Skip to content

Πηγές Bloomberg: Πλοιοκτήτες και από την Ελλάδα «θησαυρίζουν» από τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου

Μεγάλα οφέλη αποκομίζουν οι λίγοι πλοιοκτήτες που εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο σε τουλάχιστον μια διαδρομή, καθώς άλλοι αποφεύγουν τη συνέχιση των εμπορικών σχέσεων με τη Μόσχα.

Οι ναυλωτές μπορούν να κερδίσουν περίπου 1,6 εκατομμύρια δολάρια μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο ESPO με ένα μικρό δεξαμενόπλοιο από το ανατολικό λιμάνι του Κοζμίνο στην Κίνα, σύμφωνα με τα όσα μεταφέρουν ως πληροφορίες στο Bloomberg οι ναυλομεσίτες. 

Αυτό είναι περίπου τριπλάσιο από το ποσό που ίσχυε στην αγορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Το προσοδοφόρο εμπόριο έχει γίνει τακτική επιλογή για τους πλοιοκτήτες από την Κίνα, την Τουρκία και την Ελλάδα, πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε λιγότερους πλοιοκτήτες να χειρίζονται τη μεταφορά αργού πετρελαίου λόγω ανησυχιών για ζημιά στη φήμη ή για οικονομικές κυρώσεις. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν όλες οι πρόσφατες εξαγωγές της ESPO έχουν μεταφερθεί ή προορίζονται για κινεζικά λιμάνια, με λίγες μόνο αποστολές να προορίζονται για την Ινδία.

Η κινεζική Cosco Shipping Holdings Co. είναι από τις πιο δραστήριες στο εμπόριο της ESPO μαζί με τη ρωσική Sovcomflot, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg και ναυλομεσίτες. 

Η Active Shipping & Management Ltd., η BEKS Ship Management & Trading SA και η Dynacom Tankers Management Ltd. από την Τουρκία εξακολουθούν να μεταφέρουν, μαζί με τις ελληνικές εταιρείες Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν απάντησαν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Bloomberg που ζητούσαν σχολιασμό της υπόθεσης από τη μεριά τους.

Συνήθως απαιτούνται περίπου πέντε ημέρες για να μεταφερθεί το ESPO στην Κίνα με ένα δεξαμενόπλοιο Αframax, καθιστώντας το ένα από τα πιο κερδοφόρα δρομολόγια παγκοσμίως, ανέφεραν οι ναυλομεσίτες. 

Ο σύντομος χρόνος διέλευσης σημαίνει ότι τα πλοία έχουν ελάχιστο χρόνο διακοπής λειτουργίας όταν επιστρέφουν άδεια στο Κοζμίνο, αυξάνοντας έτσι τα ποσοστά χρήσης και τα κέρδη τους, πρόσθεσαν οι πηγές. Ένα Αframax μπορεί να μεταφέρει περίπου 730.000 βαρέλια αργού.

Αυτοί οι πλοιοκτήτες που εξακολουθούν να συμμετέχουν στο εμπόριο της ESPO κεφαλαιοποιούν υψηλά κέρδη πριν ξεκινήσουν οι νέες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τις οποίες αναμένεται ότι θα υπάρξει περισσότερος έλεγχος στις συναλλαγές με τη Μόσχα.

Η Ομάδα G7 συζήτησε την περασμένη εβδομάδα διαφορετικούς τρόπους διατήρησης των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου, περιορίζοντας παράλληλα τα έσοδα της Μόσχας. 

Κατατέθηκε μάλιστα πρόταση, η οποία περιελάμβανε ανώτατα όρια τιμών και περιορισμούς σχετικά με την πρόσβαση σε ασφαλιστική κάλυψη και υπηρεσίες αποστολής, αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί τελικές αποφάσεις και όλα είναι ακόμα υπό συζήτηση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *