Social Media & Big Data: τα όπλα που «αλλάζουν το παιχνίδι» για τις ασφαλιστικές

8 Ιανουαρίου 2018

Σχεδόν 70 χρόνια μετά το «1984», το βιβλίο σταθμός του 20ου αιώνα, ο προφητικός Τζορτζ Όργουελ παραμένει πιο επίκαιρος από ποτέ καθώς ο παραδοσιακός πλέον «Big Brother» δίνει τη σκυτάλη στον…«Big Data».

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Kosmas@underwriter.gr

Στην ουσία, Big Data σημαίνει συλλογή και επεξεργασία στα ψηφιακά ίχνη που αφήνει έκαστος, τόσο διαδικτυακά όσο και εκτός διαδικτύου. Οι πληροφορίες συλλέγονται σωρευτικά από τις πλέον καθημερινές μας συνήθειες, όπως για παράδειγμα οι αγορές μας με κάρτες, οι αναζητήσεις στο Google, οι μετακινήσεις που κάνουμε ακόμη και όταν το κινητό μας είναι στην τσέπη, τα «like» που αποθηκεύονται, οι αναρτήσεις σε facebook, twitter, Instagram και οι επισκέψεις σε διάφορα sites.

Οι περισσότεροι χρήστες νέων τεχνολογιών γνωρίζουν πως προσωπικές τους πληροφορίες μεταφορτώνονται σε διαδικτυακές βάσεις δεδομένων και αξιολογούνται ανάλογα, προκειμένου να βγαίνουν συμπεράσματα για τις συνήθειες, ανάγκες, προτιμήσεις των καταναλωτών. Είναι γνωστό πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συλλέγουν τα στοιχεία και δίνουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά. Οι πληροφορίες αφορούν δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, περιοχή κατοικίας), στοιχεία για την υγεία (π.χ. άθληση) και στοιχεία για αγοραστικές συνήθειες. Οι εταιρείες μπορούν ακόμη να μάθουν πόσο καλά οδηγείτε ή ακόμη και αν χρησιμοποιείτε το τηλέφωνο σας ενώ οδηγείτε.

Με τα Big Data η παγκόσμια ασφαλιστική βιομηχανία αποκτά ένα «υπερόπλο» που θα της επιτρέπει να σχηματίζει απόλυτα εξειδικευμένες και στοχευμένες λύσεις, να περιορίζει τους κινδύνους της αλλά και να μειώνει το κόστος για τους πελάτες.

Όμως τα Big Data δεν χρησιμοποιούνται μόνο για εμπορικούς σκοπούς.

Πλήθος αναλυτών παγκοσμίως εκτιμά πώς βασικό ρόλο στην εκλογή Trump έπαιξε η συλλογή και επεξεργασία δεδομένων από τα social media, τα οποία έδωσαν την δυνατότητα στους υπεύθυνους της εκλογικής καμπάνιας του σημερινού Προέδρου να δημιουργούν, χρησιμοποιώντας διάφορα «ψυχομετρικά» τεστ, απολύτως στοχευμένα, συναισθηματικά, μηνύματα, με περιεχόμενο απόλυτα ταιριαστό με την προσωπικότητα του εκάστοτε αποδέκτη.

Φυσικά, η τεχνολογική επανάσταση δεν δίνει «δύναμη» μόνο στην μία πλευρά, δηλαδή μόνο στις επιχειρήσεις. Τα τελευταία χρόνια, εκατομμύρια καταναλωτές ανά τον κόσμο μέσω των social media πέραν του να διαμορφώνουν τάσεις, καταφέρνουν να ασκούν σημαντικές «πιέσεις» σε χιλιάδες οργανισμούς. Το «word of mouth» («από στόμα σε στόμα») διαδίδεται τώρα με αστρονομικές ταχύτητες, ενώ οι μαζικές κριτικές πρακτικών, υπηρεσιών ή/και προϊόντων επιφέρουν και ανάλογα αποτελέσματα στις πωλήσεις.

Στο εξωτερικό, οι ασφαλιστικές συχνά βρίσκονται στο στόχαστρο πελατών, που διαμαρτύρονται δημοσίως στο facebook ή στο twitter, κατονομάζοντας τις εταιρείες που δεν τους αποζημίωσαν όπως περίμεναν. Σε αρκετές περιπτώσεις η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρεία ενδέχεται υπό το φόβο δυσφήμησης να καταβάλει τις απαιτούμενες αξιώσεις, ακόμη και αν δεν είναι δίκαιες ή νόμιμες!...

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Πώς θα είναι οι πόλεις του μέλλοντος;

Μπορεί κάθε φορά που σκεφτόμαστε το πόσο αλλιώτικη θα μπορούσε να είναι η ζωή μας σε 30 ή 50 χρόνια...

Close