Skip to content

To Zήτημα της Εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση προς τους Διαμεσολαβούντες, μπορεί να συνοψιστεί στα παρακάτω στάδια:

1) Προϊοντική και τεχνική εκπαίδευση (τι σημαίνουν και πως λειτουργούν οι διάφορες καλύψεις)

2) Κύκλος Πωλήσεων (εργασιακή καθημερινότητα)

3)Νομικό πλαίσιο

4)Επιχειρηματικότητα (πρακτικές οργάνωσης Γραφείου)

5)Παρακίνηση και Αυτοβελτίωση

Μπορεί να προσφέρεται επικουρικά, δηλαδή μια φορά για ένα θέμα, είναι να εκτείνεται σε βάθος χρόνου και να αφορά π.χ. τον Κύκλο Πωλήσεων.

Τεράστια σημασία έχει απο ποιόν εκπορεύεται.

Εκπαίδευση προσφέρουν οι Συντονιστές, τα Εκπαιδευτικά Κέντρα των Ασφαλιστικών Εταιρειών, Διεθνείς Οργανισμοί (Limra, Gama) και Ινστιτούτα (ΕΙΑΣ, ΙΧΟΣ).

Το ζήτημα με την εκπαίδευση είναι πιο «μείγμα» από τα παραπάνω είναι κατάλληλο να βοηθήσει ουσιαστικά τον Διαμεσολαβητή, από ποιούς προερχόμενο και σε τι…ποσότητα.

Γιατί στην πράξη επικρατούν δύο πράγματα ως προς την εκπαίδευση: Σύγχυση και Δυσπιστία.

Ο Διαμεσολαβητής, αντί να είναι δέκτης ενός οργανωμένου πλάνου εκπαίδευσης με αρχή, μέση και τέλος και ορίζοντα, ας πούμε δύο σεζόν, όπως οι περισσότεροι άλλοι επαγγελματίες, είναι δέκτης «ατάκτων»μηνυμάτων από διάφορους τριγύρω φορείς (χωρίς κανείς να αμφισβητεί την αξία τους), και προσπαθεί μόνος του να κρίνει τι είναι σημαντικό και χρήσιμο για τη δουλειά του, από όλα όσα ακούει.

Άραγε, πόσο αποτελεσματικό είναι τελικά αυτό;

Παράλληλα, από τους Διαμεσολαβητές παρατηρείται μια δυσπιστία και μια αλαζονεία απέναντι στις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες εν γένει, ειδικά δε, σε αυτές που χρειάζεται να βάλουν το χέρι στη τσέπη.

Λογικό, δεδομένων και των οικονομικών πιέσεων που δέχεται το επάγγελμα και της κατάστασης της αγοράς.

Λογικό και επειδή όταν συναίνεσαν και επένδυσαν, συχνά δεν δικαίωσαν τις επιλογές τους οι Εισηγητές.

Όμως σε βάθος χρόνου αυτή η στάση, όπως και η σύγχυση στην προσφορά, φέρνουν προβλήματα.

Στη σημερινή ανταγωνιστική, ψηφιακή εποχή, με τον υπερ-ενημερωμένο καταναλωτή και την ταχεία εναλλαγή συνθηκών και δεδομένων, ο Σύμβουλος που ακόμη δεν έχει αντιληφθεί την αξία της δικής του ενημέρωσης και γνώσης (αυτό είναι η εκπαίδευση), είναι βαθιά νυχτωμένος.

Στη σημερινή εποχή ο Σύμβουλος χρειάζεται να ξέρει τα πάντα γύρω από τη δουλειά του και ακόμη περισσότερα. Εκτός αν θέλει να παραμείνει στάσιμος, που στην πράξη αυτό σημαίνει να μείνει πίσω.

Γιατί πολύ συχνά πιστεύουμε όλοι ότι έχουμε φτάσει σε υψηλό επίπεδο γνώσεων, ότι ξέρουμε πολλά, ή οτι τα ξέρουμε όλα, και δεν χρειάζεται να χάνουμε το χρόνο μας ακούγοντας «τα ίδια και τα ίδια».

Αυτή δεν είναι η καλύτερη νοοτροπία για το επάγγελμα.

Ας έχουμε την πεποίθηση ότι δεν μπορείς να φτάσεις ψηλά ή τουλάχιστον, δεν θα φτάσεις όσο ψηλά μπορείς, αν γυρίσεις την πλάτη σου στην εκπαίδευση.

Δηλαδή στη γνώση και στην εξέλιξη.

Αν δεν αφήνεις συχνά ανοιχτή την πόρτα να μπαίνει νέος αέρας στη δουλειά σου.

Ο Διαμεσολαβητής πρέπει να αξιολογεί πολύ αυστηρά από ποιόν λαμβάνει εκπαίδευση.

Παράλληλα, ανεξάρτητα από το τι φτάνει «εύκολα» σε εκείνον, πρέπει και ο ίδιος να φτιάξει το δικό του «μείγμα». Πρέπει να επενδύσει σε αυτό που του λείπει. Αν η εταιρεία του για παράδειγμα, του προσφέρει προϊοντική εκπαίδευση, πρέπει ο ίδιος να επενδύσει στον «Κύκλο Πωλήσεων».

Γιατί μπορεί να νομίζει ότι κάνει κάτι καλό, αλλά αν παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα, θα δει ότι μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο.

1 Comment

  1. Avatar

    Ο ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
    ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ.
    ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΤΥΧΑΝ ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΝΟΙΞΑΝ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΤΥΦΛΑ ΤΟΥΣ.
    ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ.
    ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΑΓ/ΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΓΙΑΤΡΟΙ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ, ΚΟΜΜΩΤΕΣ κ.α.)
    ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *