Skip to content

Η ασφαλιστική αγορά πιέζεται και σε άλλα κράτη

Είναι διάχυτη η ανησυχία για το πως θα πορευτεί η αγορά μετά το φετινό καυτό καλοκαίρι και τις ανατροπές που επέφερε. Φοροαυξήσεις, περικοπές, μειωμένη κατανάλωση, συνέπειες ενός ακόμη Μνημονίου που όπως όλα δείχνουν μπαίνει στη ζωή μας, παράλληλα με τους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων και έναν τραπεζικό τομέα που αδυνατεί να στηρίξει την επιχειρηματικότητα απ’ όπου κι αν προέρχεται.

Όμως αντίθετα με την επικρατούσα αντίληψη, οι συνθήκες αυτές μέσα στις οποίες καλούμαστε όλοι να συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε, δεν ισχύουν μόνο για εμάς ούτε πρόκειται για μια κατάρα που επεφύλαξε ο θεός ειδικά στους έλληνες επαγγελματίες.

Παρακάτω παραθέτουμε κάποια δεδομένα που δημοσίευσε η Limra τα οποία περιγράφουν την πραγματικότητα μέσα στην οποία καλούνται να λειτουργήσουν οι αμερικανικές εταιρείες, σε μια χώρα που δεν μαστίζεται πλέον από ύφεση και που δεν υλοποιεί μνημόνια.

Τα έξοδα της καθημερινότητας, όπως φαγητό, ρούχα, μεταφορικά, θέρμανση για περισσότερα από 1 στα 2 νοικοκυριά στην Αμερική, εμποδίζουν την εξοικονόμηση χρημάτων για άλλες οικονομικές δραστηριότητες.

Η ιδιωτική ασφάλιση* είναι κατά συνέπεια, πολύ χαμηλά στη λίστα των οικονομικών προτεραιοτήτων των αμερικανών. Η οποία λίστα έχει στην πρώτη θέση τα “εξασφαλισμένα γηρατειά”.

Ο πρόωρος θάνατος, η ανικανότητα εργασίας, και κατά συνέπεια η επιβίωση των εξαρτώμενων μελών, θεωρήθηκαν πρώτη προτεραιότητα για λιγότερο από το 40% όσων συμμετείχαν στις έρευνες της Limra.

Τον μέσο αμερικάνο καταναλωτή ενδιαφέρει να μειώσει τα χρέη του και να εξασφαλίσει τα γεράματά του παρά οτιδήποτε άλλο.

Από αυτούς ωστόσο, που πιστεύουν ότι χρειάζονται ασφάλεια (ζωής), το 86% δεν την έχει αγοράσει γιατί φαντάζονται ότι είναι πολύ ακριβή.

Το ποσοστό δε των πολιτών που κατέχουν ιδιωτική ιατροφαρμακευτική κάλυψη την τελευταία δεκαετία έχει μειωθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.

Παρότι η προσωπική επαφή είναι η μέθοδος που προτιμούν όλοι, 86% δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν το Διαδίκτυο για να κάνουν μια μικρή έρευνα πριν αγοράσουν.

Από αυτούς που δήλωσαν ότι θα τους ενδιέφερε να αγοράσουν ασφάλεια ζωής μέσα στην επόμενη χρονιά 35% είπαν ότι δεν έχουν αγοράσει ήδη γιατί δεν τους είχε πλησιάσει κανείς.

Μόλις 8% των καταναλωτών θεωρούν ότι είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν ασφάλεια τη χρονιά που έρχεται. 2 στους 10 δεν θα είχαν αντίρρηση να αγόραζαν μέσω τραπέζης ή πολυκαταστήματος.

Τα παραπάνω στοιχεία ανήκουν στη LIMRA και προήλθαν από τη μελέτη διαφόρων καταναλωτικών ερευνών που έχει υλοποιήσει στο παρελθόν.

Για να δούμε λίγο και την Ευρώπη, στη Γερμανία μόνο ένα 10% των πολιτών έχει ιδιωτική ασφάλιση κυρίως οι αυτο-απασχολούμενοι που δεν έχουν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας.

Στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης η δημόσια βασική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη καλύπτει το 100% του πληθυσμού. Ο όρος “δημόσια” αφορά δημόσια ταμεία τα οποία μπορεί να ανήκουν ή να μην ανήκουν στο κράτος και απλά να υπόκεινται σε νομοθετικούς ελέγχους.

Οι μόνες χώρες στις οποίες η ιδιωτική βασική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη έχει “σοβαρά” ποσοστά είναι η Ολλανδία, η Αυστρία, η Ελβετία, η Δανία, η Μάλτα, η Κύπρος και λίγο η Φινλανδία.

*Στις ΗΠΑ το κράτος δεν παρέχει δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ωστόσο επειδή τα κόστη νοσηλείας είναι μεγάλα σε ποσοστό 60% οι αμερικανοί κατέχουν ασφάλεια υγείας η οποία διατίθεται σε χαμηλές τιμές από δεκάδες εταιρείες και είναι τόσο διαδεδομένη όσο η ασφάλεια αυτοκινήτου.

Μετά την κορυφαία μεταρρύθμιση που επέβαλλε την τελευταία πενταετία η Κυβέρνηση (γνωστή ως Obamacare) η πρόσβαση στην ιδιωτική ασφάλιση υγείας εξασφαλίστηκε για κάθε αμερικανό πολίτη ανεξαρτήτως εισοδήματος, εθνικότητας, φύλου ή ιατρικού ιστορικού.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *