Ασφάλιση μικρών πλοίων: Μειώθηκαν δραστικά οι αποζημιώσεις το 2017

10 Οκτωβρίου 2018

Νίκος Σακελλαρίου

Ο τουρισμός διέσωσε τον κλάδο

Η οικονομική κρίση φαίνεται ότι επηρεάζει τις ασφαλίσεις (μικρών) πλοίων - σύμφωνα με σχετική έρευνα της ΕΑΕΕ το 2017 ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελούσε μόλις το 0,7% της συνολικής παραγωγής Ζημιών. Παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς μας δήλωσαν ότι παρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί η ασφάλιση σε ιδιωτικά σκάφη, και δεν αγοράζονται πολλά νέα σκάφη, η ανάπτυξη του τουρισμού βοήθησε τον κλάδο ασφάλισης (μικρών) πλοίων να αντισταθμίσει την επίδραση της κρίσης. Μάλιστα αρκετές εταιρείες Γενικών ασφαλίσεων και μεικτές λειτούργησαν με cross selling, προσφέροντας ιδιαίτερα χαμηλά ασφάλιστρα στις ασφαλίσεις πλοίων εάν υπήρχαν και άλλα ασφαλιστήρια (αυτοκινήτου, ακινήτων κ.ά.).

Πως έφτιαξαν τα τεχνικά αποτελέσματα του κλάδου

Τα τεχνικά αποτελέσματα και την κερδοφορία τους στον κλάδο Ασφάλισης πλοίων βελτίωσαν το 2017 οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την ΕΑΕΕ, η μέση αποζημίωση μειώθηκε από 13,3 χιλ. Ευρώ το 2016 στα 7,2 χιλιάδες ευρώ το 2017 ενώ και η μέση συχνότητα ζημιάς μειώθηκε στο 3,10% από 3,96%.

Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων το 2017 έφτασε τα 15,5 εκατ. Ευρώ στις ασφαλίσεις πλοίων και στα 5,3 εκατ. Ευρώ στις αστικές ευθύνες πλοίων καταγράφοντας αύξηση κατά 7,2% και 5,7% σε σχέση με το 2016. Το μεγαλύτερο μέρος των ασφαλισμένων σκαφών τόσο σε πλήθος όσο και σε ασφαλιζόμενη αξία ήταν αυτά της προσωπικής αναψυχής. Σε ό,τι αφορά τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια, το 52,2% είχαν αξία άνω των 250 χιλ. Ευρώ, ενώ η αξία των ασφαλισμένων πλοίων έφτανε μέχρι το 93,8%.

Στη διαμεσολάβηση το 76% της παραγωγής

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο καταμερισμός του κλάδου ανά κανάλι διανομής με τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) να συμμετέχουν κατά 76% , οι απευθείας πωλήσεις κατά 13,3% , οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο) κατά 10% ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το bancassurance συμμετέχει με 0,7% επί του συνόλου. Το γεγονός ότι οι τράπεζες έχουν εδώ και καιρό σταματήσει τον δανεισμό για αγορά ή χρήση μικρών σκαφών από ιδιώτες ή επαγγελματίες έχει επιδράσει έντονα αρνητικά στις πωλήσεις του bancassurance.

Οι κύριες αιτίες καταβολής αποζημιώσεων, αφορούν προβλήματα που προέκυψαν από πρόσκρουση /σύγκρουση (17,5%), μηχανικές βλάβες (15,1%), αστική ευθύνη (14,8%) και έλικες (13,4%).

Εποχιακές ασφαλίσεις

Οι ασφαλίσεις σκαφών και (μικρών) πλοίων είναι κατά κύριο λόγο εποχιακές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Α.Ε.Ε. οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιούνται στο διάστημα Μαρτίου-Αυγούστου. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κορύφωση των πωλήσεων είναι το διάστημα Ιουνίου-Ιουλίου όταν η θερινή περίοδος βρίσκεται στο peak της.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Τελευταία στις επαγγελματικές δεξιότητες (skills) η Ελλάδα

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η ενεργοποίησή τους και η αντιστοίχισή τους με τις ανάγκες της αγοράς αποτελούν το σύστημα δεξιοτήτων μιας...

Close