Skip to content

Insurtech 2019: η τεχνολογία επανορίζει την ασφάλιση

Οι νέες τάσεις, προοπτικές αλλά και προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή εποχή στην Ασφάλιση και πώς μπορούν οι εταιρείες, επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά, να κερδίσουν το «στοίχημα», δηλαδή την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των καταναλωτών, ανταποκρινόμενες στις νέες ανάγκες, αποτέλεσαν το αντικείμενο του Insurtech 2019 που έλαβε χώρα χθες Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019 στο Divani Caravel από την Boussias Communications.

Ρεπορτάζ: Νικόλας Εμμανουήλ
n.emmanuel@underwriter.gr

Διακεκριμένοι διεθνείς και Έλληνες ομιλητές, ειδικοί της τεχνολογίας και της ασφαλιστικής αγοράς, προσέγγισαν ουσιαστικά κάθε διάσταση της νέας πραγματικότητας, τις συμμαχίες που διαμορφώνουν οι τεχνολογίες αιχμής και τους τρόπους κεφαλαιοποίησής τους. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα νέων, καινοτόμων Ιnsurtech λύσεων και συζητήθηκαν οι νέοι τρόποι προσέγγισης του πελάτη.

Εκπρόσωποι της Διαμεσολάβησης συζήτησαν τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία  μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πεδίο τους – πόσο “απαιτητό” είναι πλέον και σε ποια στάδια μπορεί να βοηθήσει πέραν της αναβάθμισης της εξυπηρέτησης. Όπως για παράδειγμα στην ανταπόκριση προς τις εποπτικές απαιτήσεις και στις λειτουργικές υποχρεώσεις της δουλειάς τους, ενώ τονίστηκε παράλληλα, πόσο πιο χρηστικά θα ήταν τα νέα ψηφιακά εργαλεία, αν  σχεδιάζονταν απο κοινού με τις εταιρείες. Ειδικευμένοι ακαδημαϊκοί και στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς ανέλυσαν τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα της αγοράς και τις προοπτικές ανάπτυξης που προσφέρουν καθώς και τις τεχνολογίες αιχμής που ήδη εφαρμόζονται στις ασφαλιστικές αγορές του εξωτερικού.

Συζητήθηκαν ακόμη οι  προϋποθέσεις και οι προοπτικές για την επιτυχημένη ψηφιακή μετάβαση των ασφαλιστικών ενώ έγινε ειδική μνεία στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων στους millennials και τις νεότερες γενιές πελατών.

Κοινός παρονομαστής ήταν η ανάγκη να αντιληφθεί πλήρως όλη η αγορά ότι η συμπεριφορά και οι απαιτήσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει και ότι πλέον θα πρέπει να προσφέρουν προσωποποιημένες λύσεις, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους -σύμμαχος των εταιρειών σε αυτό θα είναι η αφθονία προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται από όλες τις “έξυπνες συσκευές”:

Το Internet of Things θα κυριεύσει την καθημερινότητα του μέλλοντος, αφού πλέον όλο και περισσότερες συσκευές θα ενσωματώνουν διάφορα επίπεδα τεχνητής νοημοσύνης και θα μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους και όλες μαζί με διάφορους χρήστες.  Οι συσκευές αυτές θα καλύπτουν όλο το φάσμα της καθημερινότητας και θα μπορούν να τροφοδοτούν σε πραγματικό χρόνο τόσο τους καταναλωτές με πληθώρα δεδομένων, εξυπηρετώντας την κάθε ανάγκη τους, όσο και τις εταιρείες “μαρτυρώντας” τους τις εν λόγω ανάγκες, ώστε να τις λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη των μελλοντικών κινήσεών τους.

Το ασφάλιστρο θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να διαμορφώνεται με βάση τον πιθανό κίνδυνο, ενώ ακόμα καλύτερα η τεχνολογία θα μπορεί να προβλέπει αυτό τον κίνδυνο και να προστατεύει τον καταναλωτή, ώστε να μη χρειάζεται να φτάνουμε στη στιγμή της αποζημίωσης, κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι η καταστροφή ήδη έχει επιτελεστεί.

Βέβαια, για να γίνουν όλα τα παραπάνω θα πρέπει να είναι συγχρονισμένη σειρά παραγόντων, δηλαδή τα συστήματα πληρωμής, χρεώσεις, πιστώσεις, η αλυσίδα των διαδικασιών μεταξύ διαμεσολαβούντα – ασφαλιστικής – καταναλωτή, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου.

Πάντως, επισημάνθηκε πως παρά τις όποιες αλλαγές, το βασικό τρίπτυχο της ασφάλισης δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ. Αναλυτικότερα, τον καταναλωτή πάντα θα τον ενδιαφέρει:

  • Να ασφαλιστεί σωστά, γνωρίζοντας τι παίρνει και τι καλύπτει το προϊόν που επιλέγει. Αν μη τι άλλο οι πυρκαγιές στο Μάτι έδειξαν στην πράξη ότι πολλοί πολίτες είχαν μεν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, αλλά λανθασμένα θεωρούσαν από μόνοι τους ότι αυτό καλύπτει τα πάντα, ενώ κάτι τέτοιο δεν ίσχυε και δε θα μπορούσε να ισχύει στην πράξη
  • Να έχει απέναντί του έναν άνθρωπο που εμπιστεύεται είτε τον ασφαλιστή του είτε την εταιρεία
  • Να αποζημιωθεί άμεσα και γρήγορα όταν θα συμβεί η ζημιά

Οι επαγγελματίες δεν πρέπει να νιώθουν ότι απειλούνται από τις online ασφαλίσεις αφού αυτές μπορούν να ανταποκριθούν σε περιορισμένη γκάμα προϊόντων, ενώ αποδεικνύονται ανεπαρκείς σε σύνθετα ζητήματα (όπως μεταξύ άλλων π.χ. φυσικές καταστροφές) όπου ο καταναλωτής θα αναζητά πάντα την ανθρώπινη επαφή με τον επαγγελματία, ώστε να αποκτά πλήρη εικόνα.

Έτσι, η εταιρική κουλτούρα που θα διαμορφώσουν οι εταιρείες για το μέλλον θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ευελιξία και να επικεντρώνεται στην “εμπειρία πελάτη” με τη βοήθεια των insurtechs, παντρεύοντας την «παράδοση» με τη «σύγχρονη τεχνολογία» σε ένα μέλλον συνεργασίας και όχι ανταγωνισμού, όπως ενίοτε δίνεται η εντύπωση μέχρι στιγμής.

Δείτε εδώ τις ενότητες του Συνεδρίου και ποιοί συμμετείχαν σε αυτό.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *