Skip to content

Cosmote Insurance: σημεία πιθανώς αντίθετα στη νομοθεσία

Πολύ μελάνι χύθηκε τελευταία και πολλές δηλώσεις έγιναν για το νόμιμο, το ‘’δεοντολογικό’’, θα έλεγε κανείς, του τρόπου άσκησης ασφαλιστικής διαμεσολάβησης από την Cosmote, μέσω της πλατφόρμας Cosmote Insurance.

Το Underwriter πλοηγήθηκε στη συγκεκριμένη πλατφόρμα και παρακολούθησε τον τρόπο που προβάλλεται το ασφαλιστικό προϊόν, προσπαθώντας να αξιολογήσει αν όντως υπάρχουν ενδείξεις για εποπτική ή άλλη παράβαση.

Καταρχήν όταν μια εταιρεία έχει στη διάθεσή της “big data”, δηλαδή πρόσβαση στους 4 από τους 10 Έλληνες και σε βασικά τους στοιχεία, χρήσιμα για την ασφαλιστική προσέγγιση και προσπαθήσει να τα εκμεταλλευτεί, είναι αυτονόητο ότι θα προκαλέσει τον φόβο των υπόλοιπων «παικτών» της αγοράς. Ιδίως όταν πρόκειται για ατομικές, μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις που σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε τέτοια δεδομένα.

Ο καπιταλισμός είναι πράγματι «σκληρός», ωστόσο μέλημα, ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής κουλτούρας, είναι η ισορροπία μεταξύ της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας από τη μια και της συγκέντρωσης του πλούτου (συνθήκες ανταγωνισμού) από την άλλη. Υπό αυτή την έννοια είναι σωστό και θετικό να εκφράζονται αντιδράσεις και να διερευνάται σε βάθος η εκάστοτε «ύποπτη» περίπτωση.

Στη συγκεκριμένη, διαπιστώθηκαν τα εξής. Πρώτον ότι η Cosmote δεν δημιούργησε μια νέα εταιρεία με την ίδια μέτοχο, απλά προσέθεσε στις εργασίες της την δραστηριότητα του «ασφαλιστικού διαμεσολαβητή», ορίζοντας ένα Φυσικό Πρόσωπο ως κατά Νόμο υπεύθυνο. Άρα το “Cosmote Insurance” δεν είναι όνομα εταιρείας, αλλά αφορά μια νέα δραστηριότητα της Cosmote.

Δεύτερον, ότι κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες, κατά τη διαδικασία της πολυτιμολόγησης, προσφέρουν στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ειδικά οφέλη ή και διαφοροποιημένες τιμές βοηθώντας έτσι έμμεσα τις πωλήσεις της.

Με το υπάρχον νομικό πλαίσιο όμως (και όχι με το νέο που θα τεθεί σε εφαρμογή σύντομα), ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής απαγορεύεται να προσφέρει εκπτώσεις ή οφέλη για να προσελκύσει πελάτες. Θα μπορούσε βεβαίως κάποιος να ισχυριστεί ότι εδώ, τις προσφορές δεν τις κάνει ο διαμεσολαβητής, αλλά οι ίδιες οι εταιρείες.

Όμως εκεί που παραθέτει τους λόγους για τους οποίους πρέπει να την επιλέξουμε, η πλατφόρμα μας πληροφορεί ότι η ίδια «έχει εξασφαλίσει» τα συγκεκριμένα οφέλη για τους πελάτες της. Προσπαθεί δηλαδή, να κάνει πρόσκληση πελατείας – αυτό είναι προφανές.

Προφανώς και δεν είμαστε εμείς οι αρμόδιοι για να κρίνουμε ή όχι εάν αυτό αποτελεί εποπτική παράβαση. Ωστόσο θα είχε ενδιαφέρον αν αυτοί που όντως είναι, εξέταζαν τυχόν παραβατικότητα του επιχειρήματος.

Αυτό που επίσης συζητείται ευρέως, είναι το θέμα της διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων και αν υφίστανται παραβάσεις με βάση τον κανονισμό GDPR. Ωστόσο, κανείς δεν γνωρίζει αν έχει ήδη λάβει συναινέσεις η Cosmote από κάθε συνδρομητή της και τι είδους συναινέσεις είναι αυτές. Ο καταναλωτής πάντως που δέχεται τα αντίστοιχα sms ή οχλήσεις από την Cosmote, έχει κάθε δικαίωμα είτε να τα αποδεχτεί, είτε να τα καταγγείλει.

Οι καιροί αλλάζουν, η τεχνολογία αλλάζει, ιδιαίτερα στις υποχρεωτικές ασφαλίσεις ο ανταγωνισμός γίνεται σε διάφορα επίπεδα. Η εξέλιξη μπορεί να μην ανατρέπεται, ωστόσο σε κάθε κλάδο της οικονομίας πρέπει πάντα η Πολιτεία, οι κοινωνίες και ο επόπτης να προσπαθούν ώστε η επιχειρηματικότητα να μη συγκεντρώνει εργασίες σε λίγους, αλλά να αναπτύσσεται πολύπλευρα, βοηθώντας στην ευημερία του κάθε κράτους.

7 Comments

  1. Avatar

    καλησπέρα σας.
    Μιας που κάνατε αυτή την έρευνα και γράψατε τις απόψεις σας, προχωρήστε και λίγο πιο πέρα και ενημερώστε με πού θα μπορούσα να κάνω καταγγελία (σε ποιά αρχή?) ως καταναλωτής για τα sms που δέχομαι από την cosmote για σφαλίσεις.
    Επίσης να ενημερώσω ότι τα προσωπικά στοιχεία μου τα έχει η Cosmote για την μεταξύ μας συναλλακτική σχέση (σταθερό και κινητό τηλέφωνο), αλλά ουδέποτε δήλωσα ότι μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και για άλλου είδους δραστηριότητες (π.χ. ασφαλίσεις)

    • Avatar

      Κε Γκαραβέλα καλησπέρα και σε εσάς.
      Θα μπορούσατε να απευθυνθείτε στην “ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ¨αλλά και στην “ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ” από όπου θα λάβετε την απαραίτητη πληροφόρηση.
      Φυσικά στην ίδια την Cosmote με το αίτημά σας-καταγγελία σας που φυσικά είναι υποχρεωμένη απο τον νόμο να σας απαντήσει.
      Πιο κάτω σχετικά λίνκς μπορούν να σας βοηθήσουν.

      http://www.efpolis.gr/
      https://www.bankofgreece.gr/Pages/el/deia/consumerprotection.aspx

    • Avatar

      Το έψαξα με αφορμή το σχόλιό σας.
      Θα σας πρότεινα πρώτα να ενημερώσετε τους ίδιους ότι δεν επιθυμείτε να ενοχλείστε. Βρείτε εδώ πληροφορίες: https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/processors.html

      Μπορείτε πάντα να κάνετε καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και η Αρχή προτείνει πρώτα να επικοινωνήσετε με τον Πάροχο με τον οποίο έχετε πρόβλημα. Πληροφορίες για την Αρχή εδώ: http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,211532&_dad=portal&_schema=PORTAL

      Φιλικά να σας πω, ότι μπορεί να σας ταλαιπωρήσει λίγο η γραφειοκρατία της Αρχής. Αν επικοινωνήσετε με την Cosmote κρατήστε ώρα επικοινωνίας και όνομα εργαζόμενου που σας εξυπηρέτησε….

  2. Avatar

    Τα προσωπικά μας στοιχεία, τα έχουμε παραχωρήσει στην Cosmote, για τις τηλεφωνικές υπηρεσίες της που έχουμε και φυσικά, όχι για να μας ενοχλούν για άλλες υπηρεσίες και προϊόντα! Ούτε για ενέργεια, ούτε για ασφαλίσεις, ούτε για κρουαζιέρες!
    Όχι για sms, όχι για τηλεφωνήματα οποιαδήποτε ώρα!
    Ας το λάβουν υπόψιν τους οι εποπτεύοντες!

  3. Avatar

    Αγαπητοί Underwriter Editors,
    οφείλω να σας συγχαρώ για το πάρα πολύ καλό άρθρο σας.
    Γιατί μέχρι τώρα είστε οι μόνοι που προσεγγίσατε το θέμα από αυτή την οπτική του και
    τοποθετήσατε ξεκάθαρα τα δεδομένα χωρίς μισόλογα και υπαινιγμούς .
    Συνεχίστε να μας <> σφαιρικά ενήμερους και πάλι ευχαριστώ.

  4. Avatar

    Ο Νέος Νόμος έχει ήδη μπει σε εφαρμογή από προχθές, εφόσον δημοσιεύθηκε, (μια μέρα πριν το παραπάνω άρθρο), όπως μας πληροφορεί με άλλο άρθρο το site σας!
    Έχω σχηματίσει την εντύπωση, πως ο νόμος αυτός προβλέπει ότι οι εκπτώσεις σε τυποποιημένο ασφαλιστικό προϊόν, ακόμη κι να δίδονται από εταιρίες, εάν δεν είναι το ίδιο διαθέσιμες σε όλα τα δίκτυα διανομής, δεν είναι σύννομες.

  5. Avatar

    Συγχαρητήρια για τις επισημάνσεις σας.

    Είναι καταχρηστική πιστεύω η συμπεριφορά της cosmote, αφού εκμεταλλεύεται την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για την τηλεφωνία και προσπαθεί να την εκμεταλλευθεί και με άλλη άσχετη,προς την ιδιότητά της, υπηρεσία.

    Πιστεύω ότι η επέμβαση της ΔΕΙΑ είναι απαραίτητη.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *