Skip to content

To InsuranceMarket “αντιγράφει” το Cosmote Insurance

του Νίκου Ξυδά

Όταν έγινε γνωστό ότι η Cosmote Insurance ετοιμάζει τη δική της είσοδο στην Ασφαλιστική αγορά μέσω eshop, τα ηγετικά στελέχη του InsuranceMarket επιβεβαίωναν σε φίλους και συνεργάτες την πεποίθησή τους ότι το insurancemarket.gr υπερέχει και θα υπερέχει μακράν έναντι οποιουδήποτε “newcomer” ακόμη και εάν αυτός είναι ο όμιλος της Cosmote.

Μάλιστα, με τη συχνά υπερβολική αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει στις μέρες μας τους Startuppers υπερθεμάτιζαν ότι θα συντρίψουν κατά κράτος το Cosmote Insurance από την πρώτη κιόλας ημέρα της λειτουργίας του.

Και η αλήθεια είναι, ότι και η αρχική δική μας εκτίμηση ήταν ότι οι τεχνοκράτες – υπάλληλοι της Cosmote θα δυσκολευτούν ιδιαιτέρως – τουλάχιστον στην αρχή του εγχειρήματος – να πιάσουν την ταχύτητα του InsuranceMarket, ενός project που “τρέχει” για πολλά χρόνια, πάνω από το οποίο δεν βρίσκονται μόνο υπάλληλοι αλλά και τα “αφεντικά”, τα οποία είναι νέοι, digital natives και εν μέρει “γνώστες” του digital marketing.

Παρόλα αυτά η Cosmote μας ξάφνιασε. Όχι μόνο το Cosmote Insurance ήταν καλύτερο σε όλους εκείνους τους τομείς που παίζουν ρόλο σε ένα eshop, αλλά κυριολεκτικά οι τεχνοκράτες – υπάλληλοι της πολυεθνικής έβαλαν τα γυαλιά στους νεαρούς Startuppers του InsuranceMarket, μαθαίνοντάς τους τη δουλειά τους. (Βεβαίως, όπως θα δείτε στη συνέχεια του κειμένου, παρά τις όποιες digital καινοτομίες του Cosmote Insurance, δεν αποκλείεται καθόλου το ενδεχόμενο σύντομα να σταματήσει τη λειτουργία του).

Την ημέρα που λανσαρίστηκε το Cosmote Insurance όλη η αγορά (περιλαμβανομένων και όσων δεν δραστηριοποιούνται στο Internet) συζητούσε για τη νέα λειτουργία που εισήγαγε η Cosmote, τη συμπλήρωση δηλαδή των στοιχείων του αυτοκινήτου αυτόματα, μόλις ο χρήστης συμπληρώσει την πινακίδα του. Συζητούσαμε με γνωστή μεσιτική (πλέον πρακτορείο) για το κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι νόμιμο ή εάν σκοντάφτει στον GDPR. Τελικώς, παρά τις αρχικές ενστάσεις η συγκεκριμένη λειτουργία ήταν ορθώς σχεδιασμένη.

Για πρώτη φορά, ο χρήστης δεν χρειάζεται να συμπληρώσει πολλαπλά πεδία για να ξεκινήσει η αναζήτησή του, αλλά απλά και γρήγορα συμπληρώνει την πινακίδα του και προχωράει.

Αυτά τα πράγματα έχουν σημασία στον χώρο των eshops. Δεδομένου ότι ο χρήστης βρίσκεται πάντοτε ένα κλικ μακριά από τον ανταγωνιστή, θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει εκείνη τη σελίδα που κάνει τη ζωή του πιο εύκολη.

Οι καινοτομίες της Cosmote δεν έμειναν μόνο εκεί. Συγκρίναμε τις πρώτες μέρες τα δύο sites και είδαμε την κατά κράτος νίκη του Cosmote Insurance σε πολλά νευραλγικά σημεία ενός eshop, σας παραθέτουμε μερικά:

  • Ταχύτητα,
  • Design,
  • Usability (ευκολία χρήσης και συμπλήρωσης φορμών)
  • Mobile: πιο εύκολη πλοήγηση και συμπλήρωση φορμών στην mobile έκδοση του site
  • Καλύτερα μηνύματα λάθους όταν ο χρήστης συμπλήρωνε ένα λάθος στοιχείο στη φόρμα.

Οι τεχνοκράτες του Cosmote Group είχαν δουλέψει σοβαρά το εγχείρημα και έκαναν μια “δυναμική” είσοδο.

Τώρα, μερικούς μήνες μετά βλέπουμε την αντίδραση του InsuranceMarket και την προσπάθεια εξίσωσης. Πρόσφατα ενσωμάτωσε τη λειτουργία συμπλήρωσης της πινακίδας σαν πρώτο βήμα αναζήτησης για την ασφάλιση του αυτοκινήτου, και ταυτοχρόνως βλέπουμε και άλλες συγκλίσεις στο design που έχουν οι φόρμες του site.

Η Cosmote απειλεί πλέον “ανοιχτά” το InsuranceMarket

Παρατηρώντας από την αρχή προσεκτικά τις κινήσεις του Cosmote Insurance είδαμε ότι η πολυεθνική επέλεξε να κινηθεί στα βήματα του Anytime.

Επένδυσε στο Branding από την τηλεόραση και στη Display διαφήμιση στο Internet μέσω Facebook, Instagram και Google banners.

Ωστόσο, στο ξεκίνημα δεν φαινόταν να απειλεί τη βασική πηγή νέων πελατών του InsuranceMarket που είναι το Google Search.

Συγκεκριμένα, ψάξαμε να βρούμε το Cosmote Insurance στις βασικές αναζητήσεις στο Google για “ασφάλεια αυτοκινήτου” και ήταν απόν.

Αυτό, όμως, δεν ισχύει πια. Πλέον όχι μόνο επενδύει τα περισσότερα χρήματα στο Search, αλλά βλέπουμε να διαφημίζεται και “επάνω” στο όνομα του Insurance Market.

Όταν δηλαδή αναζητά κάποιος χρήστης τη φράση “Insurance market” στο Google, θα δούμε την Cosmote Insurance να εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση από το ίδιο το Insurance Market!

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι το InsuranceMarket εξακολουθεί να διατηρεί την πρωτοπορία στο SEO, δηλαδή κατέχει την πρώτη θέση στα μη διαφημιστικά αποτελέσματα του Google για τη φράση αναζήτησης “ασφάλεια αυτοκινήτου”. Αυτό είναι ένα δυνατό διαφημιστικό asset, που φανταζόμαστε ότι ήδη “κυνηγά” και το Cosmote Insurance. Σε αυτό μάλλον θα δυσκολευτεί.

Η επόμενη ημέρα για InsuranceMarket και Cosmote Insurance

Για άλλη μια φορά φαίνεται ο εύθραυστος χαρακτήρας των digital επιχειρήσεων, όπου σήμερα ταράζουν τα νερά με μια ιδέα, μέχρι αύριο, που εμφανίζεται ο επόμενος παίχτης που θα ταράξει ξανά τα νερά και θα κερδίσει την αγορά. Το είδαμε και στα αεροπορικά εισιτήρια όπου ο κραταιός airtickets.gr, εξαφανίστηκε εν μια νυκτί από το skyscanner.

Στη δική μας αγορά, όμως, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.

Δεν μπορούμε να προεξοφλήσουμε ότι το Cosmote Insurance θα μείνει για πολύ καιρό στην αγορά

Δεν αποκλείεται στο επόμενο μεγάλο εσωτερικό review του Ομίλου να αποφασιστεί η μη συνέχιση του project, καθώς κρίνοντας από τα διαφημιστικά κονδύλια που έχουν δαπανηθεί αποκλείουμε κατηγορηματικά το project αυτό να κάνει break even στο προσεχές διάστημα. Με δεδομένο ότι άνοιξε την βεντάλια και προς την Υγεία, μια δοκιμασμένη συνταγή αποτυχίας (το δοκίμασε άλλωστε το Anytime, η Interamerican, η ΝΝ μέσω του direct της και πληθώρα άλλων παιχτών για να αποδειχθεί ότι η υγεία πωλείται από τους Διαμεσολαβητές), αλλά ταυτόχρονα δεν έχει αξιοποιήσει το μεγάλο της όπλο, τη σύνδεση δηλαδή της πώλησης Cosmote προϊόντων με την ασφάλιση του αυτοκινήτου, κάτι για το οποίο διατηρούμε ζωηρή αμφιβολία αν θα το κάνει, το μέλλον του εγχειρήματος παραμένει αβέβαιο. Όπως άλλωστε συνέβη και στο CosmoteBooks, στο Cosmote website maker, και λοιπά σχετικά projects.

Ωστόσο, όσο παραμένει η Cosmote στην αγορά ένα πράγμα είναι σίγουρο: η μείωση της κερδοφορίας του InsuranceMarket και η αύξηση του κόστους πρόσκτησης νέων πελατών.

Εάν το εγχείρημα έχει στέρεες βάσεις και θα αντέξει στην επίθεση του Cosmote Insurance είναι κάτι που μένει να φανεί.

Η τεχνολογία πλεονέκτημα για το InsuranceMarket

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το πλεονέκτημα του InsuranceMarket είναι η τεχνολογία του και η πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει. Είδαμε πρόσφατα την είσοδο της εταιρείας ως broker στην πώληση ρεύματος αξιοποιώντας την ίδια τεχνολογική πλατφόρμα, και μπορούμε να πούμε ότι φαίνεται να είναι ήδη ο digital leader στη συγκεκριμένη αγορά. Μια σωστή κίνηση μείωσης του επιχειρηματικού ρίσκου της εταιρείας.

Αντίστοιχη κίνηση η προσπάθεια εισόδου στα γραφεία των διαμεσολαβητών ως back office μεγάλων μεσιτικών σχημάτων

Μέσω της γνωστής πλατφόρμας Insurance Pro. Το συγκεκριμένο εγχείρημα, όμως, δεν φαίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα, παρά και την προσπάθεια δημιουργίας διεύθυνσης πωλήσεων με επικεφαλής τον ικανό κ. Ζαχαρόπουλο (πρόσφατα μεταπήδησε στην Generali). Εκεί, η έλλειψη εμπιστοσύνης από την πλευρά των Διαμεσολαβητών απέναντι στο InsuranceMarket αποθαρρύνει τους μεσίτες από το να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα Insurance Pro και αντ’ αυτού προτιμούν τον Ερμή της PK Data.

Μιλώντας πρόσφατα με μεγάλο μεσίτη που βολιδοσκοπήθηκε από το InsuranceMarket, αντιληφθήκαμε και κάτι άλλο: παρά το γεγονός ότι το Insurance Pro είναι ένα ελκυστικό προϊόν, το οποίο όχι μόνο προσφέρει ένα αξιόπιστο Back Office εργαλείο, αλλά παρέχει ακόμη και τηλεφωνικό κέντρο που αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση ζητημάτων, λύση που συνολικά μπορεί να προσφέρει μεγάλο cost cutting στα πάγια έξοδα του γραφείου, η σκέψη ότι το πελατολόγιο του Διαμεσολαβητή θα το χειρίζεται η ομάδα του Insurance Market είναι λόγος διακοπής της συνεργασίας των συνεργατών Διαμεσολαβητών με τον μεσίτη, όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε το μεσιτικό.

Κάτι που δεν βλέπουμε να αλλάζει ασχέτως του ποιός θα αναλάβει τη διεύθυνση πωλήσεων της InsuranceMarket.

Συνεπώς, είναι δύσκολα τα πράγματα στο e-insurance business και με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένουμε να δούμε το πώς θα κινηθεί η αγορά στο επόμενο διάστημα. Παρότι τα Direct αυτά κανάλια δεν προάγουν ούτε σωστά ούτε ολοκληρωμένα το θεσμό και τη φιλοσοφία της ασφάλισης, θεωρούμε σημαντικό να παρακολουθούμε από κοντά και να αναλύουμε την εξέλιξη του ανταγωνισμού στο Digital περιβάλλον.

Μείνετε συντονισμένοι.

2 Comments

  1. Avatar

    Τα προβληματα ξεκινησαν απο τις λαθος επιλογες Στελεχων που εκανε η Insurance Morket. Θα μπορουσε να εχει επιλεγει για διευθυνση πωλησεων το Καλυτερο Στελεχος της αγορας ο Νικος ο Χουλιαρας. Εμπλοκη στις Συναντησεις με μεγαλα γραφεια φαινεται να εχει και μεγαλο γραφειο που στεγαζεται στην Αγια Παρασκευη.
    Συνεχιζεται……


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *