίθεται σε ισχύ ο νόμος 4530/2018, ο οποίος αφενός απλοποιεί τη διαδικασία εντοπισμού όσων δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ και αφετέρου προβλέπει την επιβολή και νέου εφάπαξ προστίμου μέσω του Taxisnet.

Με την εφαρμογή του νέου νόμου, εάν κάποιο όχημα δεν έχει προσκομιστεί εγκαίρως για τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ, καταρχήν θα επιβαρυνθεί με το πρόστιμο που επιβάλλεται στα επιβατικά αυτοκίνητα. Για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ, για μέχρι έξι μήνες, 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες, 65 ευρώ. Επιπλέον, τα οχήματα που θα εντοπιστούν ηλεκτρονικά να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ, θα επιβαρυνθούν με νέο πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, που θα καταχωρηθεί απευθείας στην καρτέλα τους στο Taxis.

Υπολογίζεται, ότι σήμερα ποσοστό 20% των οχημάτων που κυκλοφορούν, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *