Skip to content

IDD: Απαγορεύει ειδικές εκπτώσεις και προσφορές

Μείζον θέμα δημιουργεί η προσφορά μεμονωμένων εκπτώσεων από τους διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων είτε είναι πλατφόρμες, είτε τράπεζες, είτε διαμεσολαβητές, σύμφωνα με την IDD. Έγιναν οι πρώτες καταγγελίες μετά την Black Friday.

του N. Σακελλαρίου

Οι εκπτώσεις επί των ασφαλίστρων που μπορεί να προσφέρει κάποιος διανομέας πέρα από τις τιμές των ασφαλιστικών εταιρειών εμπίπτει στην κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και στον αθέμιτο ανταγωνισμό και γι΄αυτό η IDD ζητά να καταργηθούν εφεξής, δηλαδή από την ψήφιση του νόμου και μετά.

Το ίδιο ισχύει και για τις συνδυασμένες προσφορές των διαφόρων διανομέων δηλαδή το φαινόμενο μαζί με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να δίνεται και κάποια άλλη παροχή ή κάποιο άλλο προϊόν. Επίσης αθέμιτος ανταγωνισμός, βάσει της IDD, να προσφέρει η ίδια η εταιρεία ασφαλιστικά προϊόντα σε διαφορετικές τιμές ανάμεσα στους διανομείς προϊόντων. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του Underwriter, έχουν γίνει παρατηρήσεις από την ΤτΕ (μετά από καταγγελίες για την Black Friday) σε διάφορες εταιρείες να μην προχωρήσουν σε διακρίσεις τιμολογήσεων σε καλούς συνεργάτες και στους υπόλοιπους συνεργάτες.

Οι μόνες εκπτώσεις που μπορεί να γίνουν δεκτές είναι αυτές που γίνονται από τις εταιρείες προς ΟΛΟΥΣ ανεξάρτητα από τους διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων. Με τον τρόπο αυτό ευθυγραμμίζεται η τιμολογιακή πολιτική προς όλους τους συνεργάτες ασχέτως εάν σε θέματα προμηθειών οι εταιρείες μπορούν να ακολουθούν τη δική τους εμπορική πολιτική. Πάνω σ’ αυτή τη λογική ακουμπούν και οι ασφαλιστικές πλατφόρμες και ουσιαστικά με κόστη διανομής (και όχι προμήθειες) της τάξης του 5% περίπου εισέρχονται στον ανταγωνισμό της διαμεσολάβησης. Με τόσο χαμηλά κόστη διανομής οι δύο μεγαλύτερες ασφαλιστικές πλατφόρμες σήμερα, η Insurance Market και η Cosmote Insurance καταφέρνουν να έχουν διψήφια περιθώρια κέρδους ανά συμβόλαιο (περιθώρια κέρδους ανά μονάδα προϊόντος) ακόμη και με προσφορές εκπτώσεων. Αντίθετα, στη διαμεσολάβηση η παροχή εκπτώσεων στην τιμή των προϊόντων σε συνδυασμό με προμήθειες 20-25% μειώνει το περιθώριο κέρδους για την ίδια την ασφαλιστική εταιρεία.

Η IDD με τις διατάξεις της ουσιαστικά έρχεται να αποκαταστήσει τη διατάραξη του ανταγωνισμού που είχε δημιουργηθεί τα δύο τελευταία χρόνια, με την παροχή extra εκπτώσεων ή με την παροχή πρόσθετων προϊόντων ανεξάρτητα των ασφαλιστικών παροχών όπως για παράδειγμα ασφαλιστήρια + έκπτωση στις τηλεφωνικές ή τηλεοπτικές συνδρομές, κίνηση που προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό.

Προβλέψεις και για μελλοντικούς διαφορετικούς  διανομείς

Η IDD έχει δημιουργηθεί για να αντιμετωπίσει πανευρωπαϊκά όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται σε θέματα διανομής και διαμεσολάβησης των ασφαλιστικών προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι έχει προβλέψει και τα προβλήματα που ενδέχεται να υπάρχουν σε μερικά κράτη ή ενδέχεται να υπάρξουν και μελλοντικά στην Ελλάδα. Για παράδειγμα στο εξωτερικό υπάρχει η διανομή ασφαλιστικών προϊόντων μέσα από τα super markets. Η IDD, ουσιαστικά, προβλέπει ότι όποιο super market θελήσει να πουλήσει ασφαλιστικά προϊόντα, θα πρέπει να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία που ακολουθεί η διαμεσολάβηση και όλα τα άλλα κανάλια διανομής, δηλαδή την ίδια γραφειοκρατία, την ίδια εκπαίδευση των πωλητών που έχουν οι διαμεσολαβούντες και τις ίδιες τιμολογιακές πρακτικές. Υπό αυτές τις συνθήκες ελάχιστα θα είναι τα super markets, τα οποία θα βγουν να πουλήσουν ασφαλιστικά προϊόντα εφεξής καθώς το κόστος διανομής αυξάνει πολύ αφού θα χρειαστούν και υπαλλήλους και συμβάσεις και ειδικές ρυθμίσεις και εκπαίδευση υπαλλήλων.

Για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, η Οδηγία IDD μπορεί να ταλαιπωρήσει γραφειοκρατικά τη διαμεσολάβηση, αλλά -όπως αναφέρουν και οι φορείς της διαμεσολάβησης– μετά και την επιτυχημένη διαβούλευση λειτουργεί θετικά και προστατευτικά μεν για τους επαγγελματίες του κλάδου, αποτρεπτικά δε για τους “αλεξιπτωτιστές”.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *