Skip to content

Ασφαλιστήριο: Να παραδίδεται ή να ισχύει μετά την πληρωμή; Μάλλον το δεύτερο

Στις 24 Μαρτίου του 2016 το Underwriter, στην προσπάθειά του να περιγράψει σε απλά ελληνικά την νέα νομοθεσία προσαρμογής στο Solvency II, είχε παρουσιάσει το άρθρο 146 το οποίο μιλούσε για την υποχρέωση παράδοσης  του συμβολαίου μετά την καταβολή του ασφαλίστρου. 

Μια τέτοια προσπάθεια ρύθμισης άλλωστε είχε γίνει και με τις περίφημες Πράξεις 30 – 31 και τελικά σήμερα στην ελληνική αγορά ισχύει μόνο για τον κλάδο αυτοκινήτου.

Ωστόσο αυτό που βλέπουμε να δημιουργείται ως έντονος προβληματισμός τις τελευταίες μέρες, είναι ότι ο τρόπος που έχει γραφτεί το συγκεκριμένο άρθρο, αλλά και το ότι δεν αφήνει περιθώρια εξαιρέσεων,  μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην ήδη ταλαιπωρημένη ασφαλιστική αγορά.

Ακόμη περισσότερο, να δημιουργήσει προβλήματα στη σωστή ενημέρωση του καταναλωτή και στο σεβασμό που πρέπει να του δείχνει η ασφαλιστική βιομηχανία.

Διότι το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται, όχι μόνο σε παράδοση συμβολαίου μετά την καταβολή του ασφαλίστρου αλλά και σε έναρξη κάλυψης  μετά την πληρωμή.

Δηλαδή η έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου να γίνεται μετά την πληρωμή του και μάλιστα σε όλους τους κλάδους.

Στην πράξη όμως αυτό δεν μοιάζει πολύ εύκολο, αν όχι ανέφικτο.

Φανταστείτε, ο Διαμεσολαβητής και η εταιρία, να απευθύνονται σε έναν νέο πελάτη, ένα νομικό πρόσωπο για παράδειγμα, για ομαδική ασφάλιση και να του ζητούν να καταβάλει το ασφάλιστρο του ομαδικού συμβολαίου πριν καν πάρει στα χέρια του συμβόλαιο, τους όρους και τις παροχές που αυτό επιβάλλει.

Φανταστείτε το ίδιο σε μεγάλους ασφαλιστικούς κινδύνους  στους οποίους μπορεί να υπάρχει και συνασφάλιση, αλλά και σε επενδυτικά συμβόλαια, είτε περιοδικού ασφαλίστρου είτε εφάπαξ, υψηλών ποσών.

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και στους υπόλοιπους κλάδους, στα πιο απλά, ατομικά συμβόλαια ζωής ή γενικών ασφαλίσεων, δεν είναι εύλογο ο πελάτης να θέλει να πάρει στα χέρια του το συμβόλαιό του, να το διαβάσει και να το εγκρίνει, πριν πάει να δώσει τα λεφτά του.

Γνωρίζοντας βεβαίως, ότι η κάλυψη θα ισχύσει κατόπιν της πληρωμής.

Είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει γραφτεί με σαφήνεια και μπορεί η ερμηνεία του να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της αγοράς.

Είναι λογικό το αίτημα να υπάρξει διόρθωση – διευκρίνιση, η οποία πρώτα απ’ όλα να σέβεται το δικαίωμα για την σωστή ενημέρωση του καταναλωτή, να σεβέται επίσης τις ιδιαιτερότητες στις υπηρεσίες, εξασφαλίζοντας βεβαίως νομικά, ότι είναι σαφές στον καταναλωτή πότε ξεκινάει η κάλυψή του.

1 Comment

  1. Avatar

    Η απάντηση – σχόλιο στον προβληματισμό που το παραπάνω κείμενο δημιουργεί είναι μία: “Ενημερωμένος και αξιόπιστος Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, τον οποίος πρέπει να εμπιστεύεται ο Καταναλωτής (Φυσικό Πρόσωπο ή Επιχείρηση) για το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει ο θεσμός της Ασφάλισης”.
    Χωρίς πρόθεση προσωπικής προβολής, παραπέμπω σε σχετικό video μου στη διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=eJ5lhy-fCTQ , όπου αναφέρομαι στην έννοια της “εμπιστοσύνης”. Την έννοια αυτή θα πρέπει να καλλιεργήσει ο κάθε επαγγελματίας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής αλλά και η κάθε Ασφαλιστική Εταιρεία για να δημιουργηθεί ασφαλιστική συνείδηση και στη χώρα μας.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *