Skip to content

Οι τρεις τρόποι που ο κορωνοϊός επηρεάζει την ασφαλιστική βιομηχανία

  • Οικονομικές δυσκολίες στην εξόφληση ασφαλίστρων
  • Ζήτηση για ασφάλιστρα με βάση τη χρήση (αυτοκίνητα)
  • Προτίμηση στην τηλεφωνική ή διαδικτυακή εξυπηρέτηση.

Του Χρήστου Γαβαλά

Ο αντίκτυπος της πανδημίας θα εξακολουθήσει να γίνεται αισθητός στην ασφαλιστική βιομηχανία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Αυτό αναφέρει μεγάλη  έρευνα αμερικανικής εταιρείας παροχής πληροφοριών σύμφωνα με την οποία, οι πελάτες των ασφαλιστικών αναμένουν επίσης οι εταιρείες του κλάδου να προσφέρουν ψηφιακά εργαλεία που θα καθιστούν ευκολότερη την μεταξύ τους συναλλαγή.

«Το αβέβαιο περιβάλλον που βρίσκεται μπροστά μας δείχνει ότι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα βασίζονται όλο και περισσότερο και θα επιλέγουν ασφαλιστές που θα τους προσφέρουν τα online εργαλεία και τους πόρους που θα μπορούν καλύτερα να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, ειδικότερα τώρα που η υιοθέτηση της ψηφιακής εποχής μεγαλώνει», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής του ασφαλιστικού τμήματος της TransUnion, Μαρκ ΜακΕλρόι.

Η TransUnion πραγματοποίησε την έρευνα ρωτώντας 3.148 Αμερικανούς καταναλωτές με ενεργά ασφαλιστικά συμβόλαια αυτοκινήτων, ζωής, ιδιοκτητών ακινήτων ή ενοικιαστών ακινήτων στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του Δεκεμβρίου του 2020.

Αναλύοντας τα ευρήματά τους, οι ερευνητές ταυτοποίησαν συγκεκριμένες τάσεις που εκτιμούν ότι η ασφαλιστική βιομηχανία θα δει στη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Πρώτο: Οι οικονομικές και χρηματοπιστωτικές προκλήσεις που έφερε ο κορωνοϊός θα συνεχίσουν να “ζορίζουν” καταναλωτές και επιχειρήσεις, ενώ για τις ασφαλιστικές μπορούν να δημιουργήσουν και προβλήματα κερδοφορίας.

Βλέποντας τους επόμενους τρεις μήνες, η  έρευνα της TransUnion δείχνει ότι οι ερωτηθέντες ανησυχούν περισσότερο με το πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οικονομικά στους λογαριασμούς της ασφάλισης του αυτοκινήτου τους (44%) και ακολουθεί η ανησυχία τους για τον λογαριασμό πληρωμής της δόσης για το ίδιο τους το αυτοκίνητο (26%), της δόσης για το στεγαστικό τους δάνειο (23%) και για την δόση ασφάλειας ζωής τους (22%).

Σε άλλη ανάλυση της ίδιας εταιρείας, αναφέρεται ότι αυξήθηκαν οι πελάτες που προτίμησαν χαμηλότερα ασφαλιστήρια, υψηλότερου ρίσκου,  το 2020, κάτι που θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται στην αυξανόμενη ανεργία και την γενικότερη οικονομική κρίση.  Άρα είναι καίριο ζήτημα για τις ασφαλιστικές να αντιληφθούν ποιοι πελάτες τους αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξαιτίας του κορωνοϊού, ούτως ώστε να ενδυναμώσουν την σχέση μαζί τους.

Σε σχέση με τα εμπορικά αυτοκίνητα, η TransUnion παρατήρησε επίσης ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρείες είδαν μια σχετική σταθεροποίηση στις αντασφαλιστικές αποδόσεις τους στο βραχυχρόνιο διάστημα, απόρροια λιγότερων απαιτήσεων χάρη στους λιγότερους συμφορημένους δρόμους και στο γεγονός ότι τα ίδια τα αυτοκίνητα κατέγραψαν λιγότερα χιλιόμετρα.

Καθώς το ευρύτερο περιβάλλον συνεχίζει να ομαλοποιείται, οι ασφαλιστές θα πρέπει και πάλι να εφαρμόσουν στρατηγικές που θα τους βοηθήσουν να αυξήσουν τον καταμερισμό (προϊόντων) και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί μέσα σε περιβάλλον πανδημίας.

Δεύτερο: Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις αναμένουν ότι οι ασφαλιστές τους θα έχουν μια καλύτερη κατανόηση των εξατομικευμένων αναγκών τους, καθώς οι συμπεριφορές θα αλλάζουν και μαζί και οι προτιμήσεις τους.

Για τους ερωτηθέντες που διαθέτουν ή νοικιάζουν ένα αυτοκίνητο (90%), η έρευνα έδειξε ότι το 72% χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο αυτό λιγότερο από τη στιγμή που εμφανίστηκε ο κορωνοϊός. Ή δεν το χρησιμοποιούν και καθόλου πλέον. Δεδομένης αυτής της πτώσης, θα αναμένει κανείς οι πελάτες να έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την πληρωμή ενός ασφαλίστρου που θα βασίζεται στην χρήση του οχήματος.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η έρευνα έδειξε ότι σε ποσοστό 61% οι οδηγοί είναι διατεθειμένοι να αφήσουν την ασφαλιστική τους εταιρεία να συγκεντρώσει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα χιλιόμετρα και τις οδηγικές τους συνήθειες, εάν κάτι τέτοιο θα μείωνε το ασφάλιστρο.

Σε σχέση όμως με το θέμα της εμπορικής ή προσωπικής περιουσίας, οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την προτίμησή τους για ένα σπίτι που θα μπορούσε να τους εξασφαλίσει και δυνατότητα για τηλεργασία, όταν κλήθηκαν να επιλέξουν το ιδανικό περιβάλλον εργασίας για το 2021. Το 37% είπε ότι θα προτιμούσε να εργάζεται από το σπίτι και το 31% ότι θα τασσόταν υπέρ ενός υβριδικού μοντέλου που θα περιλάμβανε τόσο -περισσότερο- τη δουλειά από το σπίτι όσο και αυτή μέσω φυσικής παρουσίας στο γραφείο.

Αυτά τα ευρήματα μπορεί να δίνουν το σήμα για λιγότερη ζήτηση για εμπορικά ακίνητα αλλά και για ευρύτερες μεταβολές στον κλάδο αυτό, καθώς οι εργοδότες θα διευρύνουν τις πολιτικές τους σχετικά με την παροχή δυνατότητας εργασίας από το σπίτι ή την υιοθέτηση υβριδικών μοντέλων εργασίας που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των εργαζομένων τους και των λειτουργικών τους απαιτήσεων.

Τρίτο: Οι προσπάθειες ψηφιοποίησης των ασφαλίσεων θα συνεχιστούν το 2021.

Η υιοθέτηση της ψηφιακής πραγματικότητας στην ασφαλιστική βιομηχανία αυξήθηκε κατά 20% το 2020. Αυτή η αλλαγή συντελείται σε όλο τον κύκλο ζωής των πολιτικών ασφάλισης, από το μάρκετινγκ έως την κατάθεση αιτήσεων των απαιτήσεων και την ψηφιακή εξυπηρέτηση.

Η έρευνα της TransUnion κατέδειξε ότι περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47%) κατέθεσαν αίτημα αποζημίωσης αυτοκινήτου ή περιουσίας μέσω e-mail ή μέσω του website της ασφαλιστικής. 

Ένα 32% δηλώνει ότι προτιμάει να επικοινωνεί με την ασφαλιστική του εταιρεία μέσω e-mail και ένα άλλο 32% μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Ενώ το 18% δηλώνει ότι προτιμάει μια εφαρμογή στο κινητό ή ένα website.

Καθώς η ψηφιοποίηση διευρύνεται, οι ασφαλιστές οφείλουν να ισορροπούν μεταξύ της επέκτασης των ψηφιακών δυνατοτήτων επικοινωνίας με τους πελάτες τους και της ανάγκης να τους προσφέρουν υπηρεσίες που δεν θα τους κάνουν να απομακρυνθούν από την αλυσίδα εξυπηρέτησης, προστατεύοντάς τους παράλληλα από απάτες.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *