Skip to content
atradius_amsterdam_office_en_1

Atradius: Ποια είναι τα τρία κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσέξει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, τι συμβαίνει σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Κίνα

–          Μετά από μια μέτρια αύξηση 0,5% φέτος, ο κλάδος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας θα αναπτυχθεί κατά 2,1% το 2025. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από χαλαρότερες νομισματικές πολιτικές και τη σταδιακή ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών.

–          Ωστόσο, οι δασμοί που επιβλήθηκαν από την νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ αποτελούν αρνητικό κίνδυνο για τον κλάδο.

–          Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για τις πωλήσεις EV εξακολουθούν να είναι καλές, αλλά οι εμπορικές τριβές μεταξύ ΕΕ και Κίνας θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις πωλήσεις.

Από την Έλενα Ερμείδου

Ευρώπη: Υψηλότερος πιστωτικός κίνδυνος για μικρομεσαίους προμηθευτές

Η Atradius αναμένει ότι η παραγωγή αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη θα συρρικνωθεί κατά 3,9% το 2024, μετά από την αύξηση 13% πέρυσι. Μια μέτρια ανάκαμψη στην αύξηση των καταναλωτικών δαπανών, υποστηριζόμενη από περαιτέρω νομισματική χαλάρωση, αναμένεται να οδηγήσει επίσης σε μέτρια ανάκαμψη 1,6% το 2025.

Παρατηρείται συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους και αυξανόμενες καθυστερήσεις πληρωμών και αφερεγγυότητες σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπλέον, η απομάκρυνση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει αρχίσει να αναδιαμορφώνει τη βιομηχανία και την ανταγωνιστική της δομή.

Οι δασμοί στις εισαγωγές αυτοκινήτων που επιβλήθηκαν από την νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ αποτελούν αρνητικό κίνδυνο για τη βιομηχανία, ιδίως για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές.

Οι τιμωροί δασμοί στις εισαγωγές κινεζικών EV μπορεί να επιβραδύνουν τη δυναμική των κινεζικών εισαγωγών. Η επιβολή αντίποινων σε εισαγωγές από την ΕΕ θα πλήξει τους ευρωπαίους κατασκευαστές που στοχεύουν στην προσοδοφόρα κινεζική κατηγορία premium.

ΗΠΑ: Η παραγωγή και οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν επιβραδυνθεί, με ανώμαλο ξεκίνημα για τις πωλήσεις EV

Μετά από αύξηση 6,4% πέρυσι, η αύξηση της παραγωγής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ προβλέπεται να επιβραδυνθεί σε 3,8% το 2024 και 0,8% το 2025. Μετά την αύξηση 14,6% το 2023, οι πωλήσεις αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,8% το 2024 και κατά 3,7% το 2024 2025.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ παραμένουν κάτω από τις προσδοκίες. Προβλέπεται ότι θα αυξηθούν μόνο κατά 9,5% σε ετήσια βάση το 2024 (σε σύγκριση με αύξηση 24% παγκοσμίως). Ορισμένοι παραγωγοί αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έχουν καθυστερήσει τις επενδύσεις και τα σχέδια παραγωγής για ηλεκτρικά οχήματα προς το παρόν.

Εάν η νέα κυβέρνηση Τραμπ εφαρμόσει τις προτάσεις της για τη δημοσιονομική πολιτική, αυτό θα αυξήσει την κερδοφορία των εταιρειών αυτοκινήτων. Ωστόσο, οποιαδήποτε επιβολή σημαντικών δασμών στις εισαγωγές προϊόντων από τις ΗΠΑ θα μπορούσε να διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού στις οποίες βασίζονται οι παραγωγοί αυτοκινήτων, αυξάνοντας το κόστος των εισαγόμενων εξαρτημάτων και υλικών.

Κίνα: Η υποτονική εγχώρια ζήτηση και οι δασμοί επιβαρύνουν τον κλάδο

Μετά την αύξηση 14% το 2023, αναμένεται ότι η ανάπτυξη της κινεζικής παραγωγής αυτοκινήτων θα επιβραδυνθεί στο 5,2% το 2024 και στο 1,0% το 2025. Η χαμηλότερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών επιβαρύνει τις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων, οι οποίες τώρα προβλέπεται να συρρικνωθούν κατά 3% φέτος.

Στην εγχώρια αγορά οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά και υβριδικά τμήματα παραμένουν ισχυρές. Ωστόσο, η ακμάζουσα αγορά EV έχει προσελκύσει πολλούς νέους παίκτες, γεγονός που οδήγησε σε έντονο ανταγωνισμό. Πολλές μικρότερες ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη καταρρεύσει λόγω της εξάρτησης τους σε μεγάλο βαθμό από εξωτερική χρηματοδότηση και  από επενδυτές. Χωρίς συνεχή ροή κεφαλαίων, αυτές οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν γρήγορα να αποτύχουν.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *