Networking: Οδηγίες πλεύσης εν καιρώ πανδημίας

25 Σεπτεμβρίου 2020

Μπορεί το lockdown της περασμένης άνοιξης να έφερε τα πάνω κάτω εν μία νυκτί σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο, όμως, μετά την πρώτη ψυχρολουσία και το “τι κάνουμε τώρα;” που εύλογα μπορεί να αναρωτήθηκαν πολλοί επαγγελματίες, "έπεσαν στο τραπέζι" οι εναλλακτικές προτάσεις για να μην παγώσουν τα πάντα, τουλάχιστον σε όποιον κλάδο ήταν κάτι τέτοιο εφικτό.

Επιμέλεια: Νικόλας Εμμανουήλ
n.emmanuel@underwriter.gr

Από τα αζήτητα ή μάλλον πιο σωστά, από τα ανεπιθύμητα η τηλεργασία έζησε και εξακολουθεί να ζει ημέρες δόξας, η αξιόπιστη και γρήγορη σύνδεση στο Διαδίκτυο αναδείχθηκε σε “πολύτιμο αγαθό” της καθημερινότητας  και το networking (δικτύωση) πιο αναγκαίο από ποτέ ακόμα και αν γίνεται - εκ των πραγμάτων - αποκλειστικά online.

Άλλωστε, το networking πάντα ήταν επίκαιρο και ωφέλιμο δεδομένου ότι οι επαγγελματίες εξ ορισμού έχουν πάντα ανάγκη από νέες και διαφορετικές πηγές έμπνευσης προκειμένου να δώσουν ώθηση στην καριέρα τους και να προσεγγίσουν με καινούριους τρόπους τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά καιρούς.  Η ανάγκη δεν απουσιάζει ούτε σε περιόδους μεγάλων κρίσεων, απλά αναγκαστικά απαιτούνται ορισμένοι ελιγμοί βάσει των συνθηκών που επικρατούν σε κάθε χρονική στιγμή.

Το networking είναι χρήσιμο γιατί δημιουργεί ωφέλιμες συμμαχίες και βγαίνουν κερδισμένοι όλοι οι εμπλεκόμενοι. Άλλωστε, αυτή είναι και η ουσία του, δηλαδή μια πραγματική πράξη γενναιοδωρίας βασισμένη στο "τι μπορώ να σου προσφέρω;" και όχι το "τι μπορώ να πάρω από εσένα;" ή "Τι μπορείς να μου δώσεις;".

Βέβαια, δεν είναι λίγοι εκείνοι, ειδικότερα σε νεότερες ηλικίες που αμφιβάλλουν για τον εαυτό τους και αναρωτιούνται τι έχουν να δώσουν σε καταξιωμένους επαγγελματίες ή σε μεγάλους οργανισμούς, φοβούμενοι ότι υστερούν στη σύγκριση μαζί τους. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει αφού αν μη τι άλλο έχουν να προσφέρουν τη μοναδική οπτική γωνία και εμπειρία τους, όσο μικρή και αν ειναι αυτή, στοιχεία που αναζητούν οι έξυπνοι επαγγελματίες που βλέπουν πιο μπροστά και θέλουν να κάνουν τη διαφορά.

Σε περίπτωση λοιπόν που κάποιος διερωτάται τι έχει να προσφέρει, μπορεί να κάνει στον εαυτό του τις παρακάτω ερωτήσεις, οι οποίες αυτομάτως θα του λύσουν τις όποιες απορίες:

  • Ποια προβλήματα μπορώ να λύσω μόνος μου;
  • Τι αξία μπορώ να προσθέσω στο αντικείμενο, στο project ή την ομάδα που θα συμμετέχω;
  • Ποιες προκλήσεις μπορώ να τους βοηθήσω να ξεπεράσουν, τώρα και στο μέλλον;
  • Τι ευκαιρίες μπορούμε να επιδιώξουμε από κοινού;
  • Τι μπορώ να κάνω για αυτούς κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου;

Στη συνέχεια - μετά το “τι”  - θα πρέπει να σκεφτεί το “ποιος”, δηλαδή με ποιους επαγγελματίες ή με ποιες εταιρείες θα ήθελε να συνεργαστεί, χωρίς να ξεχνάει ότι η δικτύωση δεν είναι τίποτα άλλο παρά “μια επένδυση σε μακροχρόνιες σχέσεις και όχι απλά αναζήτηση εργασίας". Γι’ αυτό θα πρέπει να βγει από τα στενά όρια του κύκλου του και να κάνει ανοίγματα, διευρύνοντάς τον όσο το δυνατόν περισσότερο μπορεί, αξιοποιώντας τα social media (πχ. LinkedIn) ή π.χ. οργανώσεις, συλλόγους, κοινότητες και ομίλους στους οποίους ενδεχομένως ανήκει.

Στη συνέχεια όταν αποφασίσει να έρθει σε επικοινωνία με κάποιο άτομο, ένα απλό πλην ευγενικό email, το οποίο δείχνει ανθρώπινο ενδιαφέρον, αλλά και την επιθυμία για συνεργασία ή για συζήτηση, ώστε να δει η άλλη πλευρά τι μπορεί να κερδίσει, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Φυσικά και η απόρριψη στο πρόγραμμα είναι, αλλά ο αποστολέας δε χρειάζεται να το παίρνει προσωπικά το όλο ζήτημα.

Τι μπορεί να έχει υπόψη του κάποιος όταν προσπαθεί να ανοίξει έναν τέτοιο δίαυλο επικοινωνίας:

  • Να λύνει προβλήματα και πάντα να προσπαθεί να δίνει αξία σε ό,τι κάνει
  • Να είναι ευγενικός, με κατανόηση και ανοικτό μυαλό αφού δεν ξέρει τι μπορεί να περνά ένα άλλο άτομο
  • Να είναι υπομονετικός και να δείχνει σεβασμό στο χρόνο του άλλου χωρίς να περιμένει αμέσως απάντηση στο ερώτημά του, ενώ πρωτίστως να μην τον βομβαρδίζει στη συνέχεια με κλήσεις ή μηνύματα
  • Να είναι ευγενικός και να εκτιμά την ευκαιρία για την πιθανή συνομιλία που θα έχει
  • Να είναι εύκολος στη συνεργασία χωρίς να δυσκολεύει περισσότερο τη ζωή του άλλου
  • Να είναι ευέλικτος κι ανοιχτός σε προτάσεις, καθώς επίσης, ξεκάθαρος σε ό,τι είναι σε θέση να προσφέρει. Μάλιστα, όσα περισσότερα ανακαλύπτει για τον άλλο σχετικά με προκλήσεις και προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει τόσο θα πρέπει να προσαρμόσει την οπτική του και να δει πώς μπορεί έμπρακτα να τον βοηθήσει να τα αντιμετωπίσει
  • Να είναι ρεαλιστικός και να προσφέρει μόνο αυτό που μπορεί να δώσει στη συνέχεια
  • Να είναι εφευρετικός και εάν υπάρχει κάποιο άλλο άτομο που αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να φανεί πιο χρήσιμο, να μην διστάσει να του το προτείνει αφού μια τέτοια κίνηση δεν αφαιρεί από την αξία του ίσα ίσα προσθέτει.
  • Να είναι ευγενικός και με τον εαυτό του, να μην κάνει εκπτώσεις ούτε να βλάπτει την ψυχική, συναισθηματική και σωματική του ευεξία!

Και ας μην ξεχνάμε, σε κάθε τι στη ζωή, η αποτυχία, προηγείται της επιτυχίας. Οπότε, η τελευταία συμβουλή είναι

  • Να μην φοβάται να αποτύχει!

Καλή επιτυχία!

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Carglass: More than Glass - Τι είναι η Παραμετροποίηση ADAS;

Τα καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων διαθέτουν Τεχνολογίες Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδήγησης ή ADAS που βελτιώνουν την ενεργητική ασφάλεια (π.χ. προειδοποίηση εκτροπής...

Close