Skip to content

Interamerican: Στοχεύει να βγει «έξω από τα στενά όρια της ασφάλισης»

Παράλληλα, θέλει να γίνει η πιο digital ασφαλιστική στην Ευρώπη

Γράφει: Χριστίνα Μωράκη

Σημαντικές αποκαλύψεις για το μέλλον της Interamerican έκανε ο Ξενοφών Λιαπάκης, Γενικός Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Πληροφορικής του Ομίλου, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η KPMG με τίτλο «Ηγέτες της Ψηφιακής Οικονομίας».

Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι ως γνωστόν από τις πρώτες που επένδυσε σοβαρά στην direct ασφάλιση αυτοκινήτου πριν χρόνια με το Anytime, ενώ μέχρι σήμερα παραμένει από τις πρώτες που εισάγουν στην ελληνική αγορά διεθνείς καινοτομίες, όπως την ασφάλιση by the mile (ασφάλιση με το χιλιόμετρο), αλλά και το «ηλεκτρονικό γραφείο» του ασφαλιστή (τη δυνατότητα να κάνει ο Συνεργάτης τα πάντα μέσω κινητού).

Τώρα η εταιρεία, όπως ανακοίνωσε ο Chief Intelligent Officer, Ξ. Λιαπάκης, είναι έτοιμη να λανσάρει το «smart drive», μια εφαρμογή που παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο online την οδηγική συμπεριφορά του ασφαλισμένου και αν αυτός οδηγεί συνετά, του μειώνει το ασφάλιστρο αυτοκινήτου.

Όμως το μεγάλο βήμα που σχεδιάζει η Interamerican δεν είναι αυτό.

Σύμφωνα με τον Ξενοφώντα Λιαπάκη, το μεγάλο στοίχημα της εταιρείας, αυτό που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιεί, είναι να δώσει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους της να κάνουν τα πάντα μέσω Ίντερνετ, επί 24ώρου βάσεως και 7 μέρες την εβδομάδα.

Στόχος είναι, σύμφωνα με τον CIO της εταιρείας, η Interamerican να φτάσει στο σημείο όλες τις υπηρεσίες που πρέπει να παρέχει τους ασφαλισμένους να τις παρέχει ηλεκτρονικά. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «Δε θέλουμε οι ασφαλισμένοι μας να απευθύνονται σε μας για τίποτα ή σχεδόν τίποτα».

Αν οι ασφαλισμένοι χρειαστεί παρά ταύτα να επικοινωνήσουν με την εταιρεία, εξήγησε, στόχος είναι να επικοινωνούν με εικονικούς βοηθούς (virtual assistants) που σιγά σιγά θα μπορούν να ανταποκρίνονται σε όλο και πιο πολύπλοκα αιτήματα.

Αυτά στα οποία αναφέρεται ο Γενικός Διευθυντής Πληροφορικής δεν είναι μακρινά σενάρια. Τα chat bots, δηλαδή οι φωνητικές ψηφιακές υπηρεσίες, είναι η νέα μεγάλη μόδα στην ψηφιακή τεχνολογία. Συσκευές που λειτουργούν με φωνητικές και όχι δακτυλικές οδηγίες ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και τα chat bots, αν πάνε όλα όπως μας λένε οι ηγέτες του κλάδου παγκοσμίως, θα γίνουν κάποτε καθημερινότητα, όπως είναι σήμερα για παράδειγμα το κινητό τηλέφωνο.

Η Interamerican σύμφωνα με τον κ. Λιαπάκη έχει ήδη ολοκληρώσει μια σειρά από πειραματικά στάδια για τη χρήση robotics όπως αυτή που αναφέραμε «στοχεύοντας πολλές διαδικασίες, οι οποίες τρώνε τζάμπα χρόνο από ανθρώπους να αντικατασταθούν από απλά ρομποτικά συστήματα».

Οι φιλοδοξίες της εταιρείας όμως δε σταματούν εδώ. Η Interamerican σχεδιάζει να βγει «έξω από τα στενά όρια της ασφάλισης», αποκάλυψε ο Ξενοφών Λιαπάκης.

Σήμερα οι περισσότερες σοβαρές ασφαλιστικές, αναζητούν να προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη, είπε, έξω από το ασφαλιστικό προϊόν. Υπηρεσίες δηλαδή άλλου τύπου, όπως για παράδειγμα το δωρεάν πάρκινγκ ή δωρεάν εφαρμογές σχετικές π.χ. με τη διατροφή, που θα προσφέρουν αντίστοιχα έκπτωση στα προϊόντα της εταιρείας.

Κάτι παρόμοιο, είπε, έγινε και γίνεται στον τραπεζικό κλάδο, ο οποίος ακολούθησε σειρά καινοτομιών και μάλιστα υποχρεωτικά, λόγω Οδηγιών της Ε.Ε. (PSD 2 – Payment Services Directives).

H Ιnteramerican, που σύμφωνα με τον κ. Λιαπάκη, στοχεύει «να παραμείνει για πολλά χρόνια ο leader στην direct ασφάλιση», αναπτύσσει όλα της τα σχέδια στο ερευνητικό κέντρο που στεγάζει στην έδρα της στην αρχή της Συγγρού.

Ένα “Analytics Centre of Excellence” όπως το αποκάλεσε, το οποίο σύντομα, θα εξυπηρετεί όλες τις θυγατρικές της Achmea στην Ευρώπη.

Το ερευνητικό κέντρο της εταιρείας έχει αναλάβει να καθιερώσει την περίφημη «ευέλικτη ανάπτυξη λογισμικού» (agile software development στα αγγλικά), δηλαδή ψηφιακά προγράμματα ικανά να προσαρμόζονται σε διαφορετικές, έκτακτες ή απρόσμενες συνθήκες και απαιτήσεις.

Πρόκειται πράγματι για την πιο πρόσφατη τάση στην τεχνολογία λογισμικού: οι ρυθμοί με τους οποίους αλλάζουν οι τεχνολογίες και οι απαιτήσεις των πελατών δημιουργούν την επιτακτική ανάγκη οι εταιρείες να έχουν ευέλικτα λογισμικά συστήματα, τα οποία θα μπορούν να προβλέπουν ή και να προσαρμόζονται στις «αστάθειες» του περιβάλλοντος.

Αν όλα πάνε κατ’ ευχήν, η Interamerican έχει κληθεί εκ μέρους της Achmea να μεταδώσει το συγκεκριμένο know how και στις υπόλοιπες θυγατρικές του Ομίλου στην Ευρώπη.

«Μία από τις μεγαλύτερες φιλοδοξίες που και εγώ έχω και η Interamerican, είναι να γίνουμε το τεχνολογικό hub (σ.σ. “σταυροδρόμι”) για όλες τις θυγατρικές στην Ευρώπη. Όταν ξεκινήσαμε 9-10 χρόνια πριν, λέγαμε δειλά-δειλά ότι θέλουμε να γίνουμε “εταιρεία πληροφορικής που έχει ασφαλιστικό license”. Αυτό σιγά σιγά βλέπουμε ότι το πετύχαμε και τώρα θέλουμε να γίνουμε και η πιο digital ασφαλιστική όχι στην Ελλάδα, γιατί νομίζω ότι αυτό το έχουμε καταφέρει, αλλά στην Ευρώπη», κατέληξε ο Chief Information Officer.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *