Skip to content

Κοζάνη: ασφαλιστική “καθίζηση” λόγω κρίσης

GreeceKozani

Το παλιό ρολόι στην πλατεία της Κοζάνης
Το παλιό ρολόι στην πλατεία της Κοζάνης

Οικονομική κρίση και έλλειψη εμπιστοσύνης προς όλους τους θεσμούς είναι τα δύο κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει η τοπική κοινωνία και η επιχειρηματική κοινότητα του Νομού Κοζάνης. Θέματα κρίσιμα τα οποία δημιουργούν μέγιστο αντίκτυπο στο κλάδο ιδιωτικής ασφάλισης. Καθορίζουν πεποιθήσεις, αντιδράσεις, διαμορφώνουν την προσφορά και την ζήτηση. Στην μεγάλη αυτή εικόνα προστίθενται οι διαταραγμένες σχέσεις που υπάρχουν από χρόνια μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Ρεπορτάζ: Ελενα Ερμείδου

Στο σημερινό ρεπορτάζ του Underwriter.gr μας μίλησαν οι κ.κ. : Γεωργαλής Νίκος – Ασφαλιστικό Γραφείο – Διαμεσολαβητής.  Πιστόλας ΕΠΕ- Ασφαλιστικό Γραφείο. Ακουμιανάκης Δημήτριος – Πρακτορείο Ασφαλειών. Καραμπινας Αβραάμ – Ασφαλιστικός Σύμβουλος. Ψαλλίδας Ευθύμιος – Ασφαλιστικό Γραφείο.

Το Δημοτικό Ωδείο της Κοζάνης
Το Δημοτικό Ωδείο

Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ Ασφαλιστικών Εταιρειών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών.

Για τον κο Γεωργαλή δύο είναι οι λόγοι που ο κλάδος δεν έχει αναπτυχθεί: ο ένας έχει να κάνει «με την βαλκανική νοοτροπία που διακατέχει τον Έλληνα» και ο δεύτερος με τις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ Ασφαλιστικών Εταιρειών και Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης. Υπήρχαν εγγενή προβλήματα, υποστηρίζει, τα οποία πυροδότησαν με τη στάση τους οι Ασφαλιστικές . Τίθεται σοβαρό θέμα εμπιστοσύνης μεταξύ Εταιρειών και Διαμεσολαβητών. Αυτό υπήρχε από παλιά και σήμερα συνεχίζεται. Χαρακτηριστική η δήλωση του, «υπήρξαν άτσαλοι χειρισμοί».

Σε ό,τι αφορά τους κλάδους τονίζει ότι κινείται το αυτοκίνητο, η ασφάλιση τεχνικών έργων, η αστική επαγγελματική ευθύνη εργολάβων, αραιά οι περιβαλλοντικές ευθύνες.

Θετικές φαίνονται οι προοπτικές για τον κλάδο υγείας, την ασφάλιση απώλειας ικανότητας, όχι όμως για τα αποταμιευτικά τα οποία όπως είπε δεν αποφέρουν κέρδη στον ασφαλισμένο.

H είσοδος του Αγίου Νικολάου στο κέντρο της πόλης
H είσοδος του Αγίου Νικολάου στο κέντρο της πόλης

Μιλώντας για τα συνταξιοδοτικά προϊόντα προειδοποιεί ότι μεγάλα χαρτοφυλάκια θα μεταφερθούν από τις ασφαλιστικές σε Εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών, ΕΠΥ, επισημαίνοντας ότι αρκετοί διαμεσολαβητές τάσσονται υπέρ των ΕΠΥ.

“Αυτές δεν πουλάνε μέσα από το Ίντερνετ» υπογράμμισε, ενώ κάποιες από αυτές είναι και πολύ σοβαρές ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της διαμεσολάβησης και να πάρουν συμβόλαια ζωής.

Μεγάλη ζήτηση στα μηνιαία συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτου

 Τα προβλήματα στο Νομό Κοζάνης είναι σχεδόν τα ίδια όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αναφέρει το Ασφαλιστικό Γραφείο Πιστόλας ΕΠΕ. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί στην πόλη λόγω της στάσης πληρωμών των εργολάβων, με αποτέλεσμα να κινείται πολύ πιο λίγο χρήμα στο Νομό. Κανείς δεν γνωρίζει το λόγο που διακόπηκαν οι πληρωμές προς τους περισσότερους εργολάβους έργων. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί σοβαρές επιπτώσεις στην αγορά ιδιωτικής ασφάλισης. Το μόνο που κινείται είναι το αυτοκίνητο και για αυτό ζητάνε συνεχώς λιγότερες και χαμηλότερες καλύψεις, ενώ, αυξημένη ζήτηση έχουν τα μηνιαία συμβόλαια ασφάλισης οχημάτων.
Υγεία και άλλες καλύψεις δεν κινούνται καθώς οι πολίτες του Νομού δεν έχουν να πληρώσουν.

Ευτύχημα για το Νομό οι δημόσιοι υπάλληλοι

Η οικονομική κρίση, όπως και με άλλες πόλεις, δεν άφησε αλώβητο το Νομό Κοζάνης. Ευτύχημα για το Νομό είναι ότι έχει πολλούς δημοσίους υπαλλήλους λόγω την ΔΕΗ οι οποίοι αφήνουν χρήμα στην τοπική αγορά δήλωσε ο κος Ακουμιανάκης.

Παρά το πρόβλημα στο συνταξιοδοτικό, τα αντίστοιχα ιδιωτικά ασφαλιστήρια για την ώρα «υπολειτουργούν». Κάποια στιγμή εξηγεί, που θα υπάρξει πλήρη κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος, με το νέο νόμο, θα υπάρξει κάποια τροπολογία η οποία θα αφήνει το περιθώριο επιλογής στο ασφαλισμένο να επιλέξει τον τρόπο ασφάλισης και το τύπο συμβολαίου που θέλει να έχει.

Σε ό,τι αφορά τις σημερινές τάσεις, οι πελάτες σκέφτονται ότι ένα συμβόλαιο μπορεί να είναι καλό και σίγουρα χρήσιμο, όμως περισσότερο σκέφτονται το κόστος. Μείζονος σημασίας θέμα είναι να επιλυθούν τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει το κράτος, τα οποία προβλήματα δημιουργούν ανασφάλεια και φόβο στους πολίτες ώστε να προχωρήσουν σε μία αγορά συμβολαίου.

Η Νεράιδα, το πανέμορφο τουριστικό χωριό του Δήμου Σερβίων
Η Νεράιδα, το πανέμορφο τουριστικό χωριό του Δήμου Σερβίων

“To σύγχρονο underwriting δεν ασφαλίζει τόσο εύκολα όσο το ΤΕΒΕ, γι’ αυτό και η υγεία θα γίνει ακριβότερη”.

Το δυσεπίλυτο πρόβλημα της ΑΣΠΙΣ επηρεάζει ακόμα τις αποφάσεις των εν δυνάμει πελατών και των ήδη ασφαλισμένων στο να πραγματοποιήσουν συναλλαγές. Από την άλλη, τα λεφτά των ασφαλιστικών ταμείων χάθηκαν και τώρα το κράτος «επιχειρεί να βάζει διπλές και τριπλές φορές χέρι στις τσέπες των πολιτών». Χαρακτηρίζει τα κρατικά μέτρα “καθαρά φορομπηχτικά” και πιστεύει ότι  και το σύστημα λίαν συντόμως θα καταρρεύσει.

Εκτός από το αυτοκίνητο, κάποια άλλα συμβόλαια που δουλεύουν σε μικρό βαθμό είναι η αστική επαγγελματική ευθύνη ιατρών και φαρμακοποιών. Τέλος, υπάρχει ζήτηση για ασφάλιση μεγάλων έργων ωστόσο για αυτά τα έργα γίνονται δημοπρασίες ή οι συζητήσεις γίνονται κατευθείαν με εκπροσώπους των ασφαλιστικών.

Καθυστερήσεις συμβολαίων λόγω έλλειψης ρευστότητας

Υπάρχουν καθυστερήσεις πληρωμών τονίζει ο κος Καραμπίνας λόγω της έλλειψης ρευστότητας από την παρατεταμένη οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει όλη την χώρα. Η κρίση αυτή έχει οδηγήσει τους πολίτες να ξοδεύουν μόνο για τα απαραίτητα και το ίδιο κάνουν και με την ασφάλιση τους, δηλαδή ασφαλίζονται μόνο για ότι είναι υποχρεωμένοι από το νόμο.

Λίμνη Πολυφύτου
Λίμνη Πολυφύτου

Ακολουθώντας αυτό το δρόμο, οι πολίτες του Νομού ασφαλίζουν το αυτοκίνητο και την κατοικία τους, όσοι έχουν λάβει δάνειο. Αρκετό ενδιαφέρον επιδεικνύεται ωστόσο και για τις προσωπικές ασφαλίσεις, παρότι δεν είναι υποχρεωτικές.

Μιλώντας για τις τραπεζοασφάλειες, είναι από τους λίγους που δήλωσαν ότι δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο θέμα τις τράπεζες.

Ασφαλιστική καθίζηση λόγω κρίσης

Η κρίση έχει “καθίσει” τον κλάδο λέει ο κος Ψαλλίδας, δεν κινείται τίποτα τόσο πολύ όσο το αυτοκίνητο. Υγεία και άλλα συμβόλαια φέρονται να είναι σχεδόν στα αζήτητα. «Οδηγός» του κλάδου φαίνεται να είναι μόνο οι ασφαλίσεις αυτοκινήτου και ότι υποχρεώνει τον πολίτη ο νόμος. Αναφερόμενος στις προμήθειες, παραδέχεται ότι οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να ενισχύσουν την παραγωγή ωστόσο παραγωγή δεν υπάρχει.

Η "Υψηλή Γέφυρα Σερβίων"
Η Γέφυρα της λίμνης του Πολυφύτου ή αλλιώς Υψηλή Γέφυρα Σερβίων / Νεράιδας είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα με μήκος 1.372 μέτρα

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *