Skip to content

Λήγει η διορία για την ανανέωση άδειας – Τι πρέπει να προσέξουν όλοι οι διαμεσολαβητές

Η 31η Μαρτίου κάθε έτους αποτελεί – βάσει νομοθεσίας – την ημερομηνία μέχρι την οποία οφείλουν οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να έχουν ανανεώσει την άδειά τους με την ανανέωση να λαμβάνει χώρα ανά τριετία.

Ταυτόχρονα, μέχρι την ίδια ημερομηνία πρέπει –  ετησίως – να υποβάλλουν όσα έγγραφα η νομοθεσία επιβάλλει ότι υποβάλλονται ετησίως και πιο συγκεκριμένα, το συμβόλαιο αστικής ευθύνης που είναι σε ισχύ και τις απαιτήσεις επαναπιστοποίησης, όποιες είναι αυτές: εν προκειμένω 75 ώρες για την προηγούμενη πενταετία και ετησίως από του χρόνου και μετά 15 ώρες.

Δεδομένου ότι αυτή η φορά ήταν η πρώτη φορά εφαρμογής για τον τομέα της επαναπιστοποίησης, αλλά και λόγω των συνθηκών που δημιουργήθηκαν εξ αιτίας της υγειονομικής κρίσης του covid-19, η Πολιτεία αποφάσισε με ειδική τροπολογία να παρατείνει το συγκεκριμένο διάστημα έως τις 30 Ιουνίου και εξ όσων γνωρίζουμε ύστερα από συνεχείς παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου Αθηνών, αλλά και αιτήματα άλλων Επιμελητηρίων.

Άρα, λοιπόν σε μια εβδομάδα από σήμερα θα πρέπει όλοι οι επαγγελματίες να έχουν υποβάλει είτε αυτοπροσώπως είτε – όπου εφαρμόζεται, όπως στο Επιμελητήριο της Αθήνας – ηλεκτρονικά τα έγγραφα για τις όποιες υποχρεώσεις τους.

Και για να είναι ξεκάθαρο, σε όσους έληξε η άδειά τους στις 31.12.2019, αυτοί πρέπει να υποβάλουν όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και φυσικά, το συμβόλαιο αστικής ευθύνης και τις ώρες επαναπιστοποίησης. Σε όσους δε λήγει η άδειά τους, αυτοί πρέπει να υποβάλλουν το συμβόλαιο αστικής ευθύνης που είναι σε ισχύ εκτός και αν αυτό το είχαν υποβάλει με την ανανέωσή του και η διάρκειά του ξεπερνά την ημερομηνία 30.06 και φυσικά, τις βεβαιώσεις των ωρών επαναπιστοποίησης.

Προσπαθώντας να δούμε ποια είναι η εικόνα, διαπιστώσαμε ότι αυτή τη στιγμή στο ΕΕΑ είναι περίπου 700 άτομα, τα οποία δεν έχουν ανανεώσει την άδειά τους, λίγο περισσότεροι από 1.000 επαγγελματίες δεν έχουν υποβάλει τα συμβόλαια αστικής ευθύνης, τα οποία έληγαν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ για την ώρα οι εκκρεμότητες στις ώρες της επαναπιστοποίησης φαίνεται να αφορούν αρκετά πάνω από 1.000 πρόσωπα.

Από το ρεπορτάζ του Underwriter προέκυψε ότι προκειμένου να βοηθήσει τους επαγγελματίες, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας έστειλε sms και email σε όσους έχουν κάποιο έλλειμμα στα χαρτιά τους, ώστε να μπορέσουν έγκαιρα να το υποβάλουν ή να διασταυρώσουν πιθανό πρόβλημα κατά την υποβολή τους. Καλό θα ήταν αυτό να γίνει και ίσως γίνεται και από τα άλλα Επιμελητήρια της χώρας, ώστε να μη βρεθεί ούτε ένας επαγγελματίας, ο οποίος για διαδικαστικό λόγο ή λόγω αμέλειας να χάσει την άδειά του.

Άλλωστε, είναι γνωστό ότι πλέον τα μητρώα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι διαθέσιμα για το κοινό μέσα από το συγκεκριμένο Ενιαίο Μητρώο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, το οποίο τηρεί η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, ώστε να μπορεί κάθε πελάτης να διασταυρώνει εάν ο επαγγελματίας που τον συναντά, τηρεί τις υποχρεώσεις του Νόμου και είναι νόμιμα εγγεγραμμένος στα μητρώα των Επιμελητηρίων.

Άλλωστε, αποτελεί υποχρέωση όλων των επαγγελματιών κατά την προσυμβατική ενημέρωση το να υποβάλουν στον πελάτη τη συγκεκριμένη διεύθυνση στο διαδίκτυο, ώστε να μπορεί και ο πελάτης να ελέγξει εάν όντως τηρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου στο πρόσωπο που διαμεσολαβεί.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *