Skip to content

Ανασφάλιστα αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της αγοράς για το 2024

Το παμπάλαιο και διαχρονικό πρόβλημα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων είναι αποφασισμένη να λύσει η Πολιτεία μέσα στο 2024.

του Νίκου Σακελλαρίου

Σύμφωνα με πληροφορίες και ο ίδιος ο κ. Θεοχάρης (με παλιές εμπειρίες από την ασφαλιστική αγορά) έχει δηλώσει ότι προτίθεται να προχωρήσουν σε συνδυασμό με τα υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών και την Ελληνική Αστυνομία σε εξονυχιστικούς ελέγχους και βαριά πρόστιμα προκειμένου να μειωθούν τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα τουλάχιστον στο μισό (δηλαδή στα 250.000) από τα 500.000 περίπου που είναι σήμερα.

Τα ίδια πράγματα λέγονταν για χρόνια από τους υπουργούς ΟΛΩΝ των κυβερνήσεων και τελικά δεν γίνονταν τίποτε. Όμως αυτή τη φορά , και με δεδομένο το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τον ασφαλιστικό κλάδο, φαίνεται ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν σε υψηλά επίπεδα και με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.

Η θεαματική αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων (νέες ταξινομήσεις) δείχνει ότι αλλάζει το σκηνικό και στην ασφάλιση τους. Το κυβερνητικό επιτελείο θα προχωρήσει πρώτα στην καταγραφή των ανασφάλιστων. Σύμφωνα με πληροφορίες θα ζητηθεί η ηλεκτρονική συνεργασία με όλους τους φορείς. Σε δεύτερη φάση, θα σταλούν ηλεκτρονικά σημειώματα με χρονικό ορίζοντα ασφάλισης των ανασφάλιστων και σε τρίτη φάση θα σταλούν τα πρόστιμα προς όσους δεν έχουν ασφαλιστεί.

Σύμφωνα με δηλώσεις ασφαλιστών, στην προσπάθεια αυτή θα απαιτηθεί και η βοήθεια της Τροχαίας η οποία μέχρι στιγμής, σε πολύ λίγες περιπτώσεις όταν κάνει έλεγχο στοιχείων (διπλώματα, άδειες κυκλοφορίας) ζητούν και τα ασφαλιστήρια παρότι υπάρχει υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση. Δυστυχώς και ανάμεσα στους αστυνομικούς έχει επικρατήσει η άποψη ότι δεν οφείλουν να βοηθήσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες επειδή είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις. “Δεν είμαστε υπάλληλοί τους” φέρεται να δηλώνουν συνδικαλιστικά στελέχη της Αστυνομίας όταν τίθεται το θέμα των ελέγχων.

Εκτίναξη του αριθμού των θυμάτων των τροχαίων. Στα ύψη το μεσοσταθμικό loss ratio για τις υλικές ζημιές

Τα πρόσφατα θύματα (νεκροί και τραυματίες) που συντάραξαν την χώρα τις προηγούμενες ημέρες σε Βριλήσσια, Πέραμα , Θεσσαλονίκη και παντού μέσα στην Ελλάδα , δείχνουν ξεκάθαρα ότι ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών από τα τροχαία ατυχήματα έχει εκτιναχθεί. Σε πολλές περιπτώσεις, οι ασφαλιστικές θα κληθούν να αποζημιώσουν με το μέγιστο ποσό αποζημίωσης τα θύματα και τις οικογένειές τους. Ταυτόχρονα και οι υλικές ζημιές έχουν αυξήσει τους δείκτες ζημιών σε ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά. Υπολογίζεται ότι το 2023 θα κλείσει με μεσοσταθμικό loss ratio που θα αγγίζει το 60%. Μεγάλες ζημιές που θα μειώσουν την κερδοφορία σε πολλές ασφαλιστικές. Αν η κυβέρνηση καταφέρει να μειώσει τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα ,έστω και κατά 50%, υπολογίζεται ότι το loss ratio θα μειωθεί πάλι κάτω από το 50%.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *