Skip to content

Πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων ζητούν οι Ασφαλιστές

Κάλεσμα προς την Κομισιόν απευθύνει ένας ευρύς συνασπισμός ασφαλιστικών εταιρειών, εταιρειών leasing, συνεργείων αυτοκινήτων και άλλων, ώστε να προτείνει σύντομα κανόνες για δίκαιη πρόσβαση σε πολύτιμα δεδομένα οχημάτων, φοβούμενοι ότι τυχόν περαιτέρω καθυστερήσεις θα μπορούσαν να καταστήσουν ανενεργή την πρωτοβουλία μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το 2024.

του Χρήστου Γαβαλά

Εταιρείες στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν διεκδικούν τον έλεγχο του… θησαυρού της εποχής των συνδεδεμένων αυτοκινήτων, τα δεδομένα δηλαδή που έχουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και τα οποία καλύπτουν τα πάντα, από τις συνήθειες οδήγησης, την κατανάλωση καυσίμου και τη φθορά των ελαστικών, πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία περαιτέρω υπηρεσιών, προσφορών, εκπτώσεων κ.λπ.

Όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, παρόλο που η ΕΕ διαπραγματεύεται επί του παρόντος το νόμο για τα δεδομένα, το γνωστό Data Act, ένα σχέδιο νόμου δηλαδή που διέπει τη χρήση δεδομένων καταναλωτών και εταιρειών, οι ασφαλιστικές και άλλες εταιρείες πιέζουν ώστε ο τομέας των αυτοκινήτων να τύχει ξεχωριστής νομοθετικής ρύθμισης.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πάντως σημείωσε ότι ο γενικός νόμος για τα δεδομένα είναι αρκετός για να εγγυηθεί τη δίκαιη πρόσβαση στα δεδομένα αυτοκινήτου.

Ο Τιμ Άλμπερτσεν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας leasing ALD, η οποία βασίζεται σε δεδομένα οχημάτων για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, ανέφερε ότι εάν κατατεθεί τώρα η ρύθμιση για κάποιον συγκεκριμένο τομέα, θα μπορούσε να ψηφιστεί πριν από τις εκλογές του 2024.

Μετά από αυτό το χρονικό ορόσημο, υπάρχει ο κίνδυνος μια νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πιθανότατα με νέες προτεραιότητες, να μην έχει την ίδια προτεραιότητα, καθυστερώντας ενδεχομένως το θέμα για χρόνια.

Δέκα βιομηχανικοί όμιλοι απέστειλαν επίσης επιστολή στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τον Ιανουάριο ζητώντας να μπει ένα τέλος στις «επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις».

Πρόσβαση στα Δεδομένα

Μόλις η ALD της Societe Generale ολοκληρώσει την αγορά της ολλανδικής ανταγωνιστικής LeasePlan, θα έχει στόλο 3,3 εκατομμυρίων οχημάτων. Η πλατφόρμα car-sharing της εταιρείας συλλέγει προς το παρόν δεδομένα μέσω ασύρματων συσκευών για την εκτέλεση διαγνωστικών ελέγχων, την ανάγνωση χιλιομετρητών, τον έλεγχο των μετρητών καυσίμου και την εναλλαγή αυτοκινήτων μεταξύ χρηστών.

Η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης λειτουργεί επίσης ένα ασφαλιστικό προϊόν «pay-how-you-drive» που ανταμείβει την καλή συμπεριφορά των οδηγών, όπως και η ανταγωνιστική της Arval, που ανήκει στην BNP Paribas.

«Θέλουμε απλώς τα δεδομένα να διατίθενται με οικονομικά βιώσιμο τρόπο», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Arval, Μπαρτ Μπέκερς, προσθέτοντας ότι εταιρείες σαν τη δική του είναι πρόθυμες να πληρώσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες για αυτό.

Η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας Munic είναι άλλη μια που προσαρμόζει ασύρματες συσκευές σε οχήματα για συλλογή δεδομένων. «Εάν δεν υπάρχει πλέον πρόσβαση στα δεδομένα», είπε ο CEO, Άαρον Σόλομον, «θα πρέπει να κάνουμε κάτι διαφορετικό».

Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της BMW σημείωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ένα σύστημα από το 2018 που επιτρέπει στους πελάτες να μοιράζονται δεδομένα με οποιονδήποτε τρίτο.

«Δυστυχώς, πολλοί από τους παράγοντες που υποστηρίζουν δημόσια ότι χρειάζονται πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος δεν προσπάθησαν ποτέ να χρησιμοποιήσουν το σύστημα», είπε.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *