Skip to content

Και όμως ο πόλεμος επεκτείνεται στη θάλασσα – Τι σημαίνει αυτό για τις αξιώσεις αποζημίωσης ναυτιλιακών εταιρειών;

Πολλαπλές αξιώσεις ναυτιλιακής ασφάλισης από πλοία που υπέστησαν ζημιές ή χάθηκαν αναμένεται να λάβουν οι διεθνείς ασφαλιστικές εταιρείες, την ώρα που η σύγκρουση στην Ουκρανία μεταφέρεται σε θαλάσσιες οδούς.

του Χρήστου Γαβαλά

Αυτό είναι το συμπέρασμα της Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) σε έκθεσή της που είδε το φως της δημοσιότητας την τρέχουσα εβδομάδα. 

Σύμφωνα με το Reuters, δύο ναυτικοί έχουν σκοτωθεί και έξι εμπορικά πλοία έχουν χτυπηθεί από βλήματα – με δύο από αυτά να βυθίζονται – γύρω από τις ακτές της Ουκρανίας από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας στη γειτονική της χώρα στις 24 Φεβρουαρίου.

Οι ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες του Λονδίνου θεωρούν ως περιοχές υψηλού κινδύνου τη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ, ωθώντας το κόστος ασφάλισης πλοίων στην περιοχή σε επίπεδα ρεκόρ, με ένα πρόσθετο ασφάλιστρο στην ετήσια πολεμική κάλυψη για κάθε ταξίδι.

Στην ετήσια επιθεώρηση Safety & Shipping, η AGCS, θυγατρική του ομίλου Allianz ανέφερε ότι οι ασφαλιστικές θα μπορούσαν να έρθουν αντιμέτωπες με αξιώσεις που προκύπτουν από πλοία και φορτία τα οποία έχουν αποκλειστεί ή παγιδευτεί σε λιμάνια και παράκτια ύδατα της Ουκρανίας, καθώς το ρωσικό ναυτικό ελέγχει τα σημεία πρόσβασης.

«Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι πιθανό να τεθεί ενώπιον ενός αριθμού αξιώσεων βάσει ειδικών όρων για τον πόλεμο, από πλοία που έχουν υποστεί ζημιές ή χάνονται από θαλάσσιες νάρκες, επιθέσεις με ρουκέτες και βομβαρδισμούς σε ζώνες συγκρούσεων», δήλωσε ο Τζούστους Χέινριχ με την AGCS.

Η Μόσχα χαρακτήρισε την ενέργειά της στην Ουκρανία «ειδική επιχείρηση» και οι προσπάθειές της να δημιουργήσει έναν θαλάσσιο διάδρομο απορρίφθηκαν, με εκκλήσεις για ένα κανάλι υπό την ηγεσία του ΟΗΕ το οποίο θα επιτρέπει σε δεκάδες πλοία και εκατοντάδες ναυτικούς να εγκαταλείψουν την περιοχή χωρίς κίνδυνο να χτυπηθούν.

Σε μια ξεχωριστή έκθεση τον περασμένο μήνα, η PCS, εταιρεία μοντελοποίησης κινδύνου, είπε ότι οι θαλάσσιες απώλειες που έχουν ασφαλιστεί για την περίπτωση σύγκρουσης σε ολόκληρη τη βιομηχανία μπορεί να κυμαίνονται από 3 έως 6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Μια διευρυμένη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου, σε ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων προς τη Μόσχα θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος και τη διαθεσιμότητα των καυσίμων, δήλωσε η AGCS.

«Μακροπρόθεσμα, μπορεί να δούμε έλλειψη καυσίμων, με όλο και περισσότερα πλοία να πρέπει να στραφούν σε μη συμμορφούμενα ή υποτυπώδη καύσιμα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αξιώσεις βλάβης μηχανημάτων στο μέλλον», δήλωσε ο κ. Χέινριχ της AGCS.

Η μελέτη, η οποία ανέλυσε απώλειες στη ναυτιλία για πλοία άνω των 100 μικτών τόνων, ανέφερε ότι 54 πλοία χάθηκαν παγκοσμίως το 2021, σε σύγκριση με 65 ένα χρόνο νωρίτερα και αντιπροσώπευαν μείωση 57% τα τελευταία 10 χρόνια.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *