Skip to content

Lockdowns και παρατάσεις περιορίζουν τις ανανεώσεις στα αυτοκίνητα

Οι τιμολογιακές κόντρες – μετά από μία “ανακωχή” ενός έτους – αναθερμάνθηκαν μέσα στο 2020 και ειδικά την περίοδο των δύο lockdowns.

Του Νίκου Σακελλαρίου

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εγκλεισμού (Μάρτιο-Απρίλιο) αρκετές ασφαλιστικές προσπάθησαν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα χαρτοφυλάκια αστικής ευθύνης αυτοκινήτου μειώνοντας κατά 10% περίπου (μεσοσταθμικά) τα τιμολόγιά τους. Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε τόσο τα ταμειακά τους διαθέσιμα ούτε τους δείκτες φερεγγυότητας τους στο τέλος του α’ εξαμήνου, αφού λόγω μειωμένης κίνησης στους δρόμους μειώθηκαν και οι δείκτες ζημιών.

Ωστόσο, από το καλοκαίρι και μετά οι ζημιές αυξήθηκαν και σε συνδυασμό με τα μειωμένα τιμολόγια φαίνεται ότι επηρεάζουν τα τεχνικά αποτελέσματα πολλών εταιρειών στο 9μηνο 2020.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς, εάν δεν υπήρχαν οι υπεραξίες των ομολόγων και των μετοχών, τα αποτελέσματα 9μηνου στην ασφαλιστική αγορά θα ήταν μειωμένα πάνω από 10%.

Αυξήθηκαν τα ανασφάλιστα και οι διακοπές συμβολαίων στο δεύτερο lockdown

Το δεύτερο lockdown έφερε νέα προβλήματα για τις ασφαλιστικές αφού πλέον οι περισσότερες (αν όχι όλες) σπεύδουν με κάθε τρόπο να καλύψουν τις απώλειες στα ασφαλιστήρια που έχουν από μη ανανεώσεις. Πολλές κατηγορίες ασφαλισμένων (μητέρες με παιδιά, ηλικιωμένοι, άνεργοι και εργαζόμενοι σε διακοπή συμβάσεων) είτε δεν έχουν να πληρώσουν ασφάλιστρα είτε δεν επιθυμούν να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους θεωρώντας ότι δεν θα χρειαστούν εν μέσω lockdown τα αυτοκίνητά τους. Έτσι, μόνο στο διάστημα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων κατά 10% σε σχέση με το τέλος Σεπτεμβρίου.

Αυξάνονται οι πλατφόρμες – Μειώνονται οι υπηρεσίες

Η μετάβαση της ελληνικής οικονομίας (εν τω συνόλω της) σε μία πιο ψηφιακή μορφή λόγω του κορωνοϊού δημιουργεί αυξημένη ζήτηση, αλλά και ανταγωνισμό στις ασφαλιστικές πλατφόρμες. Οι ίδιες οι εταιρείες που επαίρονται στα συνέδρια πωλήσεων για τα ασφαλιστικά τους δίκτυα, είναι αυτές που προσφέρουν ασφαλιστικά προϊόντα μέσα από τις πλατφόρμες με εκπτώσεις.

Η ζήτηση λόγω lockdown εμφανίζεται αυξημένη, αλλά αυξημένος είναι και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις πλατφόρμες. Η παρουσία και της πλατφόρμας πωλήσεων του Αntenna δημιούργησε έντονες κόντρες με την Cosmote Insurance. Ενδεικτικά, η Cosmote αύξησε μέσα στον Οκτώβριο το διαφημιστικό της budget κατά 30% περίπου προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία της εξ αποστάσεων πώλησης και ταυτόχρονα να μπει μπροστά από τον Antenna που θέλει και αυτός να πάρει μερίδιο αγοράς.

Για τις ασφαλιστικές, όμως, αυτό δεν είναι μία θετική ένδειξη καθώς υπολογίζεται ότι για κάθε πελάτη πλατφόρμας που χάνεται δεν γίνεται εύκολα η επαναπροσέλκυσή του (πρόσκτηση). Με απλά λόγια, οι πλατφόρμες δίνουν μεν εύκολες πωλήσεις μειωμένου κόστους πρόσκτησης, αλλά δεν μπορούν να κρατήσουν τους πελάτες.

Η τάση δείχνει ότι η εγχώρια ασφαλιστική αγορά οδεύει προς μία φάση, κατά την οποία οι “ελεύθεροι” πελάτες (αυτοί που δεν έχουν δικό τους ασφαλιστή) θα μετακινούνται από εταιρεία σε εταιρεία με κριτήριο τις τιμές.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *