Social Μedia στη δουλειά: δεν είναι "κατοστάρι", είναι μαραθώνιος

12 Ιουνίου 2019

Για να κερδίσει κάθε επαγγελματίας ή επιχείρηση τα όσα πολύτιμα του προσφέρει η κοινωνική δικτύωση πρέπει να ακολουθεί τους παρακάτω "χρυσούς" κανόνες:

Επιμέλεια: Νικόλας Εμμανουήλ

Άλλοτε ως μέσο διασκέδασης, άλλοτε για επαγγελματικούς σκοπούς, το σίγουρο είναι ότι τα social media έχουν κερδίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην καθημερινότητα των περισσοτέρων από εμάς.  Βεβαίως η χρήση τους, όταν κάποιος θέλει να τα αξιοποιήσει για να προβάλλει και να αναπτύξει τη δουλειά του, είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται να υπακούει σε διαφορετικούς κανόνες από την ψυχαγωγική χρήση.

Μια καλοστημένη φωτογραφία, συνοδευόμενη από μια «έξυπνη» ή «βαθυστόχαστη» λεζάντα, πλέον δεν αρκεί - πρόκειται για πολυφορεμένο φορμάτ, που δεν εντυπωσιάζει πια κανέναν.

Από την άλλη, ακόμη και το να καταφέρει να κάνει κάποιος ξαφνικά το μεγάλο μπαμ και να γίνει viral, μακροπρόθεσμα δε θα του προσφέρει τίποτα αφού μόλις σκάσει η φούσκα, οι χρήστες θα τον έχουν ήδη ξεχάσει. Τα social media δεν είναι κατοστάρι, αλλά μαραθώνιος. Μόνο «αργά και σταθερά» θα βγει κάποιος πραγματικά κερδισμένος.

Εξάλλου, καμία επιχείρηση δεν πρόκειται να κερδίσει 100.000 followers σε μία νύχτα, ενώ σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες, δεν τη συμφέρει κιόλας να τους κερδίσει έτσι αστραπιαία αφού εν τέλει αυτή η εξέλιξη θα της γυρίσει μπούμερανγκ - ό,τι κερδίζεται εύκολα, χάνεται και εύκολα.

Χρειάζεται στρατηγική και συνέπεια ως προς τις κινήσεις που θα γίνουν για να κερδηθεί το κοινό, ενώ τα βήματα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και σωστά στοχευμένα για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, και το σπουδαιότερο, να παραμείνει.

Εξαιρετικά σημαντικό, πρώτα από όλα, είναι ένας επιχειρηματίας να ξέρει να επιλέξει ανάμεσα στα πολλά κοινωνικά μέσα που υπάρχουν -Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Tumblr και όχι μόνο- ποιό είναι το καταλληλότερο και πιο ωφέλιμο για το δικό του προϊόν. Παραδείγματος χάρη, ένα δικηγορικό γραφείο μάλλον δεν έχει να κερδίσει και πολλά από το Tumblr. Κίνηση που θα πρέπει να αποφεύγει κανείς, σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες, είναι ένα ταυτόχρονο άνοιγμα σε πολλά μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφού το καθένα έχει διαφορετική φιλοσοφία και απαιτήσεις.

Όσο ευχάριστη και αν δείχνει εκ πρώτης η ενασχόληση μαζί τους, το κάθε ένα από τα social media δεν παύει να είναι μία διαφορετική δουλειά και δεν μπορεί κάποιος ταυτόχρονα να τα «ανακαλύψει» και να τα κατακτήσει όλα γιατί είναι δεδομένο ότι κάτι θα του ξεφύγει στην πορεία και θα το χάσει το παιχνίδι, από τα αποδυτήρια.

Με άλλα λόγια, ισχύει ό,τι ισχύει και με όλες τις άλλες δραστηριότητες στη ζωή μας, σιγά σιγά τις ανακαλύπτει κανείς άσχετα με το τι πιστεύουν ορισμένοι επιχειρηματίες, δηλαδή με το να θεωρούν ότι μέσα σε λίγες μέρες θα έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media και θα αναδειχθούν στους «βασιλιάδες του Instagram».

Σίγουρα κανείς δεν αμφισβητεί τη μεγάλη δυναμική που αυτά έχουν αφού με όχι ιδιαίτερα υψηλό κόστος, ένας επιχειρηματίας μπορεί να προβάλλει σε ένα τεράστιο -εν δυνάμει- κοινό ποιός είναι, τι κάνει και να κερδίσει νέες συνεργασίες ή πελάτες. Ωστόσο, χρειάζεται αφοσίωση, χρόνος και να δίνεται σταθερά το «παρών» σε καθημερινή βάση ώστε να κερδίσει το σωστό κοινό που θα ακολουθεί τη σελίδα του και θα έχει ενεργό ρόλο σε αυτή. Ακόμα και το τι ώρα θα ποστάρει κανείς έχει σημασία αφού σχετικές έρευνες έχουν δείξει πως «δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες» και υπάρχουν άλλες που μπορεί να «σπρώξουν» τη δημοσίευση και άλλες να τη «χαντακώσουν».

Το χειρότερο από το να μην έχει κάποιος followers στα social media είναι να έχει αδιάφορους followers, δηλαδή να μην ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο που προβάλλεται στη σελίδα παρότι την ακολουθούν. Η αλληλεπίδραση και η όποια αντίδραση (engagement) στο περιεχόμενο, είτε πρόκειται για ένα απλό like ή ακόμα καλύτερα για κάποιο σχόλιο ή κοινοποίηση, είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Τέλος, εξίσου σημαντικό είναι το να βλέπει τις επιδόσεις των δημοσιεύσεών του, ώστε να βλέπει στην πράξη τι αρέσει, τι όχι ή τι απλά περνάει αδιάφορο, ώστε να είναι σε θέση να ανασυντάσσεται και να βελτιώνεται με το πέρασμα του χρόνου, δείχνοντας -με άλλα λόγια- την απαιτούμενη ευελιξία και τα απαραίτητα αντανακλαστικά.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Ασφαλιστικές: Παρακολουθούν με ανησυχία τις κινητοποιήσεις στον ιατρικό και διαγνωστικό κλάδο

Έληξε η απεργία (προς το παρόν), τα διαγνωστικά κέντρα άνοιξαν, μόνο που οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ θα πληρώνουν τις εξετάσεις...

Close