"Οι ασφαλιστικές δεν κέρδισαν το στοίχημα"

26 Ιουλίου 2018

  • "Οι ασφαλιστικές έπρεπε να έχουν κερδίσει το στοίχημα της συμπληρωματικής ασφάλισης εδώ και είκοσι χρόνια -  δεν τα κατάφεραν" καταγγέλει ο ο καθηγητής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας Γιάννης Κυριόπουλος

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

Πυρετώδεις είναι οι διεργασίες στα επιτελεία των ασφαλιστικών εταιρειών για την προώθηση τπρογραμμάτων υγείας μετά την μνημονιακή έξοδο του Αυγούστου και την νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους. Η αγορά, θέλοντας να αξιοποιήσει τις νέες αυτές συνθήκες, πατάει «γκάζι» προκειμένου να διεισδύσει περαιτέρω στα καταναλωτικά κοινά.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η πλειοψηφία των εταιρειών «ποντάρει» στη διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου με νέα, ελκυστικά προγράμματα, κατάλληλα προσαρμοσμένα στην παρούσα αγοραστική ικανότητα των πολιτών. Παράλληλα, υπό την «ομπρέλα» της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, ξεκίνησαν προ λίγων μηνών και τα πρώτα βήματα ασφαλιστικής «ενημέρωσης» του κοινού τα οποία και πρόκειται να ενταθούν με δεύτερο κύκλο επικοινωνίας από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Ωστόσο κάποιοι σχολιάζουν οτι παρόλο που η στροφή των Ελλήνων στην ιδιωτική ασφάλιση υγείας ήταν περίπου αναμενόμενη, η ασφαλιστική αγορά δεν φαίνεται ικανή να δρέψει καρπούς:

«Μολονότι η δημόσια, κύρια ασφάλιση στην Υγεία “δεν δουλεύει” πλέον, η συμπληρωματική ασφάλιση στην Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να επιτύχει το στόχο της» σχολιάζει χαρακτηριστικά ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών της Υγείας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.), Γιάννης Κυριόπουλος στο Underwriter.gr, επισημαίνοντας πως «μέχρι σήμερα, η στροφή των πολιτών στα προγράμματα ιδιωτικής υγείας είναι ανεπαίσθητη έως ελάχιστη. Οι εταιρείες δεν προσφέρουν πακέτα και υπηρεσίες που είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα στις ιδιόμορφες συνθήκες της Ελλάδας. Το “στοίχημα” αυτό θα έπρεπε να το έχει κερδίσει ο κλάδος εδώ και 20 χρόνια. Η κεντρική διοίκηση εξακολουθεί να “κλείνει τα μάτια” σε ένα ζήτημα, που είναι μείζον και διαρθρωτικό».

Αυξημένα κόστη…

Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής 1 στα 3 ευρώ που δαπανώνται στη χώρα μας για την αγορά φροντίδας υγείας προέρχεται απευθείας από τα νοικοκυριά, τα οποία το 2016 πλήρωσαν συνολικά από το υστέρημα τους για υπηρεσίες υγείας περί τα 5 δισ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι πως το ποσοστό των Ελλήνων με ανάγκες για εξετάσεις και θεραπεία οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν, με βασικότερο λόγο το οικονομικό κόστος, παρουσιάζει συνεχή αύξηση στα χρόνια της κρίσης. Το 2016 το 14,4% των Ελλήνων δεν απευθύνθηκε σε υπηρεσίες υγείας (δηλαδή 1 στους 7 Έλληνες) παρότι είχε ανάγκη, όταν το 2014 το σχετικό ποσοστό ήταν 12,7%, το 2012 9,9% και το 2010 4,2%.

«Η κατά κεφαλή δαπάνη υγείας στην Ελλάδα παραμένει η υψηλότερη μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Η out of pocket δαπάνη αφορά κυρίως ιδιωτικές πληρωμές και παραπληρωμές, είτε με επίσημη συμμετοχή στα φάρμακα, είτε με απογευματινές εξετάσεις» σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Κυριόπουλο.

Μειωμένες δαπάνες…

Τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, αποτυπώνει και η πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

Συγκεκριμένα, στα χρόνια της κρίσης υπήρξε στην Ελλάδα αισθητή μείωση των δημόσιων δαπανών Υγείας ως ποσοστό του ΑΕΠ και αύξηση των πληρωμών από τα ίδια τα νοικοκυριά. Η συνολική δαπάνη για την Υγεία ως ποσοστό του ΑΕΠ έπεσε από το 9,5% (το 2009) έφτασε στο 8,4% του ΑΕΠ το 2017.

Το 2015 και το 2016, υπήρξε μία αύξηση, από το 8% στο 8,2% το 2015 και στο 8,5% το 2016, η οποία όμως δεν συνεχίστηκε και την περυσινή χρονιά (8,4%).

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Μία απάντηση στο "Οι ασφαλιστικές δεν κέρδισαν το στοίχημα"

  1. Ο/Η ΤΑΣΟΣ λέει:

    δυστυχώς ο χώρος έχει να πληρώσει πολλά και η ανάπτυξη του χώρου θα καθυστερήσει πολύ εξ αιτίας της νοοτροπίας των εταιριών που έχουν και την ευθύνη του χώρου και λειτουργούν σαν αρπαχτικά και τυχοδιωκτικά σε όλους πελάτες συνεργάτες και η λογική του είναι μόνο η πώληση χωρίς ποιότητα άρα χωρίς περιεχόμενο !!! αυτοί που εκπαιδεύουν τους ανθρώπους τους στη θεωρία είναι οι πρώτοι που τα καταστρατηγούν !!!έχουν μετατρέψει όλη την διαδικασία σε είσπραξη. Βάζουν από την μια βγαίνει από την άλλη. Οι τυχοδιώκτες επιχειρηματίες που κατήντησαν στατιστικά να είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητες να κλείσει μια εταιρία από το να καεί ένα σπίτι και όλοι οι υπόλοιποι που δεν προστάτεψαν το χώρο. Το φαινόμενο της ασπίς θα το πληρώνουμε για καιρό. Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες !!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CLOSE
CLOSE
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
H NΝ Hellas στηρίζει τους πληγέντες από τις πυρκαγιές στην Αττική

Η NN Hellas εκφράζει τη βαθιά λύπη της για τα θύματα της καταστροφής που πλήττουν το Νoμό Αττικής, προσφέροντας άμεση...

Close