Skip to content

Η εκτόξευση τιμών στα οικοδομικά δυσχεραίνει την αγορά ακινήτων

Εξακολουθεί να επικρατεί έντονη ανησυχία στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας από την συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών των οικοδομικών υλικών.

Μια κατάσταση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και όσο μπαίνουμε πιο βαθιά προς το φθινόπωρο, αυτή αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω καθώς πολλές οικοδομές ειναι προγραμματισμένο να επανεκκινήσουν. 

Την άνοδο αυτή πάντως επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σύμφωνα με τα οποία φέτος τον Αύγουστο οι τιμές ήταν αυξημένες κατά 4,6%. 

Η μεγαλύτερη αύξηση και πάνω από τον γενικό μέσο όρο, παρατηρείται στο πετρέλαιο κίνησης – diesel (20,6%), στους σωλήνες χαλκού (16,4%), στο σίδηρο εξοπλισμού (16,3%), στους αγωγούς χάλκινους (12,1%), στα θερμαντικά σώματα (7,5%) και στα ανοξείδωτα κιγκλιδώματα (5%). 

Αυτή η εξέλιξη έχει οδηγήσει σε αύξηση του κόστους κατασκευής μεσοσταθμικά κατά 20%-30%, σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών της αγοράς κατασκευών.

Όπως σημείωσε μάλιστα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κατασκευαστών και Οικοδομικών Επιχειρήσεων Ελλάδας μιλώντας στην Καθημερινή, δημιουργείται μια νέα φούσκα στα ακίνητα καθώς οι αυξήσεις αυτές στις τιμές των οικοπέδων θα περάσουν και στις τιμές πώλησης, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για τη δυνατότητα των νοικοκυριών να αποκτήσουν ένα καινούργιο ακίνητο. 

Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην κατασκευαστική αγορά έγκειται στο γεγονός ότι πολλά έργα έχουν σταματήσει και άλλα διατρέχουν τον ορατό κίνδυνο να μην ξεκινήσουν καν, εφόσον αυτή η αύξηση συνεχιστεί και δεν ανακοπεί. 

Έως το καλοκαίρι του 2021 πάντως και με βάση την ΕΛΣΤΑΤ για την οικοδομική δραστηριότητα της περασμένης χρονιάς, η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα εμφανίζει στο σύνολο της χώρας αύξηση 18,7% στον αριθμό των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών. Ωστόσο, αυτό δεν φθάνει σε απόλυτους αριθμούς, το ύψος της δραστηριότητας που σημειωνόταν στην Ελλάδα την πενταετία 2003-2008. 

Ήδη οι εργοληπτικές επιχειρήσεις, πάντως, έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς καλούνται να ολοκληρώσουν συμβάσεις που αντί να τους προσφέρουν κέρδη ενδέχεται να φέρουν ζημιές και να τις οδηγήσουν σε οικονομική ασφυξία. 

Ενώ και οι πέντε εργοληπτικές οργανώσεις της χώρας ΣΤΕΑΤ, ΠΕΣΕΔΕ, ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΗΕΔΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, εξηγούν ότι πρόκειται για πρόβλημα πανευρωπαϊκό χωρίς σημάδια αποκλιμάκωσης. Αυτό καταγράφουν και στην επιστολή που έστειλαν τον περασμένο Μάιο στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή μέσω της οποίας καλούσαν την κυβέρνηση να δεχθεί αναθεωρήσεις στους προϋπολογισμούς των έργων, ώστε να καλυφθούν αυτές οι ανατιμήσεις.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *