Skip to content

Είναι το ChatGPT το μέλλον της ασφάλισης στον κλάδο Περιουσίας – Ατυχημάτων;

Στα τέλη του 2022, μας συστήθηκε το ChatGPT, ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης (AI) ικανό να αντιγράφει τη διαισθητική ανθρώπινη συνομιλία.

του Χρήστου Γαβαλά

Από τότε, αυτή η τεχνολογία έχει τραβήξει την προσοχή εκατομμυρίων ανθρώπων που την έχουν χρησιμοποιήσει για να γράψουν τα πάντα, από τραγούδια και ποίηση μέχρι δοκίμια και γλώσσα προγραμματισμού Python.

Τί μπορεί να σημαίνει όμως αυτό για την ασφαλιστική βιομηχανία;

Σε άρθρο του στην ιστοσελίδα της Celent, εκ των κορυφαίων εταιρειών έρευνας και παροχής συμβουλών που εστιάζει στην τεχνολογία για χρηματοπιστωτικά ιδρύματα παγκοσμίως, ο Άντριου Σβάρτζ (που το 2022 ανακηρύχθηκε από την εταιρεία ως ένας από τους 35 καλύτερους ασφαλιστές που είναι κάτω των 35 ετών), εκτιμά ότι το ChatGPT μπορεί να αποτελέσει ένα τρομερό πλεονέκτημα για τους ασφαλιστές ειδικά στον κλάδο Περιουσίας και Ατυχημάτων.

«Η επάρκειά του στην κατανόηση και τη δημιουργία γλώσσας που μοιάζει με άνθρωπο μπορεί να διευκολύνει πολλές περιπτώσεις χρήσης που μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες, να καλυτερεύσουν την εμπειρία των πελατών και να μετριάσουν τους κινδύνους».

Στο ίδιο άρθρο, ο Σβαρτζ διασαφηνίζει περαιτέρω ότι η μεγαλύτερη χρησιμότητα του chatbox έγκειται στην πιθανότητα να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση εξυπηρέτησης πελατών, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να μπορούν πλέον να δημιουργήσουν chatbots που μπορούν να ανταποκριθούν σωστά σε ερωτήματα που συνήθως έχει η πελατειακή τους βάση, όπως η παροχή πληροφοριών σχετικά με την κάλυψη του συμβολαίου τους και η διευκόλυνση της επεξεργασίας των απαιτήσεών τους.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και πόρους τόσο για την ασφαλιστική όσο και για τον αντισυμβαλλόμενο, σημειώνει στο άρθρο του.

Παράλληλα κάνει λόγο για την υποβοήθηση που μπορεί να δώσει στην ίδια τη διαδικασία του underwriting καθώς η ικανότητά του να αναλύει τεράστιες ποσότητες δεδομένων και να κάνει προβλέψεις κινδύνου μπορεί να βοηθήσει τις ασφαλιστικές να λαμβάνουν πιο ακριβείς και ενημερωμένες αποφάσεις.

Επισημαίνει δε ότι το ChatGPT μπορεί να δημιουργήσει αυτόματα ασφαλιστήρια συμβόλαια με βάση συγκεκριμένες ανάγκες του αντισυμβαλλομένου, γεγονός που μπορεί να εξορθολογίσει τη διαδικασία και να μειώσει τα λάθη, αλλά και να λειτουργήσει ως εικονικός προσαρμογέας αξιώσεων, μέσω συλλογής των απαραίτητων πληροφοριών και επιτυγχάνοντας ταχύτερους χρόνους διεκπεραίωσης και θετικότερης πελατειακής εμπειρίας.

Είναι το ChatGPT το next big thing και στην υγειονομική περίθαλψη;

Όπως αναφέρει σε άρθρο του το Medical Economics, το νέο chatbox θα φέρει εκτός των άλλων και αυτοματοποίηση διοικητικών λειτουργιών στον κλάδο της Υγείας.

Σημειώνει ο συντάκτης του ότι σύμφωνα με μελέτες, οι γιατροί και το προσωπικό τους αφιερώνουν περίπου 16,4 ώρες την εβδομάδα προσπαθώντας να πλοηγηθούν σε σελίδες εγκρίσεων ασφαλίσεων για φαρμακευτική αγωγή ασθενών.

Η εστίαση, ωστόσο, σε αυτού του είδους τα διοικητικά καθήκοντα, τους επιτρέπει να έχουν λιγότερο χρόνο για την παροχή ιατρικής περίθαλψης.

Το ChatGPT μπορεί να χρησιμοποιηθεί -τονίζει το άρθρο- για την εκτέλεση διοικητικών εργασιών, όπως ο προγραμματισμός των συναντήσεων, η απλοποίηση της τήρησης σημειώσεων και άλλες επαναλαμβανόμενες καθημερινές εργασίες.

«Η τεχνητή νοημοσύνη που επιτρέπει τις συνομιλίες μπορεί να υποστηρίξει την αυτοματοποίηση και την παροχή βελτιωμένης κλινικής φροντίδας», εξηγεί ο Αλί Πάρσα, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Babylon, μιας παγκόσμιας πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακής υγείας.

«Όσον αφορά στην αυτοματοποίηση, τα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη σύνοψη κλινικών συμβουλών και τη σύνταξη παραπεμπτικών».

Σημειώνει ο Πάρσα παράλληλα ότι το ChatGPT μπορεί να εκπαιδευτεί στη σύνταξη επιστολών που ζητούν προηγούμενες εξουσιοδοτήσεις, προσφυγές για αρνήσεις ασφάλισης και άλλες αξιώσεις.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *