
Η Ιnteramerican είναι εταιρεία που έχει γράψει κεφάλαια στην ιστορία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Και παρότι έχει περάσει πάνω από…μισός αιώνας από την ίδρυσή της, παρότι έχει αλλάξει ηγεσίες, νοοτροπίες, έχει περάσει και ξεπεράσει ατραπούς, συνεχίζει ακόμη και σήμερα να διατηρεί μια έμφυτη ορμή προς την καινοτομία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ήταν από τις πρώτες που εισήγαγε το αυτόματο underwriting χρόνια πριν και μάλιστα με λογισμικό που αναπτύχθηκε εσωτερικά, από τις πρώτες που αντιλήφθηκε τη σημασία που θα λάβουν οι πλατφόρμες τιμών όπως και τη σημασία αυτού που λέμε “ασφαλιστικό οικοσύστημα”, από τις πρώτες που κατήργησε την κάθετη ιεραρχία καθιερώνοντας τις περίφημες “φυλές” εργασίας (tribes) όπως και το περίφημο reverse mentoring. Σήμερα θα ασχοληθούμε με μια πρωτοβουλία που στόχο έχει την καρδιά της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης: την εξεύρεση συνεργατών. Και μπορεί με την πρώτη ματιά αυτό που έγινε να φαντάζει για την εποχή μας προφανές, είναι όμως και πάλι, η πρώτη στην αγορά που σκέφθηκε να εκμεταλλευτεί τα εργαλεία της εποχής με το συγκεκριμένο τρόπο.

Ο Μανώλης Κούτης, Agency Sales Manager της Interamerican, μας παρουσιάζει την πρώτη εταιρική πανελλαδική στρατηγική στρατολόγησης μέσω social media:
Στα τέλη της περασμένης χρονιάς λανσάρατε μία πολύ πρωτότυπη καμπάνια προσέλκυσης νέων ανθρώπων στο δίκτυο Πωλήσεων της Interamerican. Τι σας έκανε να επιλέξετε τα social media για την καμπάνια σας;
Είναι δεδομένο πλέον ότι το διαδίκτυο και ιδιαίτερα τα social media είναι το βασικό σημείο επαφής με τον κόσμο σήμερα. Εκεί οι άνθρωποι ενημερώνονται, επικοινωνούν, διαμορφώνουν απόψεις και παίρνουν αποφάσεις.
Η Interamerican ήταν από τις πρώτες εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου που επένδυσαν ουσιαστικά σε αυτό το πεδίο, δημιουργώντας στοχευμένες καμπάνιες για την υγεία, το αυτοκίνητο, την ασφάλιση ζωής, τον κλάδο περιουσίας. Ο στόχος μας ήταν να φέρουμε πιο κοντά την έννοια της ασφάλισης στον σύγχρονο πολίτη, μέσα από κανάλια που χρησιμοποιεί καθημερινά. Και τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά.
Κάθε χρόνο λαμβάνουμε χιλιάδες μηνύματα από ανθρώπους που ενδιαφέρονται να ασφαλιστούν. Μας ζητούν να τους φέρουμε σε επαφή με έναν συνεργάτη μας για να ενημερωθούν σχετικά και να προχωρήσουν. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον – αυτό που χρειαζόμαστε είναι περισσότεροι άνθρωποι για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες.
Γι’ αυτό στραφήκαμε και πάλι στα social media –LinkedIn, Instagram, Facebook– αυτή τη φορά με στόχο τους ανθρώπους που αισθάνονται την ανάγκη να αλλάξουν το momentum της ζωής τους. Εκείνους που αναζητούν μια νέα επαγγελματική κατεύθυνση, πιο ευέλικτη, πιο αυτόνομη, πιο δημιουργική. Μιλήσαμε σε όσους θέλουν να διαμορφώνουν οι ίδιοι το εισόδημά τους, να δουλεύουν χωρίς περιορισμούς στο ωράριό τους, να έχουν τον έλεγχο και την ευθύνη της επαγγελματικής τους πορείας. Και τους προσκαλέσαμε να γνωρίσουν από κοντά τις δυνατότητες που προσφέρει το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Συμβούλου στην Interamerican.
Πώς επικοινωνήσατε το μήνυμά σας στα social media;
Βγήκαμε δυναμικά μπροστά με πρωταγωνιστές όχι ηθοποιούς, αλλά τους δικούς μας ανθρώπους. Τους Ασφαλιστικούς μας Συμβούλους, οι οποίοι μίλησαν για τις εμπειρίες τους, τις σημαντικές στιγμές της καριέρας τους, τους λόγους που τους ώθησαν να αλλάξουν πορεία, αυτά που τους κέρδισαν και τους κράτησαν στην Interamerican.
Η καμπάνια διήρκεσε έναν μήνα περίπου σημειώνοντας σημαντική απήχηση και κάποιοι από τους υποψηφίους ήδη ετοιμάζονται για τις εξετάσεις πιστοποίησης. Επαγγελματίες από όλη την Ελλάδα εκδήλωσαν ενδιαφέρον, γεγονός που αναδεικνύει τη δύναμη των digital καναλιών. Από την πλευρά μας διοχετεύουμε τα βιογραφικά στα αντίστοιχα γραφεία μας, στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, τα Τρίκαλα ή όπου αλλού. Την ευθύνη για το όλο εγχείρημα έχει η Νέλλη Κυνηγάκη, Sales Agency Recruiter της Interamerican.
Η εμπειρία αυτή μάς έδειξε ξεκάθαρα ότι υπάρχει ανταπόκριση, ενδιαφέρον και δυναμική – και αυτό μας δίνει το κίνητρο να συνεχίσουμε ακόμη πιο στοχευμένα. Σε συνδυασμό με την παραδοσιακή διαδικασία ένταξης –που παραμένει αποδεδειγμένα αποτελεσματική– διαμορφώνουμε σταθερά τη νέα γενιά Ασφαλιστικών Συμβούλων της Interamerican.
Και πώς προέκυψε αυτή η εξαιρετική ιδέα για video με τους δικούς σας ανθρώπους;
Το βασικό σκεπτικό ήταν ότι θέλαμε πέρα από τη στελέχωση που κάνει το κάθε γραφείο Πωλήσεων και ο κάθε Manager, να αξιοποιήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand της Interamerican και να κάνουμε μια κεντρική εταιρική καμπάνια στα social media, προκειμένου να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το δυναμικό των γραφείων μας.
Σε συνεργασία με την ομάδα του Marketing με επικεφαλής τον Στέφανο Φαλκονάκη, εξετάσαμε δύο στρατηγικές προσέγγισης. Επιλέξαμε αυτή που βασίζεται στη δύναμη των δικών μας ανθρώπων. Είναι πολύ σημαντικό ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν υποδύονται κάποιο ρόλο. Μοιράζονται τη δική τους αλήθεια, αυτά που λένε τα έχουν ζήσει, τα νιώθουν, τα πιστεύουν. Αυτός ακριβώς είναι και ο κύριος λόγος της μεγάλης επιτυχίας που είχε η καμπάνια.
Ποιο ήταν το προφίλ των ανθρώπων που ανταποκρίθηκαν στην καμπάνια;
Το αποτέλεσμα της καμπάνιας μάς εξέπληξε ευχάριστα – όχι μόνο λόγω του μεγάλου αριθμού ενδιαφερομένων, αλλά κυρίως λόγω της ποιότητας των προφίλ. Οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση και προέρχονται από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους, όπως εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες κ.ά.
Μας χαροποίησε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ανταποκρίθηκαν άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών, φύλων και πολιτισμικών καταβολών, αντικατοπτρίζοντας τη σύγχρονη κοινωνία μας. Ενδιαφέρθηκαν τόσο γυναίκες όσο και άνδρες, που αναζητούν μια καριέρα με περισσότερη αυτονομία, ευελιξία και ουσιαστικό αντίκρισμα.
Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει μια νέα γενιά ανθρώπων που βλέπει το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Συμβούλου ως ευκαιρία εξέλιξης — και εμείς θέλουμε να της ανοίξουμε τον δρόμο.
Τι σας έκανε να εστιάσετε την καμπάνια σας στους ανθρώπους που θέλουν να αλλάξουν καριέρα;
Σήμερα η ανεργία δεν βρίσκεται στα επίπεδα της εποχής της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, παρατηρούμε ένα σημαντικό έλλειμμα σε καταρτισμένους, ταλαντούχους ανθρώπους που αναζητούν ουσιαστική επαγγελματική προοπτική. Σε περιόδους κρίσης, οι περισσότεροι συμβιβάζονται με όποια εργασία μπορούν να βρουν. Όταν όμως η οικονομία είναι σε φάση ανάπτυξης, όπως τώρα, πολλοί αναζητούν κάτι περισσότερο: μια δουλειά που να τους εκφράζει, να αναδεικνύει τις ικανότητές τους και να τους εξελίσσει. Όσοι λοιπόν την περίοδο της οικονομικής κρίσης βρήκαν αναγκαστικά μια δουλειά που δεν τους ταίριαζε, δεν τους ικανοποιούσε, τώρα θέλουν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία για μια διαφορετική καριέρα.
Εμείς τους δίνουμε αυτή τη δυνατότητα και μάλιστα τους ανοίγουμε την προοπτική και για έναν ακόμη δρόμο. Τα τελευταία χρόνια επενδύουμε στη δημιουργία νέων Managers, αναζητώντας ανθρώπους που ενδιαφέρονται να αναβαθμίσουν την καριέρα τους. Όταν λοιπόν ξεκινάμε τη συνεργασία με νέους συνεργάτες, τους εξηγούμε ότι μέσα σε 2-3 χρόνια θα βρεθούν μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Η μία επιλογή θα είναι να συνεχίσουν την καριέρα τους ως Ασφαλιστικοί Σύμβουλοι, με ισχυρή υποστήριξη και εκπαίδευση από την εταιρεία, δυνατότητες εξέλιξης και πολύ ικανοποιητικά εισοδήματα, εφόσον οι ίδιοι το επιθυμούν και εργάζονται με στοχοπροσήλωση. Η δεύτερη επιλογή θα είναι να ακολουθήσουν τον δρόμο του management. Εκεί, αντί να προσεγγίζουν πελάτες, θα έχουν την ευθύνη να εμπνέουν και να υποστηρίζουν νέους συνεργάτες. Στην ουσία, από το να προσφέρεις λύσεις σε πελάτες, περνάς στο να χτίζεις ομάδες και να αναπτύσσεις ανθρώπους – μια διαφορετική, αλλά εξίσου σημαντική διαδρομή.
Η αρχή είναι πάντα δύσκολη, πόσο μάλλον στο επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου, όπου χρειάζεται να περάσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να χτιστεί ένα καλό χαρτοφυλάκιο και ένα ικανοποιητικό εισόδημα. Πώς στηρίζει η Interamerican τους νέους συνεργάτες;
Στην Interamerican έχουμε προβλέψει τις δυσκολίες των πρώτων χρόνων και έχουμε διαμορφώσει έναν ιδιαίτερα γενναιόδωρο Κανονισμό Πωλήσεων, που ανταμείβει ουσιαστικά τους νέους συνεργάτες κατά τα τρία πρώτα και πιο απαιτητικά χρόνια.
Στην ουσία η εταιρεία επενδύει σε αυτούς τους ανθρώπους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευσή τους μέσω της πρωτοποριακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας Digital Learning Academy, αλλά και στη συμβουλευτική τους καθοδήγηση από τους Managers, υποστηρίζοντάς τους σε κάθε στάδιο της διαδρομής. Επιπλέον, για όσους πετυχαίνουν μια μίνιμουμ παραγωγή, η εταιρεία προσφέρει μηνιαία επιδότηση, ενισχύοντας περαιτέρω το εισόδημά τους.
Η Interamerican φροντίζει να παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για ένα δυνατό και σίγουρο ξεκίνημα. Από εκεί και πέρα, το μέλλον χτίζεται από τον ίδιο τον συνεργάτη – με συνέπεια, οργάνωση και πίστη στο όραμά του.
Θέλουμε να στεκόμαστε διαρκώς δίπλα στους συνεργάτες μας, προσφέροντάς τους όλα τα απαραίτητα εφόδια για συνεχή εξέλιξη και ταυτόχρονα να διευρύνουμε την ομάδα μας με ανθρώπους ταλαντούχους, φιλόδοξους και με διάθεση να χτίσουν μια καριέρα με ουσία και θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και αυτή εδώ η ανατρεπτική καμπάνια.
Η πρωτοβουλία της κεντρικής στρατολόγησης ήρθε να ενισχύσει και να υποστηρίξει το σπουδαίο έργο που επιτελούν καθημερινά οι Managers των Γραφείων μας. Δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη ενέργεια, αλλά αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής ανάπτυξης, με στόχο τη διαρκή ενδυνάμωση του Δικτύου μας.
Το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον Όμιλο Interamerican, ο οποίος βρέθηκε σε αναπτυξιακή πορεία, με το Δίκτυο Πωλήσεών μας να καταγράφει εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Η δυναμική αυτή μας δίνει ώθηση και μας εμπνέει να συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη τόλμη.
No comment yet, add your voice below!