Skip to content

Κατερίνα Πάζα (Groupama): Σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης της ναυτασφάλισης τη φετινή χρονιά – Διατηρούν ασφαλιστική συνείδηση οι πελάτες μας

Αισιόδοξη για την πορεία του κλάδου της ναυτασφάλισης και την συνέχιση της κάλυψης ακόμα και όσων παροχών δεν είναι υποχρεωτικές για τα σκάφη αναψυχής από το νόμο εμφανίστηκε μιλώντας στο Underwriter.gr η Marine Underwriter της Groupama, Κατερίνα Πάζα.

Η κα. Πάζα σημείωσε χαρακτηριστικά ότι παρά το γεγονός ότι την περίοδο της πανδημίας ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων «ήταν σε κατάσταση ύπνωσης», τα αποτελέσματα του εν ισχύ χαρτοφυλακίου της Groupama στα συνδυαστικά πακέτα ασφάλισης για την περίοδο που ακολούθησε, «έδειξαν μικρό θετικό πρόσημο, με ενδείξεις ανάκαμψης για την περίοδο 2022-2023, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της παραγωγής του α΄τριμήνου».

Παράλληλα χαρακτήρισε την αγορά σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα ως αυτήν που έχει αναπτυχθεί περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο του τουρισμού τα τελευταία χρόνια.

Ενώ υπογράμμισε ότι τα περισσότερα αιτήματα των πελατών της αφορούν σε πλήρη κάλυψη, συμπεριλαμβανομένων επεκτάσεων όπως μηχανικές βλάβες, κάλυψη του αξονικού συστήματος, εποχιακή ασφάλιση ενώ φυσικά πρώτη σε προτιμήσεις παραμένει η υποχρεωτική εκ του νόμου αστική ευθύνη.

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη της Κατερίνας Πάζα στο Underwriter.gr

Η Marine Underwriter της Groupama, Κατερίνα Πάζα

Κα. Πάζα, ήρθε η άνοιξη, πολύ γρήγορα θα μπούμε και σε καλοκαιρινούς ρυθμούς και η ασφάλιση σκαφών επανέρχεται στο προσκήνιο. Καταρχάς, σε τι συνίσταται η υποχρεωτική ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Σκαφών και ποιες είναι οι πρόσθετες καλύψεις που μπορεί να προσθέσει κάποιος ιδιοκτήτης;

Αναμφισβήτητα, η Ελλάδα, με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής και πλειάδα πανέμορφων νησιών, κατέχει την πρώτη θέση ως ιδανικός προορισμός για διακοπές με σκάφος, συνεπώς έχει και μια αρκετά ανεπτυγμένη αγορά σκαφών. Η αγορά σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο του τουρισμού, τα τελευταία χρόνια.

Ως σκάφη αναψυχής ορίζονται όλα τα σκάφη, οποιουδήποτε μεγέθους, τα οποία λειτουργούν αυτόνομα και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά επιβατών, είτε για ιδιωτική αναψυχή είτε ενοικιαζόμενα, με ή χωρίς πλήρωμα, είτε επιβατηγά τουριστικά για ημερήσιους περιηγητικους πλοες, και χωρίζονται στις ακόλουθες κατηγορίες: Μηχανοκίνητα, Ταχύπλοα (μεγαλύτερα των 17 κόμβων), Ιστιοπλοϊκά, Ιστιοφόρα, Ναυταθλητικά, Θαλάσσια μέσα αναψυχής.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος έως τις 31/12/2021, η συνολική ασφαλισμένη αξία των πολυασφαλιστηρίων συμβολαίων (Υποχρεωτική Αστική Ευθύνη με συνδυασμό ιδίων ζημιών) έφτασε τα 2,31 δισ. €, με ποσοστό 54,9% για σκάφη προσωπικής αναψυχής, 34,3% για επαγγελματικά με πλήρωμα και 10,8% για επαγγελματικά χωρίς πλήρωμα (bareboat).

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης στα σκάφη, όπως και στα οχήματα, είναι υποχρεωτική από το νόμο. Έτσι, εξασφαλίζεται ότι, σε ένα ατύχημα, όσοι έχουν υποστεί ζημία θα μπορέσουν να αποζημιωθούν.

Εκτός της υποχρεωτικής ασφάλισης, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να ασφαλίσει το σκάφος του και για ίδιες ζημίες (Hull and Machinery).

Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν με διάφορες ρήτρες και καλύψεις, με πιο κοινές στη χώρα μας τις τυποποιημένες Ρήτρες του Ινστιτούτου για Ασφάλιση Σκαφών (Institute Yacht Clauses CL328 1.11.85), οι οποίες καλύπτουν τον ιδιοκτήτη για ζημιές που ίσως επέλθουν στο σκάφος από θαλάσσιους κινδύνους, πυρκαγιά, κλοπή του σκάφους ή του εξοπλισμού, προσάραξη, βύθιση, κακόβουλες ενέργειες, πρόσκρουση κλπ.

Επιπλέον, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια σκαφών παρέχουν προαιρετικές καλύψεις που μπορεί να επιλέξει ο ιδιοκτήτης έναντι πρόσθετου ασφαλίστρου και καλύπτουν, επιπλέον, οδική μεταφορά του σκάφους, βλάβες των κύριων μηχανών του σκάφους, κάλυψη του αξονικού συστήματος, Αστική Ευθύνη από/προς σκιέρ κ.ο.κ. 

Πώς βλέπετε στην Groupama να διαμορφώνεται το ενδιαφέρον για τέτοιου είδους πρόσθετες καλύψεις φέτος σε σχέση με την περασμένη χρονιά, δεδομένου και του πληθωριστικού κλίματος; Ποιες οι σημαντικότερες προκλήσεις που έχετε να αντιμετωπίσετε;

Αναμφίβολα, η οικονομική κρίση των περασμένων ετών, η αύξηση του πληθωρισμού, ο αντίκτυπος του Covid 19 στην οικονομία και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο τα τελευταία χρόνια.

Πολλοί ιδιοκτήτες, ιδιαίτερα μικρών και μεσαίων σκαφών, αναγκάστηκαν να πουλήσουν ή να παροπλίσουν τα σκάφη τους, ενώ επίσης αρκετοί μείωσαν τις ασφαλιστικές τους καλύψεις, περιορίζοντας τα συμβόλαιά τους στην αναγκαία εκ του νόμου ασφάλιση αστικής ευθύνης ή επέλεξαν εποχιακή ασφάλιση για τους καλοκαιρινούς μήνες. Αντισταθμιστικά, πολλές εταιρείες, όπως και η Groupama Ασφαλιστική, εφάρμοσαν εκπτώσεις και προώθησαν πιο ανταγωνιστικά τιμολόγια στην αγορά, με σκοπό τη διατήρηση της θέσης και του χαρτοφυλακίου τους.

Μολονότι την περίοδο 2020-2021 ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων ήταν σε κατάσταση “ύπνωσης”, τα αποτελέσματα του εν ισχύ χαρτοφυλακίου μας στα συνδυαστικά πακέτα ασφάλισης (κάλυψη ιδίων ζημιών & Αστικής Ευθύνης), για την περίοδο 2021-2022, έδειξαν μικρό θετικό πρόσημο, με ενδείξεις ανάκαμψης για την περίοδο 2022-2023, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της παραγωγής του α΄τριμήνου.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι οι πελάτες μας διατηρούν ασφαλιστική συνείδηση, προστατεύοντας την περιουσία τους έναντι κινδύνων, ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Άλλωστε, η ώρα της αποζημίωσης είναι η ώρα που περίτρανα αποδεικνύεται η αξία της ασφάλισης, ιδιαιτέρα για τους ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών, για τους οποίους το σκάφος αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματος.

Η κύρια πρόσκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι η εξισορρόπηση α) της ανάγκης του ασφαλισμένου για χαμηλά ασφάλιστρα, β) της αύξησης του κόστους μέσης ζημίας λόγω πληθωρισμού (αύξηση εργατικών εξόδων, αύξηση αξίας ανταλλακτικών) και γ) της διατήρησης ενός υγιούς χαρτοφυλακίου.

Τί συμβαίνει κατά το χρονικό διάστημα (που δεν είναι μικρό) κατά το οποίο το σκάφος μου παραμένει σε ακινησία; Παραμένει υποχρεωτικά ασφαλισμένο;

Κατά το χρονικό διάστημα που ένα σκάφος παραμένει σε ακινησία στην ξηρά (π.χ. Πάρκινγκ Σκαφών), η ασφάλιση δεν είναι υποχρεωτική. Αν το σκάφος παροπλίζεται στη θάλασσα (π.χ. μαρίνα ή λιμάνι), τότε υποχρεούται να ασφαλιστεί για την Αστική του Ευθύνη. Παρ’ όλα αυτά, τα στατιστικά δείχνουν ότι, στην πλειοψηφία τους, οι πλοιοκτήτες αποδεικνύουν και εδώ την ασφαλιστική τους συνείδηση, διατηρώντας τα σκάφη τους ασφαλή για υπαρκτούς κινδύνους όσο αυτά βρίσκονται σε ακινησία, όπως ενδεικτικά, κακόβουλες ενέργειες, ζημιές (π.χ. φωτιά) κατά τη διάρκεια παραμονής στο ναυπηγείο για επισκευές/βελτιώσεις, στο πλαίσιο της ετήσιας συντήρησης, ολική/μερική κλοπή, ζημιές κατά την ανέλκυση/καθέλκυση.

Σε τι πιστεύετε ότι διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό όσον αφορά στις παρεχόμενες υπηρεσίες του συγκεκριμένου κλάδου και τί είναι αυτό που σας ζητάνε περισσότερο οι πελάτες σας; 

Η Groupama Ασφαλιστική, με σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά εδώ και 95 χρόνια, συγκαταλέγεται στις «σταθερές αξίες» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, κατέχοντας ηγετική θέση τα τελευταία χρόνια σε εγγεγραμμένα ασφάλιστρα παραγωγής στον κλάδο πλοίων και σκαφών και έχοντας στο δυναμικό της συνεργάτες με τεχνογνωσία και εμπειρία.

Η εταιρία μας, πάντα με στόχο την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, επενδύει σταθερά στην ανάπτυξη και τη βελτίωση των ψηφιακών της εργαλείων και εφαρμογών, που απευθύνονται τόσο στους πελάτες όσο και στους συνεργάτες της.

Στο πλαίσιο αυτό, διαθέτει διαδικτυακά 4 προτιμολογημένα προγράμματα ασφάλισης, που παρέχουν:

  • Ευρύ και ευέλικτο φάσμα καλύψεων, που εκτός της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης επεκτείνεται και στην πλήρη ασφάλιση του σκάφους σας, για ασφαλιζόμενη αξία έως € 300.000.
  • Κάλυψη μηχανικών βλαβών για μηχανές ηλικίας έως 10 έτη και για κινητήρες όλων των τύπων (εξωλέμβιες/εσωλέμβιες /έσω–έξω).
  • Δυνατότητα αυτόματης έκδοσης προσωρινής βεβαίωσης Αστικής Ευθύνης, διαθέσιμη όλο το 24ωρο, με την υποβολή της αίτησης ασφάλισης.
  • Δωρεάν παροχή υπηρεσίας ιατρικής βοήθειας.
  • Δωρεάν κάλυψη προσωπικών αντικειμένων με όριο τα € 5.000.
  • Δωρεάν κάλυψη του σκάφους κατά τη μεταφορά του.

Για οποιοδήποτε αίτημα που δεν συμπεριλαμβάνεται στα προτιμολογημενα πακέτα, το έμπειρο προσωπικό του κλάδου είναι σίγουρα δίπλα στον ασφαλισμένο για να εξετάσει τις ασφαλιστικές του ανάγκες.

Τα περισσότερα αιτήματα αφορούν πλήρη κάλυψη, συμπεριλαμβάνοντας επεκτάσεις όπως Μηχανικές Βλάβες, κάλυψη του αξονικού συστήματος, εποχιακή ασφάλιση – ιδιαίτερα σκαφών χαμηλής ασφαλιζόμενης αξίας ή σκαφών μεγαλύτερων σε ηλικία (πχ. κατασκευής > των 20 ετών), ενώ ανώτερη σε προτίμηση είναι η υποχρεωτική εκ του Νόμου Αστική Ευθύνη.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *