Skip to content

Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων: Δεν απαιτείται η εγκατάσταση αλκοολόμετρων στα αυτοκίνητα, μόνο η διευκόλυνσή της μετά την αγορά

Διευκρινίσεις σχετικά με τα δημοσιεύματα που κατέκλυσαν το διαδίκτυο τις προηγούμενες ημέρες σύμφωνα με τα οποία καθίσταται από το καλοκαίρι υποχρεωτική η τοποθέτηση αλκοολόμετρων σε όλα τα νέα αυτοκίνητα της ΕΕ έδωσε στο Underwriter.gr η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκίνητων.

Του Χρήστου Γαβαλά

Αυτό που είχε γίνει γνωστό είναι ότι προ ημερών η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε σε νέους κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους, όλα τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται και πωλούνται στην ΕΕ θα διαθέτουν αλκοολόμετρα, ένα μέτρο που επί της ουσίας στόχο έχει τον περιορισμό της οδήγησης υπό την επήρεια του αλκοόλ.

Ειδικότερα, οι συσκευές θα τοποθετούνται υποχρεωτικά σε κάθε όχημα που θα αποκτά έγκριση σε κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις 6 Ιουλίου του 2022 και έπειτα.

Ωστόσο, η ACEA δια του εκπροσώπου της απάντησε στο Underwriter.gr που ζήτησε να μάθει πώς θα γίνεται αυτή η εγκατάσταση, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα και εάν έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες προσαρμογές στα εργοστάσια των αυτοκινητοβιομηχανιών. Με την απάντησή της μάλιστα έδωσε μια νέα διάσταση καθώς διευκρίνισε ότι δεν τίθεται θέμα εγκατάστασης αυτών των αλκοολόμετρων κατά την κατασκευή του οχήματος, παρά μόνο δίνεται ένας τυποποιημένος οδικός χάρτης σε όλα τα συνεργεία για το πώς θα μπορεί να προχωράει η εγκατάσταση μετά το πέρας της αγοράς. 

«Ο ευρωπαϊκός νόμος για τη «διευκόλυνση εγκατάστασης αλκοολόμετρων» (Κανονισμός κατ’ εξουσιοδότηση της Επιτροπής 2021/1243) δεν απαιτεί στην πραγματικότητα την εγκατάσταση αλκοολόμετρων σε νέα οχήματα. Ουσιαστικά, ο νόμος έχει σκοπό να διευκολύνει την εγκατάσταση τέτοιων συσκευών μετά την αγορά. Για το σκοπό αυτό, κάθε κατασκευαστής οχημάτων πρέπει να παρέχει ένα έγγραφο εγκατάστασης, το οποίο είναι βασικά ένα εγχειρίδιο οδηγιών προς εξειδικευμένα συνεργεία, το οποίο περιέχει πληροφορίες για τα ηλεκτρικά κυκλώματα που είναι απαραίτητα για τη σύνδεση του αναλυτή της αναπνοής με το όχημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της Ένωσης.

Επισήμανε ειδικότερα ότι οι συσκευές αυτές -προορισμένες για εγκατάσταση μετά την αγορά του αυτοκινήτου- «είναι γνωστές στην ευρωπαϊκή αγορά για περισσότερες από δύο δεκαετίες». 

Εξήγησε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι το όφελος που δίνει ο νέος νόμος αφορά ακριβώς στην τυποποίηση της διαδικασίας, η οποία μέχρι σήμερα ήταν «ανοιχτή».

«Τα περισσότερα οχήματα που είναι διαθέσιμα σήμερα μπορούν ήδη να εξοπλιστούν με αυτές τις συσκευές. Το όφελος που δίνει ο νόμος στους πελάτες, και ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στα συνεργεία, είναι ότι προβλέπει πλέον μια τυποποιημένη διαδικασία για την τοποθέτησή τους».

Από εκεί και πέρα, σημείωσε ότι η οποιαδήποτε περαιτέρω απαίτηση για προεγκατάσταση θα επαφίεται στην εκάστοτε εθνική νομοθεσία. 

«Οι κατασκευαστές οχημάτων διασφαλίζουν ότι μπορεί να εγκατασταθεί μια συσκευή τέτοια ως λύση για μετά την αγορά του οχήματος, αλλά οποιαδήποτε απαίτηση για την εγκατάσταση μιας τέτοιας συσκευής θα πρέπει να οριστεί από την εκάστοτε εθνική νομοθεσία, για παράδειγμα ως μέρος ‘προγράμματων για παραβάτες’ για όσους έχουν ιστορικό οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ», τόνισε.

Κατέληξε στην διευκρινιστική της απάντηση η Ένωση ότι η νομοθεσία της ΕΕ δεν καθιστά υποχρεωτικές τις δοκιμές οχημάτων στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισης αυτού του τύπου, επαναλαμβάνοντας ότι «η απαίτηση αυτή αφορά μόνο στην παροχή εγγράφου εγκατάστασης».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *