Skip to content
insurtech 2019 49227472647_0024d317bb_c

Insurtech 2019: Τελείωσαν οι ασφάλειες όπως τις ξέραμε

Ραγδαίες αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να επιφέρει η ψηφιακή τεχνολογία, με τις εταιρείες να κινδυνεύουν να…. εξαφανιστούν στην περίπτωση που δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Τα συμβόλαια θα καταργηθούν, η ασφάλιση αυτοκινήτου θα «πεθάνει», ενώ οι παροχές και οι υπηρεσίες θα είναι εξατομικευμένες, σύμφωνα με το προφίλ του καταναλωτή.

ρεποερτάζ: Ελένη Πετροπούλου
(petropoulou@underwiter.gr)

Τα άνω ενδιαφέροντα ακούστηκαν κατά τη διάρκεια του φετινού, δεύτερου στη σειρά Insurtech 2019*, που διοργάνωσε η Boussias Communications με τη συμμετοχή πολλών παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς, ακαδημαϊκών αλλά και στελεχών που ειδικεύονται στον πολλά υποσχόμενο κλάδο της “τεχνολογίας & ασφάλισης”.

Με την ψηφιακή τεχνολογία θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες σε όλη την αλυσίδα της ασφαλιστικής αγοράς, από την ενημέρωση και προσέγγιση του πελάτη έως και τη σύναψη συμβολαίου. Τα πολυσέλιδα συμβόλαια με τη μορφή που έχουν σήμερα, θα αντικατασταθούν. Ο καταναλωτής με 6-7 κλικ σε μια ψηφιακή πλατφόρμα, θα λαμβάνει την υπηρεσία που επιθυμεί, από όπου κι αν βρίσκεται, 24ωρες το 24ωρο, χωρίς να χρειάζεται να ανατρέξει στο 20σέλιδο συμβόλαιο του για να δει τις καλύψεις του.

Η χρήση των δεδομένων (DATA) επιτρέπει την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών και προϊόντων. Σήμερα, ψηφιακές εφαρμογές με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να «διαβάσουν» τα συναισθήματα μας και να προβλέψουν τις αντιδράσεις μας, εφόσον έχουμε απαντήσει σε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο (ψυχογράφημα). Έτσι για παράδειγμα μπορούν να προτείνουν στον χρήστη, ποιο πρόσωπο από το LinkedIn είναι προσιτό στην επικοινωνία, αν η προσέγγιση πρέπει να γίνει με αυστηρό τρόπο κλπ. Ανάλογα εργαλεία μπορούν να αξιοποιηθούν από την ασφαλιστική αγορά για τη παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών, σύμφωνα με το προφίλ του καταναλωτή.

Οι εταιρείες θα πρέπει να είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στη νέα εποχή και να συνειδητοποιήσουν ότι «η τεχνολογία είναι μονόδρομος» και το «όχημα» για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του ασφαλιστικού κλάδου, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου ο κ. Γιάννης Α. Πολλάλης, Καθηγητής Στρατηγικής & Διευθυντής Εργαστηρίου iLEADS, Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Ο κ. Πολλάλης μίλησε για τεχνολογική καταιγίδα και παρουσίασε παραδείγματα εταιρειών –όπως η Kodak– που ενώ διέθεταν το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, δεν ακολούθησαν την ψηφιακή τεχνολογία και συρρικνώθηκαν. Στον αντίποδα, άλλες εταιρείες που κατάφεραν να αναπτυχθούν θεαματικά αξιοποιώντας την τεχνολογία (Netflix).

«Οι καταναλωτές έχουν μάθει να κάνουν τα πάντα μέσα από το κινητό τους, γρήγορα, εύκολα, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν σήμερα με το συμβόλαιό τους», τόνισε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι έχει μεγαλύτερη σημασία η εμπειρία των πελατών στην επικοινωνία με την εταιρεία και στις δυνατότητες που του παρέχει, παρά το ίδιο το προϊόν.

Πρόσφατη έρευνα μάλιστα κατέδειξε ότι σε ποσοστό 86% των ασφαλιστικών εταιριών είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν υψηλότερα ασφάλιστρα και σε ποσοστό 86% να παραχωρήσουν προσωπικά δεδομένα, αρκεί η εμπειρία τους με την εταιρία γίνει πιο απλή, με μεγαλύτερη ταχύτητα με απλές ψηφιακές εφαρμογές.

Ο καθηγητής σχολίασε ότι ο ασφαλιστικός κλάδος έχει βολευτεί σε έναν παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας. Αντίθετα άλλοι κλάδοι έχουν αξιοποιήσει την τεχνολογία, πετυχαίνοντας θεαματικά αποτελέσματα. Ενδεικτικά ανέφερε μια πρόσφατη εμπειρία του από το Καζακστάν, όπου «ενώ δεν μιλούσε κανείς αγγλικά, κατεβάζοντας μια εφαρμογή στο κινητό, μόλις καλούσα, σε δύο λεπτά είχα ταξί να με περιμένει. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη».

Ο Δρ. Ξενοφών Λιαπάκης, Πρόεδρος, Hellenic CIO Forum και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του euro.digital, Γενικός Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού & Πληροφορικής του Ομίλου Interamerican, εξήγησε ότι «η συζήτηση αφορά ένα επιχειρηματικό μοντέλο που επηρεάζεται από τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Δεν μας συγκρίνουν με άλλες εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου, αλλά με εταιρείες που προσφέρουν ψηφιακές εμπειρίες στους πελάτες τους».

Συμφώνησε σχετικά με την αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού στην ασφαλιστική αγορά, επισημαίνοντας ότι ήδη οι εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να αλλάξουν. Ωστόσο, πρόσθεσε, υπάρχουν κάποια προβλήματα, υπογραμμίζοντας ότι χρειάζεται αλλαγή κουλτούρας, ενώ απαιτούνται νέοι ρόλοι και νέα ταλέντα.

Σύμφωνα με τον ίδιο «η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια. Είναι πολύ σημαντική, αλλά δεν είναι το κύριο θέμα» για να διευκρινίσει ότι υπάρχουν πολύ σημαντικές προτεραιότητες στον ασφαλιστικό χώρο, όπως μεταξύ άλλων: εμπειρία πελάτη, ψηφιακοί βοηθοί, self learning μοντέλα, υπηρεσίες στο Internet και άλλες εφαρμογές για έξυπνες επαφές που θα πρέπει να αναπτυχθούν.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Λιαπάκης στα Data, τα οποία χαρακτήρισε το καύσιμο της επόμενης ημέρας, ενώ εκτίμησε ότι μέχρι το 2030 θα συρρικνωθούν κατά 50% οι ασφαλιστικές εταιρείες. Πρότεινε συνεργασία στο ψηφιακό σύστημα με διαφορετικές εταιρίες, μετατροπή του portal σε market place κλπ, για να σημειώσει ότι «η ασφαλιστική αγορά έχει απαιτήσεις, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν με τις σύγχρονες τεχνολογίες».

Ο κ. Αιμίλιος Μάρκου, CoFounder & Executive Director, Hellas Direct, ξεκίνησε την παρέμβασή του με τρεις διαπιστώσεις: πριν από 4-5 χρόνια κανείς δεν μιλούσε για Ιnsurtech στην ασφαλιστική αγορά, υπάρχει μια σημαντική καθυστέρηση σε μια τεράστια αγορά και καθώς η ασφαλιστική αγορά είναι μια άυλη αγορά τα επόμενα 6-7 χρόνια θα συντελεστεί τεράστια αλλαγή σε διαφορετικά επίπεδα και με διαφορετικές ταχύτητες. Στη συνέχεια έκανε μια σύντομη περιγραφή της εταιρείας για να σημειώσει ότι «σε κανέναν δεν αρέσει να αγοράζει ασφάλεια, είναι κάτι σαν φόρος. Αυτό απαιτεί να κάνουμε έξτρα βήματα και να δώσουμε νέα εμπειρία στον πελάτη». Υπεραμύνθηκε των συνεργασιών και επιτέλους «να ακούσουμε τον πελάτη, όταν λέει ότι μπορεί να πληρώσει ένα ή δύο μήνες ασφάλιση ή ότι διαθέτει χ ποσό».

Αναφερόμενος στα Data, συμφώνησε ότι είναι το επόμενο πετρέλαιο και εξήγησε ότι μπορείς εύκολα να πάρεις μια απόφαση χωρίς να χρειαστεί να κάνεις 40 ερωτήσεις. Μίλησε για ψηφιακές εφαρμογές και αλγορίθμους που απλοποιούν διαδικασίες για τους καταναλωτές και εκτίμησε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα κληθούν να δραστηριοποιηθούν σε νέους τομείς (προϊόντα). Ενδεικτικά ανέφερε ότι σύντομα στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα ενταχθούν οι μηχανικές βλάβες αφού τα τροχαία θα τα καλύπτουν οι…αυτοκινητοβιομηχανίες. Κάποιες ήδη διαθέτουν τα αυτοκίνητά τους στην αγορά με ολοκληρωμένα πακέτα κάλυψης των τροχαίων ατυχημάτων. Κατά συνέπεια, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να προσαρμοστούν και να δημιουργήσουν νέα ασφαλιστικά πακέτα, με καλύψεις που επεκτείνονται για παράδειγμα στις μηχανικές βλάβες των αυτοκινήτων.

Στη διάρκεια της ημερίδας, διεξάχθηκε συζήτηση με θέμα: “Ιnsurance in the new era: Go Digital or Perish”, όπου υπογραμμίστηκε ότι το customer experience είναι στην αιχμή τoυ insurtech, οι συνδέσεις και  οι συνεργασίες που θα κάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι σημαντικές την επόμενη ημέρα, και το μέλλον είναι στις μη υποχρεωτικές ασφαλίσεις, ενώ όλοι οι ομιλητές υπογράμμισαν τη σπουδαιότητα της διατήρησης προσωπικών σχέσεων μεταξύ ασφαλιστών και καταναλωτών.

Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Γιάννης Α. Πολλάλης, Καθηγητής Στρατηγικής & Διευθυντής Εργαστηρίου iLEADS, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, ο οποίος αναφέρθηκε στο μεγάλο πλεονέκτημα που έχουμε στην Ελλάδα, «στις σχέσεις με τον πελάτη, οι οποίες όμως για να παραμείνουν θα πρέπει να αξιοποιήσουμε όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Γνωρίζουμε από έρευνες ότι πάνω από το 60% των καταναλωτών αναζητούν στοιχεία για ασφάλιση από το κινητό τους. Επομένως, πρέπει εκεί να έχουμε εμφάνιση, με έμφαση στο customer experience».

Η τεχνολογία είναι ένα μέσο, δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι το μέσο που θα μας πάει παρακάτω, σημείωσε από την πλευρά του ο Χαράλαμπος Αλεξόπουλος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος Ε.Ε.Α.Ε.. Αν και τόνισε την ανάγκη να υπάρξουν πρωτοβουλίες και δράσεις ψηφιοποίησης και τεχνολογίας, είτε σε ατομικό είτε σε εταιρικό επίπεδο, υποστήριξε ότι θα πρέπει να αναπτυχθούν και να διατηρηθούν οι προσωπικές σχέσεις με κάθε πελάτη. «Οι προσωπικές σχέσεις υποβοηθούνται, δεν αντικαθίστανται από την τεχνολογία», είπε και τόνισε ότι η μαγική συνταγή είναι η λέξη ισορροπία, σε μια νέα επιχειρηματική κουλτούρα, σε μια νέα ψηφιακή νοοτροπία και μέσω της διατήρησης ανθρώπινων και επαγγελματικών δεξιοτήτων, και βέβαια προσωπικές σχέσεις με αντίληψη και ανθρωπιά προς όλους.

Από αριστερά προς δεξιά: Ο κ. Γιάννης Α. Πολλάλης, Καθηγητής Στρατηγικής & Διευθυντής Εργαστηρίου iLEADS, Πανεπιστήμιο Πειραιώς – ο κ. Δημήτρης Γαβαλάκης, Γεν. Γραμματέας, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων – Ιδιοκτήτης Life Plan Insurance – ο κ. Ιωάννης Τοζακίδης, Πρόεδρος ΠΣΣΑΣ, ο κ. Χαράλαμπος Αλεξόπουλος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος Ε.Ε.Α.Ε., ο κ. Άγγελος Μπεφών, Head Commercial Division, HDI Global, SE Greece, ο κ. Κάρολος Μαρκουίζος, MDRT Country Chair, ο κ. Παναγιώτης Λελεδάκης, Ιδρυτής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος IFAAcacademy.

Ο κ. Δημήτρης Γαβαλάκης, Γεν. Γραμματέας, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων – Ιδιοκτήτης Life Plan Insurance, έκανε λόγο για δύο τεράστιες έννοιες αναφερόμενος στην ασφάλιση και την τεχνολογία και εστίασε σε τρία σημεία αξιοποίησης της τεχνολογίας στην ασφάλιση:

Στον τομέα της διανομής και πώς η τεχνολογία συμβάλλει στην προσέγγιση και στη συνέχεια στη διαχείριση του πελάτη. Στον τομέα διαμεσολάβησης, και συγκεκριμένα στην επαφή με τον πελάτη στις μη υποχρεωτικές ασφαλίσεις αλλά κυρίως πώς θα γίνει ένα προϊόν πιο ελκυστικό, «μια υπηρεσία που είναι άυλη και εμπεριέχει μια υπόσχεση για το μέλλον, προκαλώντας ευχαρίστηση». Τέλος, στον τομέα λειτουργίας της ίδιας της εταιρείας για οργάνωση, αξιοποίηση χρόνου κλπ..

Και σημείωσε ότι η τεχνολογία προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στην ασφαλιστική αγορά και είναι υποχρέωση να γίνονται όλα ψηφιακά ώστε να έχουμε περισσότερο χρόνο για επικοινωνία με τον πελάτη.

Ο κ. Παναγιώτης Λελεδάκης, Ιδρυτής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος IFAAcacademy, υποστήριξε ότι «έχουμε αργήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό» ενώ εκτίμησε ότι το μέλλον είναι στις μη υποχρεωτικές ασφαλίσεις. Αναφέρθηκε σε δύο επίπεδα χρήσης – αξιοποίησης της τεχνολογίας και συγκεκριμένα: ως φορέα που θα δημιουργήσει συνείδηση και εκπαίδευση στον καταναλωτή, ώστε να γίνει η αγορά ασφάλισης μια ευχάριστη διαδικασία και να έχει χρηματοοικονομική αξία καθώς και αξιοποίησή της «για να μεταδώσουμε το κατάλληλο μήνυμα στον κατάλληλο άνθρωπο προκειμένου να κατανοήσει ανάγκη ασφάλισης».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Κάρολος Μαρκουίζος, MDRT Country Chair σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η τεχνολογία δεν μας βγάζει εκτός αγοράς» για να συμπληρώσει ότι αξιοποιώντας τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας, μπορούμε να εξασφαλίσουμε περισσότερο χρόνο και να τον αφιερώσουμε στο πελάτη.

«Θα μας αποβάλλει το σύστημα, εάν δεν προσαρμοστούμε στην ψηφιακή εποχή», τόνισε ο κ. Άγγελος Μπεφών, Head Commercial Division, HDI Global, SE Greece. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εποχή και τα πράγματα προχωρούν πολύ γρηγορότερα από εμάς. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 72% των ατόμων που έχουν γεννηθεί μετά το 2000 έχουν επιλέξει να αγοράζουν προϊόντα ψηφιακά αλλά πάντα με τη βοήθεια του διαμεσολαβητή.

Σε άλλο σημείο της παρέμβασής του τόνισε ότι οδηγούμαστε στον ψηφιακό μετασχηματισμό: το 45% των Ελλήνων το 2018 προμηθεύτηκε τουλάχιστον ένα προϊόν μέσω διαδικτύου, με συνολικό τζίρο 34,5 δις Ευρώ!

Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε αλλαγή στον τρόπο προσέγγισης του πελάτη, αξιοποιώντας την τεχνολογία ενώ μιλώντας για τα προϊόντα με σημαντική άνοδο, ανέφερε τις γενικές ασφαλίσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, λέγοντας ότι «η συγκεκριμένη κατηγορία κινδύνων έχει να κάνει με τη διαμεσολάβηση και δεν έχει αναπτυχθεί μέχρι σήμερα στο βαθμό που θα έπρεπε».

Τέλος ο κ. Ιωάννης Τοζακίδης, Πρόεδρος ΠΣΣΑΣ, υπογράμμισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια ανάγκη, δεν είναι επιλογή και αποτελεί την 4η βιομηχανική επανάσταση. Άρα, πρόσθεσε, θα πρέπει να δούμε κατά πόσο δίνει προστιθέμενη αξία στην ασφαλιστική αγορά ενώ σε άλλο σημείο είπε ότι «όλες οι προσπάθειες που γίνονται εστιάζονται στον πελάτη, αλλά εξίσου σημαντικό είναι και οι σχέσεις να γίνονται δεσμοί ζωής».

Επικαλούμενος τα στοιχεία μελέτης, ανέφερε ότι το 70% των πελατών αναζητούν πληροφορίες μέσω ίντερνετ αλλά τελικά απευθύνονται σε έναν επαγγελματία. «Διότι, η δική μας δουλειά είναι αυτό που δίνουμε σαν υπεραξία: ένα πλάνο ζωής που παρακολουθούμε καθημερινά με το πελάτη μας γιατί οι συνθήκες αλλάζουν συνεχώς». Επομένως, σημείωσε ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα συμβάλλει στην εκπαίδευση των εμπλεκομένων – οι άνθρωποι δεν μπορούν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη.

Για τη διαμεσολάβηση, πρόσθεσε ότι αποτελεί ευκαιρία η τεχνολογία καθώς θα βοηθήσει στην οργάνωση του γραφείου, ώστε να μπορεί ο συνεργάτης να δαπανά ελάχιστο χρόνο και να ικανοποιείται ο πελάτης ανεξάρτητα από ποιες πηγές θα πάρει πληροφόρηση. Καταλήγοντας ο κ. Τοζακίδης μίλησε για το υψηλό κόστος των ψηφιακών εφαρμογών και πρότεινε συνεργασίες λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πρέπει να ξεκινήσουμε αμέσως συζητήσεις».

*Το μεγάλο συνέδριο InsurTech 2019 (η τεχνολογία στην ασφαλιστική αγορά) με θέμα «Insurtech και Ασφαλιστική Αγορά επιταχύνουν την ανάπτυξη μέσα στο Digital Highway» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου στο Ξενοδοχείο Divani Caravel, από την Boussias Communications.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *