Skip to content

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων προτείνει μέτρα στήριξης

Ο παγκόσμιος ασφαλιστικός κλάδος είναι μια ουσιαστική σταθεροποιητική δύναμη σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι ασφαλιστές θα έχουν και πάντα θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη λύσεων απέναντι στις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις, ιδίως κατά τη διάρκεια μεγάλων καταστροφών και κοινωνικών αναταραχών.

Ενώ ο κόσμος αγωνίζεται κατά της πανδημίας του κορονοϊού, οι ασφαλιστές παραμένουν επικεντρωμένοι στην τήρηση των υποσχέσεών τους στους πελάτες. Οι ασφαλιστές έχουν εφαρμόσει σχέδια έκτακτης ανάγκης για πανδημίες για την προστασία των υπαλλήλων τους και για να μειώσουν το κόστος από τη διακοπή λειτουργίας των επιχειρήσεων. Ορισμένοι ασφαλιστές εφαρμόζουν επίσης νέους ευέλικτους τρόπους πληρωμών και λαμβάνουν άλλα μέτρα για να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των ασφαλισμένων τους και των κοινωνιών στις οποίες ζουν.

Πολλές εταιρείες, είτε μεμονωμένα είτε συλλογικά μέσω των ενώσεων στις οποίες ανήκουν, εθελοντικά λαμβάνουν επιπλέον μέτρα για να συμβάλουν με άλλους τρόπους για να βοηθήσουν στην εξάλειψη αυτής της κρίσης στην υγεία και να τις βοηθήσουν να προετοιμαστούν για την ανάκαμψη που θα ακολουθήσει. Αυτά τα βήματα σημαίνουν δέσμευση γύρω από την ανάπτυξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων νομοθετικών λύσεων για την αντιμετώπιση των κινδύνων που προκύπτουν από μία πανδημία.

Η GFIA αντιλαμβάνεται ότι οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο και οι διεθνείς οργανισμοί εκπληρώνουν επίσης τα απαραίτητα καθήκοντά τους για να ανταποκριθούν στην κρίση: τόσο στο να προστατέψουν την υγεία των πολιτών τους όσο και στο να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις, οι οποίες οδηγούν τις οικονομίες τους. Η GFIA εκτιμά ότι οι κεντρικές τράπεζες, οι κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί έχουν υποβάλει προτάσεις που έχουν ως στόχο την ευελιξία σε σχέση με ορισμένες απαιτήσεις ρύθμισης και συλλογής δεδομένων.

Τη στιγμή που οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εφαρμόζουν μέτρα αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, η GFIA ζητά να λάβουν υπόψη τα ακόλουθα:

  • Η συνεχιζόμενη χρηματοοικονομική σταθερότητα του ασφαλιστικού κλάδου είναι ζωτικής σημασίας. Χωρίς αυτήν, οι ασφαλιστές δεν θα είναι σε θέση να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στην κρίση ή να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους στους πελάτες βάσει των υφιστάμενων συμβολαίων. Η βιομηχανία μας δεσμεύεται να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να ανταποκριθούν στις οικονομικές ανάγκες των πολιτών και των επιχειρήσεων. Ωστόσο, όταν η κάλυψη για πανδημίες και άλλες αιτίες ζημιών δεν συμπεριλαμβάνονται στα υπάρχοντα συμβόλαια ή δεν αντανακλώνται στις πληρωμές ασφαλίστρων, η απαίτηση από τους ασφαλιστές να καλύψουν τις ζημίες αυτές αναδρομικά θα μπορούσε να απειλήσει σοβαρά τη σταθερότητα του παγκόσμιου ασφαλιστικού κλάδου. Συμβάντα όπως οι πυρκαγιές, τα ατυχήματα με αυτοκίνητα και οι φυσικές καταστροφές που καλύπτονται από ασφάλιση δεν σταματούν ούτε κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας. Ταυτόχρονα, οι ασφαλιστικές εταιρείες διαχειρίζονται την οικονομική τους ισχύ προκειμένου να τηρήσουν τις υποσχέσεις και τις εγγυήσεις που δίνουν στους πελάτες, είτε σχετίζονται με την πανδημία είτε όχι. Ως εκ τούτου, η αναδρομική αλλαγή των όρων των συμβολαίων δεν θα ήταν ο κατάλληλος τρόπος αντιμετώπισης των μεγάλων οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19. Στην πραγματικότητα, τέτοιες ενέργειες θα μπορούσαν να απειλήσουν ολόκληρη τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα του ασφαλιστικού κλάδου και να υπονομεύσουν σημαντικά την ικανότητα των ασφαλιστών να πληρώνουν άλλους τύπους απαιτήσεων. Κατ΄ επέκταση αυτό θα μπορούσε να επιδεινώσει τις αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η οικονομία.
  • Ορισμένες κυβερνήσεις έκριναν απαραίτητο να περιορίσουν την κίνηση των ανθρώπων και να δώσουν εντολή στις επιχειρήσεις να κλείσουν ή να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους προκειμένου να επιβραδύνουν τη διάδοση του COVID-19. Οι ασφαλιστές υποστηρίζουν πλήρως τις προσπάθειες που γίνονται για την προστασία των εργαζομένων τους, των οικογενειών τους και του ευρέος κοινού και κάνουν ό,τι μπορούν για την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των εργαζομένων.
    Πολλοί επαγγελματίες στον κλάδο της ασφάλισης υποχρεούνται να διατηρούν λειτουργικές τις ασφαλιστικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων του προσωπικού πληροφορικής και επεξεργασίας δεδομένων, των ρυθμιστών, των παρόχων υπηρεσιών υγείας, των επισκευαστών οχημάτων και των ειδικών για την επισκευή περιουσιών. Όπως και με άλλα σοβαρά γεγονότα καταστροφών, όπως πλημμύρες ή σεισμοί, είναι ζωτικής σημασίας οι ασφαλιστές να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στους πελάτες τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ιδίως όταν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια των πελατών. Η επιχειρησιακή συνέχεια των εργασιών των ασφαλιστών εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από ένα διαφοροποιημένο δίκτυο ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και βασικών προμηθευτών. Για αυτό το λόγο η GFIA καλεί τις κυβερνήσεις να ανταποκριθούν στις αιτήσεις των εθνικών αγορών για εξαιρέσεις ή άλλα μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να επιτρέψουν στις (ανα) ασφαλιστικές εταιρείες να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να παρέχουν την ασφαλιστική κάλυψη και τα προϊόντα αποταμίευσης που ζητούν οι πελάτες τους.
  • Σε όλο τον κόσμο οι ρυθμιστικές αρχές και οι εποπτικές αρχές παρουσιάζουν ένα αναμενόμενο ενδιαφέρον γύρω από τη φερεγγυότητα και τα πλάνα επιχειρηματικής συνέχειας ασφαλιστικών εταιρειών, ενώ ορισμένες έχουν ζητήσει πρόσθετα δεδομένα και πληροφορίες από τις ασφαλιστικές. Παρότι πρόκειται για αποφάσεις αρμοδιότητας των εποπτικών αρχών, ο συντονισμός μεταξύ των κυβερνητικών αρχών – και η παροχή κάποιας ευελιξίας για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων διοικητικών επιβαρύνσεων – θα είναι πολύ σημαντική για να δοθεί η δυνατότητα στον κλάδο να συγκεντρώσει χρόνο και πόρους για να εξυπηρετήσει τους ασφαλισμένους και για να αντιμετωπίσει την πανδημία.
  • Οι ασφαλιστικές και οι διαμεσολαβητές έχουν μεταφέρει τις δραστηριότητές τους σε περιβάλλον εργασίας από το σπίτι για να συνεχίσουν να είναι σε θέση να εξυπηρετούν τους πελάτες τους. Αυτή η μετάβαση παρουσιάζει πολλές διαχειριστικές προκλήσεις όσον αφορά την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών, συμπεριλαμβανομένων των κανονιστικών απαιτήσεων σε ορισμένες χώρες για την αποστολή εγγράφων μέσω ταχυδρομείου ή παράδοσης σε προσωπικό επίπεδο. Συνεπώς, οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να χαλαρώσουν τις απαιτήσεις για έγγραφη ή πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία και να ενθαρρύνουν την ψηφιακή παράδοση ασφαλιστικών εγγράφων. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, πρέπει να δοθεί έμφαση στο αποτέλεσμα, δηλαδή στο να λαμβάνει ο πελάτης τα όποια έγγραφα, αντί των μέσων με τα οποία ο πελάτης λαμβάνει τα εν λόγω έγγραφα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *