Skip to content

Μείωση τροχαίων κατά 90% με την αυτόματη οδήγηση

Στο εγγύς μέλλον, τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα θα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Στην πραγματικότητα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι ασφαλιστικές εταιρείες αρχίζουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό σε αυτήν την τεχνολογία. Και αυτό γιατί αποδεικνύονται 100 φορές πιο ασφαλή: Μπορείτε ακόμη και να κοιμάστε στο τιμόνι..!

Τα αυτοκινούμενα οχήματα έχει αποδειχθεί ότι κάνουν την οδήγηση 100 φορές πιο ασφαλή. Βεβαίως, όσοι προσεγγίζουν το θέμα με σκεπτικισμό υποστηρίζουν ότι αυτό είναι απλά… αδύνατο. Ο αρνητισμός και ο φόβος όμως, είναι σύνηθες φαινόμενο κάθε φορά που μια νέα τεχνολογία μπαίνει στη ζωή μας. Σκεφτείτε για παράδειγμα τους φούρνους μικροκυμάτων. Στην αρχή πιστεύαμε σχεδόν όλοι ότι είναι κάτι κακό και θα βλάψει την υγεία μας. Σήμερα, αυτό το πιστεύουν μόνο κάποιες…γιαγιάδες. Μήπως τελικά πρέπει να μάθουμε να εμπιστευόμαστε αυτά που μας λένε οι στατιστικές και η επιστήμη;:

Θα υπάρξουν λιγότερα θανατηφόρα ατυχήματα

Το αυτόνομο αυτοκίνητο οδεύει με ταχείς ρυθμούς να γίνει πραγματικότητα. Τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα απέχουν μόνο λίγα χρόνια από τη χρήση τους σε πραγματικές εφαρμογές. Αυτό οδηγεί ισομερώς σε ενθουσιασμό και σε φόβο. Όμως οι επιστημονικές έρευνες λένε ότι πρέπει να…διώξουμε το αρνητικό μας συναίσθημα. Γιατί τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα θα μειώσουν τα ατυχήματα κατά 90%, επειδή θα τηρούν πάντα τα όρια ταχύτητας, θα σταματούν πάντα στα κόκκινα φανάρια και επίσης, θα λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις χάρη στην αντίληψη των 360 μοιρών (σε αντίθεση με το ανθρώπινο μάτι που μπορεί να δει μόνο 120 μοίρες). Με τους ανθρώπους να οδηγούν πάντα με τον κίνδυνο να τους αποσπάσει κάτι την προσοχή τους, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν σε τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο.

Ας είμαστε ειλικρινείς: Τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να… πίνουν, ούτε να κοιμούνται στο τιμόνι. Παραμένουν πάντα σε εγρήγορση, οργώνοντας μονίμως το γύρω το περιβάλλον τους (και μπορούν να ανιχνεύσουν μικρές αλλαγές). Είναι κάπως σαν να έχεις πέντε οδηγούς της Φόρμουλα 1 σε ένα αυτοκίνητο και καθένας από αυτούς ελέγχει μια διαφορετική πτυχή της οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι θα ήταν πρακτικά αδύνατο το όχημα να συντριβεί. Είναι η ίδια φιλοσοφία που χρησιμοποιείται και στα αεροπλάνα.

Τα αυτόνομα οχήματα για να λειτουργήσουν, χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη, κάμερες, αισθητήρες, GPS και υπολογιστή. Μια κάμερα 360 μοιρών ανιχνεύει γύρω αντικείμενα όπως φανάρια, πεζούς και άλλα οχήματα. Στη συνέχεια, οι πληροφορίες αποστέλλονται σε έναν ενσωματωμένο υπολογιστή, ο οποίος τις αξιολογεί σε σχέση με το τι μπορεί να συμβεί τρία δευτερόλεπτα μπροστά και ενεργοποιεί αποφάσεις όπως η ενεργοποίηση των φρένων. Τα δεδομένα του αισθητήρα μπορούν επίσης να ανατροφοδοτηθούν σε υποδομές πόλεων, όπως δρόμοι και διασταυρώσεις, ώστε να ρυθμίζονται με βάση τον αριθμό των ατυχημάτων που συμβαίνουν σε αυτές.

Το 2015, το έργο αυτόνομου αυτοκινήτου της Google ολοκλήρωσε 1,7 εκατομμύρια μίλια δοκιμών σε δημόσιους δρόμους. Την επόμενη χρονιά, κάλυψε άλλα 1,2 εκατομμύρια μίλια! Και όλα αυτά τα χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιαστεί ποτέ πρόβλημα. Δηλαδή κάποιο ατύχημα ή το να χτυπηθεί κάποιος. Σήμερα, εταιρείες όπως η Tesla και η Uber επενδύουν πολλά χρήματα για να κάνουν αυτή τη νέα τεχνολογία μια πραγματικότητα. Κάτι που πιθανότατα θα θέλει και όποιος διαβάσει αυτά τα θετικά στατιστικά.

Τα 5 επίπεδα της αυτόνομης οδήγησης

Τα πέντε επίπεδα αυτόνομης οδήγησης ορίζονται από τη Διεθνή Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτου (SAE) και περιγράφουν τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης ενός αυτοκινήτου.

Επίπεδο 1: Χωρίς αυτοματισμό οδήγησης

Αυτό το επίπεδο σημαίνει ότι δεν υπάρχει αυτοματισμός, επομένως οι οδηγοί πρέπει να είναι πάντα έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο του οχήματος.

Επίπεδο 2: Βοήθεια στον οδηγό

Το δεύτερο επίπεδο περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως το cruise control που συνεχώς προσαρμόζεται και συστήματα προειδοποίησης για αλλαγή λωρίδας που μπορεί να προσφέρουν άνεση, αλλά απαιτούν και την προσοχή του οδηγού.

Επίπεδο 3: Μερικός αυτοματισμός

Αυτό το επίπεδο σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να χειριστεί τον εαυτό του σε «κάποιες» περιπτώσεις όταν συναντά κάτι απροσδόκητο.

Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να παραμείνει αφοσιωμένος σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις της οδηγικής αποστολής όταν του ζητηθεί από το σύστημα ελέγχου του οχήματος να παρέμβει.

Τα συστήματα επιπέδου 3 θα επιτρέπουν τη λειτουργία hands-free σε χαμηλές ταχύτητες σε σαφώς σηματοδοτημένους δρόμους υπό κατάλληλες καιρικές συνθήκες, αλλά δεν είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν σε όλες τις συνθήκες οδήγησης – για παράδειγμα, δεν επιτρέπονται οι αλλαγές λωρίδας.

Επίπεδο 4: Υψηλός αυτοματισμός

Το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγήσει μόνο του στις περισσότερες συνθήκες.

Ο οδηγός πρέπει ακόμα να είναι διαθέσιμος για περιστασιακό έλεγχο της κατάστασης, αλλά δεν αναμένεται να παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον οδήγησης.

Το αυτοκίνητο μπορεί να αποφασίσει αυτόματα πότε θα αλλάξει λωρίδα ή πότε θα κάνει στροφές.

Τα εξαιρετικά αυτοματοποιημένα συστήματα είναι σε θέση να διαχειρίζονται ακόμη και κακώς σηματοδοτημένους δρόμους και ασυνήθιστες καταστάσεις όπως εργοτάξια, ειδικά γεγονότα ή ασυνήθιστες καιρικές συνθήκες στην επικράτειά τους.

Επίπεδο 5: Πλήρης αυτοματισμός

Σε αυτή την περίπτωση, ένας οδηγός δεν αναμένεται να είναι παρών σε καμιά περίπτωση ως ενεργός συμμετέχων στην οδήγηση.

Σε εξαιρετικά αυτοματοποιημένα συστήματα εξοπλισμένα με HADECS, οι επιβάτες οχημάτων μπορούν να συμμετέχουν σε άλλες δραστηριότητες, όπως ανάγνωση ή παρακολούθηση ταινίας καθώς οδηγούνται στον προορισμό τους αυτόματα, όπου τους αφήνει το αυτοκίνητο το οποίο στη συνέχεια επιστρέφει σπίτι χωρίς αυτούς.

Οι οδηγοί μπορούν να αλλάζουν τρόπους λειτουργίας ανάλογα με την ώρα, την τοποθεσία και τη διαθεσιμότητα των επιλογών συγκοινωνίας/προορισμού.

Έτσι, θα ήταν δυνατό για ένα αυτοκίνητο με πλήρη αυτοματισμό – για παράδειγμα – ένα προσωπικό ταξί χωρίς οδηγό – να προγραμματιστεί για αυτόματη οδήγηση, αλλά θα μπορούσε επίσης να έχει την ευελιξία να επιτρέπει σε έναν οδηγό να παρέμβει ορισμένες περιπτώσεις.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *