Skip to content

1 δις δολάρια η ασφαλιστική αποζημίωση για την τραγωδία της Lufthansa

H Allianz είναι ο βασικός underwriter του Airbus A320 της Germanwings που κατέπεσε στις Άλπεις. Τα αεροσκάφη συνήθως ασφαλίζονται από consortium περισσοτέρων από 10 εταιριών οι οποίες μοιράζονται τον κίνδυνο, ενώ μια από αυτές είναι ο κύριoς ασφαλιστής.

Εκτιμάται ότι η Lufthansa συνολικά θα χρειαστεί να πληρώσει περί το 1 δισεκατομμύριο δολάρια από τα οποία οι αποζημιώσεις προς τις οικογένειες εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσουν και τα 350 εκατομμύρια δολάρια.

Το ύψος της αποζημίωσης που δικαιούνται να διεκδικήσουν από την αεροπορική εταιρία οι οικογένειες των θυμάτων χαρακτηρίζεται ως «απεριόριστο».

Σύμφωνα με τη Συνθήκη του Μόντρεαλ, οι οικογένειες θυμάτων αεροπορικής τραγωδίας δικαιούνται αυτόματα 156.000 δολάρια. Αλλά αυτό δεν περιορίζει την περαιτέρω επιτυχή προσφυγή στη δικαιοσύνη των οικογενειών, εκτός αν η αεροπορική εταιρία αποδείξει ότι η τραγωδία δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά της.

Συνήθως βεβαίως, αυτές οι υποθέσεις δεν φτάνουν ποτέ στα δικαστήρια – οι αεροπορικές εταιρίες (ή καλύτερα, οι ασφαλιστικές εταιρίες) στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και καλύπτουν τις διεκδικήσεις, πλην ελαχίστων περιπτώσεων.

Κάθε υπόθεση ωστόσο εκδικάζεται σύμφωνα με το δίκαιο της χώρας στην οποία ανήκε ο θανών και το τι μπορεί να θεωρηθεί ως ζημία, κρίνεται από την νομική αρχή της. Στα γερμανικά δικαστήρια για παράδειγμα, στο ποσό της αποζημίωσης περιλαμβάνονται έξοδα για ψυχολογική παρακολούθηση των συγγενών καθώς και έξοδα κηδείας. Αν δε, το θύμα ήταν ο προστάτης της οικογενείας, η αεροπορική εταιρία πρέπει να καλύψει όλα τα έξοδα διαβίωσης για τα εξαρτώμενα μέλη, όπως έξοδα διατροφής για τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 27(!) ετών.

Γενικότερα η αποζημίωση σε κάθε οικογένεια ορίζεται από την ηλικία, την εθνικότητα και το επάγγελμα του θανόντος. Κάποιες οικογένειες θα λάβουν λιγότερα από 100.000 ευρώ και άλλες εκατομμύρια ευρώ.

Η αμερικανική νομοθεσία είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρη σε αυτές τις καταστάσεις – η γερμανική, αντίθετα, είναι πολύ αυστηρή ειδικά σε όσα θύματα ήταν ανύπαντρα και άνεργα. Οι οικογένειες των γερμανών μαθητών δεν αναμένεται να λάβουν περισσότερα από 100.000 δολάρια η κάθε μια.

Από την άλλη, συγγενείς γερμανών επιβατών που είχαν επικερδή επαγγέλματα και θεωρούνταν προστάτες οικογενείας, μπορεί να λάβουν και περισσότερο από 1 εκατομμύριο ευρώ η κάθε μια.

Οι οικογένειες των Ισπανών επιβατών μπορεί να λάβουν πιο γενναιόδωρη μεταχείριση, με αποζημιώσεις που ξεκινούν από τα 250.000 δολάρια.

Οι οικογένειες αμερικανών υπηκόων που πέφτουν θύματα αεροπορικής τραγωδίας λαμβάνουν ανά μέσο όρο περί τα 4,5 εκατομ. δολάρια η κάθε μια.

Οι Ασφαλιστικές μάλιστα συναινούν εύκολα σε μεγαλύτερες αποζημιώσεις σε αμερικανικές οικογένειες, προκειμένου να αποφύγουν τις πανάκριβες διαδικασίες εκδίκασης που ισχύουν στις ΗΠΑ.

Στην περίπτωση του Airbus της Germanwings τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αφορούν ασφάλιση αστικής ευθύνης αεροσκάφους και ασφάλιση αεροσκάφους (Aircraft hull & aircraft liability).

Η ασφάλιση αεροσκάφους μπορεί να φτάσει το ποσό των 250 εκατ. δολαρίων, ανάλογα με την αξία του αεροσκάφους. Η ασφάλιση αστικής ευθύνης αεροσκάφους μπορεί να φτάσει έως και τα 2,5 εκατ. δολάρια ανα αεροσκάφος, ανάλογα με το μέγεθός του, αλλά και τον πλούτο και την κοινωνική θέση των επιβατών του.

Η Allianz ήταν η κύρια ασφαλιστική και για τα δύο αεροσκάφη της Malaysia Airlines που χάθηκαν πέρυσι – η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι οι αποζημιώσεις από αυτά έφτασαν περί τα 33 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα.

Με ανακοίνωσή της η εταιρία δήλωσε  “έτοιμη να συμπαρασταθεί πλήρως στον πελάτη της όσο πιο γρήγορα γίνεται, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ασφαλιστικές”.

Το πρώτο ασφαλιστήριο συμβόλαιο αεροσκαφών υπεγράφη από τους Lloyd’s το 1911.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *