Skip to content

Εθνική – International Life: η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων συνεχίζεται

Ερωτηματικά προκαλεί πρόσφατη ανακοίνωση της Εθνικής Ασφαλιστικής  με την οποία επιχειρεί να αποσαφηνίσει σε ποιό ακριβώς στάδιο βρίσκεται η διαδικασία μεταβίβασης του χαρτοφυλακίου της International Life.

Ενδεχομένως η ανακοίνωση να ήρθε ως απάντηση σε δημοσιεύματα κλαδικού τύπου (βλ. εδώ) που έκαναν λόγο για την ταλαιπωρία των ασφαλισμένων της International Life στον κλάδο υγείας, ιδιαίτερα ως προς την διαχείριση των αποζημιώσεών τους. Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση, το δίκτυο της International έλαβε ενημερωτική επιστολή από τον Ασφαλιστικό Διαχειριστή κ. Γιάννη Περιστέρη, στην οποία περιέγραφε με ιδιαίτερο ύφος την, τυπική στην ουσία, διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο ασφαλισμένος σε περίπτωση εισαγωγής,  χωρίς και πάλι να δίνεται απάντηση στο φλέγον ερώτημα: θα αποζημιωθεί ο ασφαλισμένος της Int. Life αυτή την περίοδο αναμονής, έτσι και του λάχει να νοσήσει;

Η ανακοίνωση της Εθνικής θα μπορούσε να θεωρηθεί ως τυπική ενημέρωση προς καταναλωτικό κοινό και δίκτυα διανομής.  Ωστόσο όταν αναφέρεται ότι προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία, πρέπει να ολοκληρωθεί “νομικός έλεγχος για την μεταβιβασιμότητα ορισμένων περιουσιακών στοιχείων”, το πρώτο πράγμα που αναρωτιέται κανείς είναι, πόσο θα καθυστερήσει ο έλεγχος για να ολοκληρωθεί και ακόμη περισσότερο, τι θα συμβεί αν φέρει στην επιφάνεια προβλήματα που χρειάζονται χρόνο για την επίλυσή τους;

Σε καμία περίπτωση δε, κανείς δεν θέλει ούτε να φανταστεί την πιθανότητα τα συγκεκριμένα προβλήματα να αποδειχτούν ανυπέρβλητα.

Χρόνος λοιπόν, απροσδιόριστος, για να ολοκληρωθεί ένας νομικός έλεγχος με άγνωστες συνέπειες. Χρόνος, που από την άλλη δεν έχουν καθόλου οι ασφαλισμένοι, διότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί όπως ειπώθηκε και παραπάνω να εκδηλωθεί (ή έχει ήδη εκδηλωθεί) πρόβλημα στην υγεία τους. Όσο καθυστερεί η διαδικασία, εκατοντάδες τουλάχιστον άνθρωποι, ταλαιπωρούνται ή θα ταλαιπωρηθούν σε περίπτωση που χρειαστεί να λειτουργήσει το συμβόλαιό τους στον τομέα της περίθαλψης. Δικαίως λοιπόν το πράτουν όσοι δυσανασχετούν έντονα και προκαλούν εντάσεις, διότι αργούν οι απολογιστικές αποζημιώσεις και δεν υλοποιούνται από την International ακόμα και όταν λήγουν οι συναλλαγματικές που έχουν υπογράψει.

Εν τω μεταξύ το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της έχει ήδη υπογράψει συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας με την Εθνική, όπως παροτρύνθηκε να κάνει από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές και ήδη προωθεί συμβόλαιά της, ακόμη και σε αντικατάσταση υπαρχόντων.

Αν αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει λύση για ανθρώπους που δεν έχουν μεταβολή στην υγεία τους, σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί αυτούς που έχουν ήδη προβλήματα, όσο “λίγοι” και αν δείχνουν σε όγκο. Αν η καθυστέρηση της διαδικασίας συνεχιστεί, το πρόβλημα γι’ αυτούς μπορεί να γίνει ανυπέρβλητο, κλονίζοντας ανεπανόρθωτα την πίστη τη δική τους αλλά και των γύρω τους στον ασφαλιστικό θεσμό.

Υπό αυτή την έννοια γίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει επίσημη ενημέρωση και από τον Ασφαλιστικό Διαχειριστή μιας και όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Εθνικής, ο νομικός έλεγχος διενεργείται από πραγματογνώμονα της επιλογής του (έτσι ορίζει απόφαση της ΤτΕ).

Σίγουρο είναι επίσης, ότι χρειάζεται ταχύτητα από όλους τους εμπλεκομένους και γρήγορα να ενημερωθούν δίκτυα και καταναλωτές για την τύχη των συνταξιοδοτικών τους συμβολαίων και την εξέλιξη της διαδικασίας εξαγοράς τους, η οποία υποβλήθηκε με παρότρυνση της ίδιας της International Life, αλλά ακόμη δεν υλοποιείται.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *