Skip to content

eCall: υποχρεωτικό από φέτος, λογισμικό έκτακτης ανάγκης για τα αυτοκίνητα

Σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο κάθε χρόνο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ψηφίσει νέο νόμο, ο οποίος από τις 31 Μαρτίου 2018 υποχρεώνει τις κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων να εγκαταστήσουν σε όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά το σύστημα eCall.

Πρόκειται για ένα λογισμικό σύστημα, το οποίο σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, θα ενεργοποιείται αυτόματα (ή με το πάτημα του ειδικού κουμπιού “sos” που θα υπάρχει στο ταμπλώ) και θα καλεί τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, προκειμένου να ειδοποιούνται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα οι υπηρεσίες βοηθείας.

Ταυτόχρονα θα προσφέρει ζωτικής σημασίας πληροφορίες όπως τον τύπο του οχήματος, τον χρόνο του ατυχήματος και την ακριβή τοποθεσία του, δείχνοντας, μάλιστα και σε ποια κατεύθυνση του δρόμου αυτό βρίσκεται, τον αριθμό των επιβατών, αλλά και τον τύπο του καυσίμου.

Το εν λόγω σύστημα ήταν να ξεκινήσει να χρησιμοποιείται από το 2012, όμως, εξ αιτίας του εύρους των πληροφοριών που θα καταγράφει και θα μεταφέρει στους αρμόδιους φορείς, είχε ξεκινήσει μια μεγάλη κουβέντα για το κατά πόσο παραβιάζει την ιδιωτικότητα των οδηγών και των επιβατών ενός οχήματος.

Σήμερα υπάρχουν διαβεβαιώσεις πως το eCall δε θα παρακολουθεί τους οδηγούς, αλλά θα «κοιμάται» και μόνο σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος θα «ξυπνά» και θα καταγράφει τα απαραίτητα δεδομένα.

«Το eCall είναι ένα τέλειο παράδειγμα ενός project που υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της ΕΕ και έχει αναπτύξει τεχνολογικές λύσεις για τη διάσωση των ανθρώπων. Η νομοθεσία επιτρέπει πλέον να υπάρχουν πραγματικά οφέλη από τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας», είχε δηλώσει στο παρελθόν ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Günther H. Oettinger.

[box]Το επιπλέον κόστος για την εγκατάσταση του eCall σε ένα αυτοκίνητο δεν ξεπερνά τα 100 ευρώ και από τεχνολογικής πλευράς, μπορεί να τοποθετηθεί τόσο σε παλιά όσο και σε νέα αυτοκίνητα. Χάρη στο eCall εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση, θα μειωθούν:

• τα θανατηφόρα δυστυχήματα έως 10%

• η σοβαρότητα των τραυματισμών έως 15%

• η κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγω τροχαίων ατυχημάτων [/box]

Τέλος, αναμένεται να συμβάλει στη διευκόλυνση του έργου των υπηρεσιών διάσωσης και στην αυξημένη ασφάλεια των σωστικών συνεργείων, ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι σαφώς υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *