Skip to content

Αυξήθηκαν οι μη ανανεώσεις συμβολαίων το διάστημα του lockdown (Μάρτιο – Απρίλιο)

Αγγίζουν τις 100.000 τα οχήματα που δεν ανανέωσαν τα ασφαλιστήρια τους μέσα στο διάστημα από τις 15 Μαρτίου μέχρι το Πάσχα σύμφωνα με εκτιμήσεις της ασφαλιστικής αγοράς.

Tου Ν. Σακελλαρίου

Το lockdown και η διακοπή της κυκλοφορίας, η έλλειψη πόρων και εργασιών και η αδυναμία πληρωμής ασφαλίστρων αποτελούν τους 3 βασικούς λόγους που η ασφαλιστική
αγορά είδε με τρόμο να μην ανανεώνονται περίπου 100 χιλ. ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου και μηχανών από την έναρξη του lockdown.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα οχήματα μη ανανεώσιμα συμβόλαια (αυτά δηλαδή που έληξαν και δεν ανανεώθηκαν) εκλαμβάνονται πλέον ως ανασφάλιστα και προστίθενται στον κατάλογο των ανασφάλιστων οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι όποιος θελήσει να κυκλοφορήσει με το παλιό συμβόλαιο μετά τη λήξη του, θα θεωρηθεί ανασφάλιστος και θα έχει τις συνέπειες (πρόστιμα κλπ) των ανασφάλιστων οχημάτων.

Οι κατηγορίες ασφαλισμένων που δεν προχώρησαν σε ανανεώσεις συμβολαίων μέσα στο Μάρτιο – Απρίλιο ήταν κυρίως:

  • Συνταξιούχοι και γενικά ηλικιωμένοι οδηγοί που δεν θα χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητό τους καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown. Η κατηγορία αυτή είναι και η μεγαλύτερη απ’ όσους έμειναν συνειδητά ανασφάλιστοι. Οι εταιρείες θα πρέπει να τους ενημερώσουν ότι εάν προκληθεί ζημιά είτε από αυτούς είτε από άλλους, θα αντιμετωπιστούν ως ανασφάλιστοι
  • Ηλικιωμένοι και μη οι οποίοι μένουν σε απομακρυσμένα χωριά και δεν έχουν ούτε διαδικτυακή υποστήριξη ούτε στοιχειώδη γνώση τεχνολογίας για να προχωρήσουν
    στην ηλεκτρονική πληρωμή ασφαλίστρων. Αυτοί συνήθως εξυπηρετούνταν από τους συνεργάτες των ασφαλιστικών, οι οποίοι όμως δεν μπορούν να μετακινηθούν
    πλέον προς τα χωριά.
  • Μητέρες που μετέφεραν τα παιδιά τους στα σχολεία. Μία ιδιαίτερη κατηγορία που μετακινείται κάθε μέρα για λίγα χιλιόμετρα. Πολλές κυρίες δεν ανανέωσαν τα
    συμβόλαιά τους από τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία και ουσιαστικά δεν είχαν άμεσο λόγο μετακίνησης.
  • Ελεύθεροι επαγγελματίες που έπρεπε να κάνουν πολλές διαδρομές σε άδειους δρόμους αλλά την περίοδο που έληγε το συμβόλαιο δεν είχαν ρευστότητα να
    πληρώσουν.
  • Οικογένειες που είχαν δεύτερα και τρίτα οχήματα (αυτοκίνητα ή μηχανές) για τα μέλη τους και με το lockdown δεν ασφάλισαν κάποια απ’ αυτά.

Οι ασφαλιστικές θεωρούν ότι η κατάσταση δεν θα εξομαλυνθεί άμεσα, ακόμη και μετά τη λήξη του lockdown, αφού τα εισοδήματα έχουν συρρικνωθεί. Ουδείς γνωρίζει πόσοι από
τους δικαιούχους επιδομάτων (των 800 ευρώ ή των 600 ευρώ) θα προχωρήσουν σε ανανεώσεις των συμβολαίων που λήγουν μέσα στον Μάιο ή τον Ιούνιο (στο θετικό σενάριο
για τον απεγκλωβισμό).

Η βασική εκτίμηση ανώτερων στελεχών του κλάδου είναι ότι : “Αν η κατάσταση εξομαλυνθεί μέσα στο καλοκαίρι και δεν υπάρξει δεύτερο κύμα από Σεπτέμβριο και μετά,
τότε οι απώλειες από ανασφάλιστα θα περιοριστούν στο 10-15% επί της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής της χρονιάς. Αν υπάρξει δεύτερο κύμα από τον ιό (κάποιοι που
βέβαια όλοι απευχόμαστε) τότε οι απώλειες σε συνολική ασφαλιστική παραγωγή για το 2020 θα ξεπεράσουν το 20% σε σχέση με το 2019.”

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *