Skip to content

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Πως ο κίνδυνος μεταφέρεται από τον οδηγό στο ίδιο το όχημα

Καθώς η χώρα αλλά και η οικονομία της εξέρχεται της πανδημίας του κορωνοϊού, αναδιατάσσουν τις δυνάμεις τους και οι ασφαλιστικές με το βλέμμα στη θέσπιση των νέων κανόνων φερεγγυότητας αλλά και στις τεχνολογικές εξελίξεις που μπορεί να αλλάξουν το είδος των κινδύνων που θα κληθούν να καλύψουν και άρα το κόστος τους. 

Του Χρήστου Γαβαλά

Ένας από τους πλέον δραστήριους κλάδους παραμένει φυσικά αυτός του αυτοκινήτου, με την παραγωγή ασφαλίστρων να ανέρχεται σήμερα περίπου στο 20% επί της συνολικής παραγωγής. 

Τη χρονιά του κορωνοϊού, οι τιμολογήσεις ακολούθησαν ως φυσικό επακόλουθο πτωτική πορεία, δεδομένης της περιορισμένης κίνησης στους δρόμους και της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. 

Ωστόσο αυτή η τάση άρχισε να μεταβάλλεται στο τελευταίο τετράμηνο του 2020, όταν τα οχήματα επέστρεψαν στους δρόμους και επομένως η θετική επίδραση της μείωσης των τιμών για τον καταναλωτή δεν μπορούσε να υπερκαλύψει το loss ratio λόγω της ανάγκης καταβολής αποζημιώσεων. 

Ήδη, με βάση στα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Μάιο του τρέχοντος έτους, τα οδικά τροχαία που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 30,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (963 τον Μάιο του 2021, έναντι 738 τον Μάιο του 2020).

Οι νέες τεχνολογίες στο αυτοκίνητο οδηγούν σε αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η έλευση των νέων τεχνολογιών στον κλάδο του αυτοκινήτου (smart cars) αποτελούν ένα υπαρκτό πλέον σενάριο για το παρόν και όχι για το μέλλον. 

Σε πρόσφατη έρευνα μάλιστα καταναλωτών της Towers Watson σε επτά χώρες της ευρωπαϊκής αγοράς, πάνω από το 60% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα ήθελε να αγοράσει ασφάλιση η οποία θα συνδέεται με telematics, ειδικά εάν πρόκειται να λάβουν κάποια προνομιακή τιμολογιακή μεταχείριση. 

Ενώ και σύμφωνα με το Statista Mobility Market Outlook, το μερίδιο των πρόσφατα ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων παγκοσμίως που παράγονται χωρίς  συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, γίνεται όλο και μικρότερο τα τελευταία χρόνια.

Τα «κανονικά» αυτοκίνητα όπως τα γνωρίζουμε αποτελούσαν μόνο το 24% των νεοφερμένων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο το 2020, την ώρα που το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό είχε διαμορφωθεί στο 65%.

Έρχονται για τα καλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 

Αλλά και σε έρευνα της Ernst and Young (EY Mobility Consumer Index), διαφαίνεται ως βέβαιο ενδεχόμενο οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξηθούν κατακόρυφα τους επόμενους δώδεκα μήνες.

Ειδικότερα, περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες οι οποίοι σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό. Πρόκειται για αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Ωστόσο, η ολοένα αναπτυσσόμενη τεχνολογία αναμένεται να φέρει περαιτέρω μείωση των ατυχημάτων και κατά συνέπεια μείωση στο ύψος, αλλά και στη συχνότητα των αποζημιώσεων. 

Τι είναι όμως αυτό που απασχολεί τις ασφαλιστικές εταιρείες με την έλευση των αυτόνομων οχημάτων; 

Πρόκειται ακριβώς για την μετατόπιση της ευθύνης και των αναδυόμενων κινδύνων από τον οδηγό, στο λογισμικό των οχημάτων και στον κατασκευαστή, από τη στιγμή που η νέα τεχνολογία θα μπορεί πλέον να υπολογίζει τον τρόπο οδήγησης του οδηγούν (π.χ αν είναι γρήγορος ή αργός ή εάν είναι ακόλουθος με τον κ.ο.κ ή όχι) και να διαμορφώνει ανάλογα ασφαλιστήρια συμβόλαια με το σωστό underwriting (ανάληψη και τιμολόγηση κινδύνου).

Η κεντρική εκτίμηση αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι ότι αυτή η αξιοποίηση θα φέρει όφελος τόσο στους πελάτες όσο και στις ασφαλιστικές, συμβάλοντας αφενός μεν στη μείωση του ασφαλίστρου αφετέρου δε στη μείωση των ατυχημάτων και άρα των αποζημιώσεων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *