Skip to content

«Δεν είμαστε εμείς ( Διαμεσολαβητές) το αγκάθι στη λειτουργία της αγοράς»

Να αποδείξουν ότι θέλουν πραγματικά να προστατέψουν τον καταναλωτή ελέγχοντας καλύτερα τις ΕΠΥ καλεί τις εποπτικές αρχές της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς η μεσίτρια ασφαλίσεων, κα.Μαριάνθη Κοκκίνου, από την Πάτρα (εταιρεία Nexus Life):

της Βάσως Βεγίρη

v.vegiri@underwriter.gr

«Οι εποπτικές αρχές προσπαθούν  να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι. Αν θέλουν πραγματικά να προστατέψουν τον καταναλωτή, πρέπει να ελέγξουν τις ΕΠΥ και όχι να κοιτάνε αν εμείς λ.χ. κάναμε τρεις παρουσιάσεις στον πελάτη. Έρχεται μια ΕΠΥ που στη χώρα της έχει τζίρο 1 εκατομμύριο και κάνει 100 εκατ. στην Ελλάδα. Αυτό απαγορεύεται, πρέπει η παραγωγή σε άλλη χώρα να είναι μικρότερη από τη χώρα προέλευσης. Δεν είμαστε εμείς το αγκάθι στη λειτουργία της αγοράς, πρέπει να υπάρχει πιο αυστηρός έλεγχος όταν ξεκινούν να λειτουργήσουν οι ΕΠΥ».

Κατά την ίδια, επίσης, οι πελάτες νομίζουν ότι τα ασφάλιστρα στις ΕΠΥ είναι πιο φτηνά, αλλά δεν είναι και τόσο φτηνά και ο μόνος λόγος που πουλάνε οι ΕΠΥ είναι ότι δίνουν υψηλότερες προμήθειες στους ασφαλιστές.

Με χαρτοφυλάκιο η ίδια 80% από τον κλάδο αυτοκινήτου και 20%  από τους λοιπούς κλάδους, με το δεύτερο ποσοστό σε αυξητική πορεία κυρίως από τον κλάδο Υγείας και με τζίρο της τάξης του 1 εκατ.ευρώ και συνεργασία με 12 ασφαλιστικές εταιρείες, η κα.Κοκκίνου επισημαίνει ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας αλλά και ειδικότερα της περιοχής της Πάτρας, με την έντονη αποβιομηχάνιση και τα λουκέτα στην αγορά, δεν βοηθάει ώστε να διορθωθούν τα χαρτοφυλάκια των επαγγελματιών του ασφαλιστικού κλάδου, που εξακολουθούν να στηρίζονται στο αυτοκίνητο. Την ίδια ώρα οι συνεχείς φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις των πολιτών οδηγούν πολλούς από αυτούς να προβαίνουν σε ακυρώσεις ασφαλιστικών συμβολαίων λ.χ. πυρός, για τα οποία δεν υπάρχουν ενυπόθηκα δάνεια. Δηλαδή ακυρώνονται συμβόλαια από πολίτες, που διαθέτουν μεν ασφαλιστική συνείδηση και δεν ασφαλίζουν τις περιουσίες τους λόγω της ύπαρξης δανείων, αλλά που δυστυχώς δεν μπορούν πλέον να αντεπεξέλθουν οικονομικά.

«Οι εταιρείες  εντέχνως και πάρα πολύ έξυπνα μας αναγκάζουν στην πράξη να μειώσουμε τς προμήθειές μας. Δεν μπορεί κανείς να ζήσει- να βγάλει χρήματα μόνο με το αυτοκίνητο.  Και είναι πολύ μεγάλο και το διαχειριστικό κόστος, κάθε εξάμηνο στην ουσία κάνουμε νέα πώληση, γιατί ο κόσμος ζητάει συνεχώς όλο και πιο φτηνά ασφάλιστρα».

Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμά ότι δεν υπάρχει περιθώριο να πέσουν κι άλλο οι τιμές των ασφαλίστρων αυτοκινήτων, ενώ το ίντερνετ έχει βλάψει – όπως διαπιστώνει – περισσότερο τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη)  – στην Πάτρα κρατάει ακόμα καλά η προσωπική σχέση του ασφαλιστή με τον πελάτη.

Γενικότερα, δε, όσον αφορά τις σχέσεις μεσιτών-ασφαλιστικών εταιρειών, η συνομιλήτριά μας επισημαίνει ότι χρειάζεται μερικές φορές η ίδια να υπενθυμίζει στην άλλη πλευρά ότι ως μεσίτρια λειτουργεί κατ’εντολή και για λογαριασμό των πελατών της, και όχι των εταιρειών, προκειμένου να σταματήσουν από πλευράς των εταιρειών επεμβάσεις στο χαρτοφυλάκιό της, όπως λ.χ. η αποστολή μηνυμάτων στο πελατολόγιό της.

Από τα μεγαλύτερα προβλήματα της τοπικής – όπως και της πανελλαδικής – ασφαλιστικής αγοράς, σύμφωνα με την κα.Κοκκίνου, είναι εξάλλου καθημερινά ο έντονος και αθέμιτος ανταγωνισμός από τις Τράπεζες, που τελικά αφήνουν συχνά ακάλυπτους τους ασφαλιστικούς τους πελάτες.

Η κα.Μαριάνθη Κοκκίνου δραστηριοποιείται στον ασφαλιστικό κλάδο από το 2006-αρχικά ως ασφαλιστική σύμβουλος και από το 2010 ως μεσίτρια ασφαλίσεων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *