Είναι σύνηθες, στις μέρες μας, οι σύγχρονες επιχειρήσεις να επιδίδονται σε έναν αγώνα επικράτησης και υπεροχής, προκειμένου να διατηρηθούν στο προσκήνιο του επιχειρηματικού κλάδου τους. Απαραίτητο εφόδιο στη συνεχή και σκληρή πραγματικότητα είναι η εύρεση και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Στην επιδίωξη του ιδανικού αποτελέσματος με τη διατήρηση ενός ιδανικού στόχου -χωρίς όμως την απομάκρυνση από την πραγματικότητα- σημαντικότατη αξία είναι η κουλτούρα μιας εταιρείας. Η εταιρική κουλτούρα είναι ένα στρατηγικό άυλο στοιχείο, για το οποίο είναι απόλυτα επιβεβαιωμένο ότι, στη σύγχρονη εποχή, αν είναι ισχυρή και, κυρίως, η κατάλληλη, τότε μπορεί να γίνει «το μυστικό της επιτυχίας» της.
Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύουν οι έρευνες και το επιβεβαιώνουν οι παγκοσμίως επιτυχημένες επιχειρήσεις. Είναι, άλλωστε, δεδομένο το ότι η εταιρική κουλτούρα ούτε αντιγράφεται ούτε μεταφέρεται στους ανταγωνιστές. Όπως εξίσου δεδομένο είναι και το ότι δεν υπάρχουν συνταγές επιχειρηματικής επιτυχίας. «Γιατί αν υπήρχαν, τότε όλα τα στελέχη και όλες οι επιχειρήσεις θα έκαναν τα “σωστά πράγματα σωστά” με τον ίδιο ακριβώς τρόπο».
Ποια είναι λοιπόν αυτή η «μυστική» δύναμη που εκπορεύεται από την εταιρική κουλτούρα; Ως ένα σύστημα κοινών αξιών, «πιστεύω» και σημασιών, η εταιρική κουλτούρα προσδιορίζει έντονα τις αποφάσεις και τις συμπεριφορές των ατόμων και των ομάδων. Προσδιορίζει τι είναι σωστό και τι λάθος. Τι είναι σημαντικό και τι ασήμαντο, τι είναι κατάλληλο και τι ακατάλληλο. Τι είναι και τι δεν είναι προτεραιότητα. Προσδιορίζει δηλαδή, το πώς σκέπτονται και συμπεριφέρονται τα στελέχη, οι εργαζόμενοι σε σχέση με τους πελάτες, τους ανταγωνιστές, τα προϊόντα, την ποιότητα, τις καινοτομίες, την οργάνωση, το μάνατζμεντ, τις ανθρώπινες σχέσεις, τη συνεργασία.
Συνεπώς, όταν η εταιρική κουλτούρα είναι η κατάλληλη για τη συγκεκριμένη επιχείρηση, τότε αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θεμελιώδη αιτία για την επιχειρηματική επιτυχία.
Απόλυτα συνδεδεμένο με την εταιρική κουλτούρα μιας επιχείρησης και την απόφασή της να διαφοροποιείται από ανάλογες επιχειρήσεις στην αγορά εργασίας, καθιστώντας την “employer of choice”, είναι η απόφαση της ασφάλισης των εργαζομένων της με κάποιο πρόγραμμα ομαδικής ασφάλισης.
Προσιτή τόσο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και για τις μεγάλες εταιρείες, καθώς δεν αντιπροσωπεύει παρά υποπολλαπλάσιο του κόστους ενός ατομικού συμβολαίου, η ομαδική ασφάλιση μπορεί να αναπληρώσει ελλείψεις και δυσλειτουργίες της κοινωνικής ασφάλισης σε ό,τι αφορά όχι μόνο την υγεία και τη ζωή, αλλά και τη σύνταξη, σε μια εποχή κατά την οποία οι κοινωνικοί φορείς επαναπροσδιορίζουν προς τα κάτω τις παροχές τους.
Ένα συμβόλαιο ομαδικής ασφάλισης προσφέρει στους εργαζομένους καλύψεις που δημιουργούν επιπρόσθετη ασπίδα προστασίας των ίδιων και της οικογένειάς τους, ενώ η δυνατότητα παροχής συμπληρωματικής σύνταξης τους προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά για το μέλλον, συμβάλλοντας σημαντικά στην ικανοποίησή τους.
Η ικανοποίηση των εργαζομένων σημαίνει για την επιχείρηση καλύτερο εργασιακό κλίμα και, κατά συνέπεια, αυξημένη πιστότητα και παραγωγικότητα, ενώ παράλληλα η εταιρεία δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για το προσωπικό της, με ουσιαστικές παροχές, επιβεβαιώνει το κοινωνικό της πρόσωπο, καθώς και την προσαρμογή της στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα, που όλο και περισσότερο «βλέπουν» στον συνδυασμό αποδοχών και έξτρα παροχών (fringe benefits) τον καλύτερο τρόπο προσέλκυσης και διακράτησης ικανών στελεχών και υπαλλήλων. Έναν από τους καλύτερους τρόπους έμπρακτης εφαρμογής της εταιρικής κουλτούρας μιας εταιρείας.
Σημαντική όμως προϋπόθεση για να υποστηρίζει η ομαδική ασφάλιση τον προαναφερόμενο ρόλο είναι να σχεδιάζεται και να εξυπηρετείται από έναν εξειδικευμένο σύμβουλο ασφάλισης, όπως είναι ο μεσίτης ασφαλίσεων, και φυσικά να υποστηρίζεται από αξιόπιστη και φερέγγυα, σε βάθος χρόνου, ασφαλιστική εταιρεία.
Στον τομέα των ομαδικών ασφαλίσεων, ένας εξειδικευμένος σύμβουλος, όπως είναι ο μεσίτης ασφαλίσεων, σχεδιάζει κυριολεκτικά πάνω «στα μέτρα» κάθε επιχείρησης το μοντέλο εκείνο και τις καλύψεις που δημιουργούν πραγματική υπεραξία στους εργαζομένους.
Στη σημερινή δε εποχή της παρατεταμένης κρίσης, επειδή ορισμένες επιχειρήσεις που έχουν υποστεί μεγαλύτερη πίεση προχωρούν σε τροποποιήσεις των παροχών, προκειμένου να μειώσουν το κόστος, ο εξειδικευμένος μεσίτης ασφαλίσεων έχει την τεχνογνωσία και τη διαπραγματευτική ικανότητα να βοηθήσει στη διατήρηση του προγράμματος, συμβάλλοντας έτσι στην έμπρακτη αναγνώριση της εργοδοτικής προσπάθειας για την ασφάλεια και την ευημερία του προσωπικού μιας επιχείρησης.
*Άρθρο της κ. Ευγενίας Καφφετζή που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 51. Η κ. Καφφετζή είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της Globalnet Insurance Brokers & Αντιπρόεδρος του ΣΕΜΑ
No comment yet, add your voice below!