Skip to content

Η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πονοκεφαλιάζει καταναλωτές και ασφαλιστικές

Σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν υπάρχουν εύκολοι και απλοί τρόποι να επισκευαστούν ή να αξιολογηθούν ακόμη και ελαφρά κατεστραμμένες μπαταρίες μετά από ατυχήματα, κάτι που αναγκάζει τις ασφαλιστικές εταιρείες να βγάλουν εκτός κάλυψης τελείως αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα.

του Χρήστου Γαβαλά

Αυτό σημαίνει αυτόματα υψηλότερα ασφάλιστρα και μειωμένα κέρδη από την ηλεκτροκίνηση.

Πλέον, αυτά τα πακέτα μπαταριών γίνονται σωρευμένα σκουπίδια σε ορισμένες χώρες, ένα φαινόμενο που δεν έχει γίνει πολύ γνωστό και είναι αρκετά ακριβό, συμβάλλοντας σε αυτό που λέγεται «κυκλική οικονομία».

«Αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα για λόγους βιωσιμότητας», δήλωσε ο Μάθιου Έιβερι, διευθυντής έρευνας στην εταιρεία πληροφοριών κινδύνου αυτοκινήτων Thatcham Research. «Αλλά ένα ηλεκτρικό όχημα δεν είναι πολύ βιώσιμο εάν πρέπει να πετάξει κανείς την μπαταρία του μετά από ακόμα και μια μικρή σύγκρουση».

Τα πακέτα μπαταριών μπορεί να κοστίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια και αντιπροσωπεύουν έως και το 50% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθιστώντας συχνά αντιοικονομική την αντικατάστασή τους.

Την ώρα που ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford Motor Co. και η General Motors Co. δήλωσαν ότι έχουν καταστήσει πιο εύκολη την επισκευή των μπαταριών, η Tesla Inc. ακολούθησε το αντίθετο με το μοντέλο Y που κατασκευάστηκε στο Τέξας, του οποίου η νέα μπαταρία φαίνεται να έχει περιγραφεί από τους ειδικούς ως έχουσα «μηδενική δυνατότητα επισκευής».

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος των οχημάτων που κυκλοφορούν στο δρόμο, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη συγκέντρωση δεδομένων που να αφορούν σε ολόκληρη τη βιομηχανία, αλλά η τάση να εξαϋλώνονται εντελώς αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων που κάνουν λίγα χιλιόμετρα ολοένα και αυξάνεται.

Η απόφαση της Tesla να κάνει τα πακέτα μπαταριών μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου της επέτρεψε να μειώσει το κόστος παραγωγής, αλλά κινδυνεύει να μεταθέσει αυτό το κόστος πίσω στους καταναλωτές και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Η Tesla δεν έχει αναφέρει ότι αντιμετωπίζει το οποιοδήποτε πρόβλημα εάν οι ασφαλιστικές εταιρείες διαγράφουν τα οχήματά της. Ωστόσο, τον Ιανουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μασκ ανέφερε ότι τα ασφάλιστρα που προέρχονταν από τρίτες ασφαλιστικές εταιρείες (και όχι από την ασφαλιστική της ίδιας της Tesla) «σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν αδικαιολόγητα υψηλά».

«Ο αριθμός των περιπτώσεων πρόκειται να αυξηθεί, επομένως ο χειρισμός των μπαταριών είναι ένα κρίσιμο ζήτημα», δήλωσε ο Κρίστοφ Λότερουοσερ, διευθύνων σύμβουλος του Allianz Center for Technology, ενός ερευνητικού ινστιτούτου που ανήκει στην Allianz.

Ο Λότερουοσερ σημείωσε παράλληλα ότι η παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπει πολύ περισσότερο CO2 από τα μοντέλα με ορυκτά καύσιμα, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα αυτά χρειάζεται να οδηγηθούν επί χιλιάδες μίλια, προτού αντισταθμίσουν αυτές τις επιπλέον εκπομπές.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι ειδικοί του κλάδου σημειώνουν επίσης ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, ακριβώς επειδή είναι εξοπλισμένα με όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά ασφαλείας, καταγράφουν μέχρι στιγμής λιγότερα ατυχήματα, σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *