Διαφαίνεται τέλος στη μάστιγα των ανασφάλιστων οχημάτων

19 Ιουνίου 2015

Μια συντονισμένη προσπάθεια να εξαλειφθεί οριστικά το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων ξεκινά η Aσφαλιστική Αγορά σε συνεργασία με την Πολιτεία.
Αυτό τουλάχιστον ανακοινώθηκε πρόσφατα στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, ο Πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων Δημήτρης Ζορμπάς και η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαϊδου.
Αποκαλυπτικά ήταν τα στοιχεία που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης:

Στο 1 εκατομμύριο υπολογίζονται τα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο χωρίς ασφάλιση. Αυτό έχει καταστροφικές συνέπειες πρώτα από όλα στην δυνατότητα αποκατάστασης των θυμάτων από τα τροχαία ατυχήματα και κατόπιν, στα διαφυγόντα δημόσια έσοδα (μέρες που είναι κιόλας…).

Το 10% του ασφαλίστρου στην ασφάλιση οχήματος πηγαίνει υπέρ του δημοσίου.
Ταυτόχρονα, οι ασφαλιστικές εταιρείες όπως όλες οι εταιρείες, φορολογούνται στα εισοδήματά τους. Τα οποία επηρεάζονται από το ύψος της παραγωγής ασφαλίστρων, στην οποία σημαντικό μερίδιο κατέχει ως γνωστόν ο κλάδος αυτοκινήτου.

Επιπλέον, δημιουργείται πρόβλημα επιβίωσης και στο Επικουρικό Κεφάλαιο, ένα ταμείο αλληλεγγύης που έχει δημιουργήσει στο εσωτερικό της η ασφαλιστική αγορά για να υποστηρίζει τους πελάτες της και τη λειτουργία της σε κρίσιμες στιγμές και το οποίο αντιμετωπίζει εδώ και καιρό τεράστια οικονομικά προβλήματα. Αρκεί να σημειωθεί ότι οι αποζημιώσεις δίνονται μετά από δύο χρόνια.

Τελευταία αλλά εξίσου σημαντική επίπτωση είναι αυτή στα εισοδήματα των Διαμεσολαβούντων, διότι περισσότερα ανασφάλιστα σημαίνει λιγότερα ασφάλιστρα και άρα λιγότερες προμήθειες…

Επί μια δεκαετία η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών προσπαθούσε να βρει μια λύση για το θέμα. Μέχρι που τον Απρίλιο του 2013 θεσπίστηκε, με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα ο «ηλεκτρονικός έλεγχος» των ανασφάλιστων, (άρθρο 26 του νόμου 4141/13).

Ηλεκτρονικός έλεγχος σημαίνει διασταύρωση δύο αρχείων: του αρχείου του Υπουργείου Οικονομικών με τα κυκλοφορούντα οχήματα και του αρχείου των Ασφαλιστικών Εταιρειών (του Επικουρικού Κεφαλαίου συγκεκριμένα) με τα ασφαλισμένα οχήματα.

Η διαδικασία αυτή ενώ είχε ανακοινωθεί πριν από δύο χρόνια, δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι όταν ανακοινώθηκε, έσπευσαν, όπως αποκάλυψε στη συνέντευξη ο Διευθυντής του Επικουρικού Δημήτρης Ζορμπάς, να ασφαλιστούν 800.000 ανασφάλιστα οχήματα.
Δύο μήνες μετά, όταν διαπιστώθηκε ότι δεν γίνεται καμία διασταύρωση και κανένας έλεγχος, 600.000 από αυτά «ξε-ασφαλίστηκαν».

Ωστόσο φαίνεται ότι τώρα η διαδικασία ηλεκτρονικού ελέγχου είναι έτοιμη προς υλοποίηση και θα ξεκινήσει μπορεί και εντός του καλοκαιριού.

Πριν όμως από αυτό αποφασίστηκε να γίνει μια εκστρατεία ενημέρωσης στα Μέσα προκειμένου να υπάρξει το περιθώριο για μια «οικειοθελή συμμόρφωση» όσων κυκλοφορούν ανασφάλιστοι.

Όταν ξεκινήσει ο έλεγχος, σε όσα οχήματα βρίσκονται ανασφάλιστα θα ειδοποιείται εγγράφως ο ιδιοκτήτης ο οποίος στη συνέχεια θα πρέπει εντός 8 ημερών να ασφαλίσει το αυτοκίνητό του – αφού καταβάλει παράβολο 250 ευρώ υπέρ δημοσίου.

Σε αντίθετη περίπτωση τα στοιχεία του θα παραδίδονται στην αστυνομία και θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες που πρεσβεύει ο νόμος (χρηματικές κυρώσεις – αφαίρεση πινακίδων).

Η αστυνομία πάντως, κάνει σημαντικό έργο για την αντιμετώπιση του φαινομένου με επιτόπιους ελέγχους στους δρόμους – περίπου 500.000 οχήματα ελέγχονται κάθε μήνα από την τροχαία και ένα 17% εξ’ αυτών πιάνεται ανασφάλιστο.

Η διασταύρωση θα γίνεται δύο φορές το χρόνο, μπορεί και συχνότερα, σε όλες τις λίστες ή τμηματικά ή σε κατηγορίες οχημάτων, αυτό δεν διευκρινίστηκε.

Παράλληλα κάθε πολίτης μπορεί να επισκέπτεται την ιστοσελίδα www.hic.gr του Επικουρικού Κεφαλαίου, και καταγράφοντας τις πινακίδες και το ΑΦΜ να πιστοποιεί την ασφάλιση του αυτοκινήτου του. Το αρχείο αυτό ενημερώνεται με το που γίνεται μια ασφάλιση και είναι συνδεδεμένο απευθείας με την Τροχαία. Περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα και έχουν ελέγξει τα στοιχεία τους από τον περασμένο Μάιο.

Η Γενική Γραμματέας ανακοίνωσε ότι παρόμοια ελεγκτική διαδικασία θα αρχίσει να εφαρμόζεται και για το οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Κοινή εκδήλωση ΕΑΕΕ & ΣΕΣΑΕ στη Θεσσαλονίκη

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων & Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιριών συνεχίζοντας την παράδοση των εκδηλώσεών τους στο...

Close