Skip to content
Ανώνυμο σχέδιο (3)

H αξία των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Γράφει η Κατερίνα Πετρίδη

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές είναι η κινητήριος δύναμη της ασφαλιστικής αγοράς. Μία δύναμη που τροφοδοτείται από το κυνήγι της αριστείας, την προσπάθεια για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και καινοτόμων λύσεων. Έτσι δημιουργείται ένα οικοσύστημα που εξελίσσεται διαρκώς, ανταποκρινόμενο στις αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών. Ο ανταγωνισμός στην ουσία ενισχύει την ανθεκτικότητα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και τους εμπνέει να δοκιμάζουν τα όριά τους και να βελτιώνουν διαρκώς τις ικανότητές τους. Η συνεχής τους ανάπτυξη διασφαλίζει ότι παραμένουν αναντικατάστατοι σε μία εποχή σύνθετων προκλήσεων.

Αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στους πελάτες και τις ασφαλιστικές εταιρείες, γεγονός που τους καθιστά σημαντικούς παράγοντες της αγοράς. Πρωταρχικό τους καθήκον είναι να φροντίζουν για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών τους, καθώς η εμπιστοσύνη των πελατών είναι αυτή που καθορίζει την επιτυχία τους. Κάθε πελάτης αναζητά ένα ασφαλιστικό προϊόν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, στις δικές του μοναδικές ανάγκες και αυτό μπορεί να του το προσφέρει μόνον η γνώση και η εμπειρία ενός ασφαλιστικού συμβούλου. Γίνονται λοιπόν οι έμπιστοι σύμβουλοι, που θα πάρουν από το χέρι τον πελάτη και θα τον καθοδηγήσουν ώστε να πάρει τις σωστές αποφάσεις. Σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητες, αναλαμβάνουν να εξοικειώσουν τον πελάτη με τις δυσνόητες έννοιες της ασφάλισης, να μετατρέψουν τα εμπόδια σε ευκαιρίες ανάπτυξης. Με όπλα τους τη γνώση και την αξιοπιστία μεταμορφώνουν τις ιδέες και τις φιλοδοξίες του πελάτη σε απτή και ασφαλή πραγματικότητα.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις έρχονται να δώσουν μία νέα διάσταση στον ανταγωνισμό μεταξύ ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Η επικράτηση της ψηφιοποίησης σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Έχουν πλέον στα χέρια τους εργαλεία που τους βοηθούν να παρέχουν εξαιρετικές εξατομικευμένες λύσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Για παράδειγμα η ανάλυση δεδομένων με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης δίνει τη δυνατότητα για εκπληκτικά αποτελεσματική επεξεργασία των διαθέσιμων δεδομένων, επιτρέποντας τη δημιουργία προσωποποιημένων προτάσεων και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Ένα άλλο πεδίο είναι το ψηφιακό marketing. Η αξιοποίηση της ψηφιακής επικοινωνίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανοίγουν τον δρόμο της προβολής και του marketing χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς και με χαμηλό σχετικά κόστος, με βασική προϋπόθεση βέβαια το προσεγμένο και πρωτότυπο περιεχόμενο, που θα εξασφαλίσει τα πιο πολλά κλικ. Δεδομένου ότι οι αλλαγές είναι ραγδαίες και τα πρωτοποριακά εργαλεία γίνονται σύντομα παρωχημένα, καθώς κάνουν την εμφάνισή τους καινούργια, για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πρέπει να βρίσκονται διαρκώς σε μία διαδικασία μάθησης, ευελιξίας και προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς και στις διαφοροποιημένες προσδοκίες των καταναλωτών. Είναι ο μόνος δρόμος. 

Η ψηφιοποίηση φέρνει μαζί της και σημαντική διαφοροποίηση στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Πλέον έχουν συνηθίσει να σερφάρουν στο διαδίκτυο αναζητώντας και συγκρίνοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν. Είναι πιο καλά πληροφορημένοι, πιο «υποψιασμένοι». Συχνά προχωρούν και σε ηλεκτρονικές αγορές κυρίως καταναλωτικών προϊόντων, αλλά πλέον και κάποιων απλών ασφαλιστικών προϊόντων. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος, άψογα διαβασμένος, ώστε να μπορεί να απαντήσει σε κάθε τους ερώτηση, να τους δώσει πολύτιμες συμβουλές, κοινώς να τους αποδείξει πως μόνο μαζί του μπορούν να πάρουν τις σωστές αποφάσεις και να κάνουν τις καλύτερες επιλογές για την κάλυψη των αναγκών τους. Για να ξεχωρίσει και να επικρατήσει θα πρέπει να επενδύσει στο χτίσιμο της σχέσης του μαζί τους, αναπτύσσοντας εξατομικευμένη στρατηγική για τον κάθε έναν χωριστά, πώς θα του τραβήξει την προσοχή, πώς θα του παρέχει μία αξέχαστη εμπειρία εξυπηρέτησης, πώς θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Οι πιο πληροφορημένοι καταναλωτές της ψηφιακής εποχής αναμφίβολα ανεβάζουν τον πήχη του ανταγωνισμού.

Στον αγώνα για την επικράτηση σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά οι προκλήσεις είναι ποικίλες. Η προσαρμογή στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι τεχνολογικές εξελίξεις -συνεχής εκπαίδευση, προμήθεια και εκμάθηση προγραμμάτων και εφαρμογών- προϋποθέτει επένδυση σε χρόνο και χρήμα. Από την άλλη πλευρά το ιδιαίτερα αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η ευρωπαϊκή νομοθεσία συνοδεύεται από μεγάλο όγκο γραφειοκρατίας, που «τρώει» σημαντικό μερίδιο από τον παραγωγικό χρόνο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Οι συνθήκες αυτές οδηγούν αρκετούς στο να αφήνουν πίσω τους τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού και να εξετάζουν τις προοπτικές και τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας. Η συνένωση δυνάμεων περιορίζει τις λειτουργικές δαπάνες, αλλά κυρίως εμπλουτίζει το συνεργατικό σχήμα με τις γνώσεις και τα ταλέντα των μελών του, καθιστώντας το πιο δυνατό, πιο ανθεκτικό, πιο ευπροσάρμοστο στην καινοτομία και βέβαια πιο ανταγωνιστικό.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *