Σε ποιές εταιρείες πήγαν τα νέα ασφαλισμένα αυτοκίνητα φέτος το καλοκαίρι;

25 Σεπτεμβρίου 2018

Πώς οι ΕΠΥ αξιοποιούν την διαμεσολάβηση

Ερωτηματικά προκαλούν στις ασφαλιστικές εταιρείες οι ανακοινώσεις από τον ΣΕΕΑ (Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτων) για τις συνεχείς αυξήσεις πωλήσεων κατά τους τελευταίους μήνες. Τον Αύγουστο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων πραγματοποίησαν νέο μηνιαίο “άλμα” αλλά οι ασφαλιστικές που είναι μέλη της ΕΑΕΕ δεν έχουν αντίστοιχες αυξήσεις ασφαλίστρων.

Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2018 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +23,9% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ μόνο τον Αύγουστο 2018 οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά +50% σε σχέση με τον Αύγουστο 2017.

Εύλογα θα περίμενε κάποιος να υπάρχει και αντίστοιχη (ή έστω και λίγο μικρότερη) αύξηση στην παραγωγή αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτου την ίδια περίοδο σε σχέση με προηγούμενη χρονιά. Από τα στοιχεία της ΕΑΕΕ ωστόσο προκύπτει ότι η αύξηση Ιανουαρίου - Ιουνίου ήταν μόλις +1,3%. Αν δεχθούμε ότι και βάσει στοιχείων που θα βγουν στις επόμενες ημέρες, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος κατέγραψαν συγκυριακή αύξηση παραγωγής 15-20% , πάλι η συνολική αύξηση Ιανουαρίου-Αυγούστου θα είναι, συγκριτικά, μικρή.

Οπότε συμβαίνουν δύο τινά. Είτε μειώνονται τα ασφάλιστρα, είτε από την τάση επωφελούνται συγκεκριμένες ΕΠΥ που έχουν ιδιαίτερα χαμηλά τιμολόγια. Υπάρχει και η 3η εξήγηση, να φεύγουν τα αυτοκίνητα με μικρές χρονικά ασφαλίσεις από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και με τη λήξη των συμβολαίων να μένουν ανασφάλιστα. Άλλη εξήγηση δεν μπορεί να δοθεί.

Υπολογίζεται πλέον ότι και μετά την ένταξη των 6 ΕΠΥ στον φιλικό διακανονισμό, τα ασφαλισμένα σε ΕΠΥ αυτοκίνητα έχουν ξεπεράσει τα 600.000.

Σε ό,τι αφορά τις ασφαλίσεις των νέων πωληθέντων αυτοκινήτων του καλοκαιριού ιδιαίτερα ευνοημένες από τις υπάρχουσες εταιρείες σύμφωνα με πληροφορίες φαίνονται η Allianz, η Ergo, η Interamerican, η Εθνική Ασφαλιστική και η AXA. Αυξήσεις σε παραγωγή έχουν και οι υπόλοιπες εταιρείες όπως η Ευρωπαϊκή Πίστη και μικρότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Το γεγονός ότι οι ΕΠΥ αυξάνουν σταθερά τα μεγέθη τους στην ελληνική αγορά δείχνει ότι αφ’ ενός οι καταναλωτές συνεχίζουν να αναζητούν φθηνά ασφάλιστρα χωρίς να εξετάζουν άλλες παραμέτρους και αφ’ ετέρου οι ΕΠΥ συνεχίζουν ένα εξαιρετικά καλό marketing απέναντι στη διαμεσολάβηση, προσφέροντας υψηλές προμήθειες και χαμηλά δικαιώματα στα συμβόλαια. Με αποτέλεσμα να βρίσκουν κίνητρα πωλήσεων και οι διαμεσολαβούντες. Οι ασφαλιστικές βλέπουν ότι αντί να μειώνεται η ‘πίτα’ των ΕΠΥ, παραμένει η ίδια ή σε ορισμένες περιπτώσεις ΕΠΥ, αυξάνεται.

Εκνευρισμός

Όπως είναι φυσικό, η κατάσταση προκαλεί εκνευρισμό στην υπόλοιπη αγορά - στο πλαίσιο αυτό δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Διευθύντρια της ΔΕΙΑ Ιωάννα Σεληνιωτάκη δέχθηκε πυρά κατά την ομιλία της την περασμένη Παρασκευή στο Costa Navarino -  για το ότι η Εποπτεία δεν κάνει αρκετά για να ελέγξει την εξάπλωση των εταιρειών Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών. 

Το θέμα είναι κατά πόσο η ΔΕΙΑ, η ΕΑΕΕ ή οποιαδήποτε άλλη εθνική αρχή, έχουν την δυνατότητα ουσιαστικών κινήσεων ή παρεμβάσεων, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο καθεστώς είναι ενιαίο πανευρωπαϊκά και οποιαδήποτε αλλαγή πρέπει να περάσει από τα κανάλια των Βρυξελλών.

Ν.Σακ.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
"Έρευνα μυστικών επισκέψεων" αξιολογεί με άριστα την Απόλλων

Την ποιότητα των υπηρεσιών της προς τους ασφαλισμένους και το δίκτυό της βελτιώνει συνεχώς η Απόλλων αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία ερευνών,...

Close