Skip to content

Προϋποθέσεις για επιτυχημένο μάνατζμεντ

Στόχος του μάνατζμεντ είναι να μετατρέψει το ταλέντο σε αποδοτικότητα και την αποδοτικότητα σε κερδοφορία. Για να γίνει αυτό πρέπει να ισχύουν κάποιες προϋποθέσεις.

Φυτέψτε το σωστό σπόρο

Λέγεται συχνά, αλλά στην πράξη σπάνια ακολουθείται. Να γίνεται σωστή επιλογή. Να γίνεται διαλογή και όχι συμβιβασμός, με αποτέλεσμα να μαζεύονται μετριότητες, που όλες μαζί κάνουν δεν κάνουν έναν καλό πωλητή. Ή ακόμη χειρότερα, να προσλαμβάνονται άτομα τα οποία δίνουν ενδείξεις ότι “δεν κάνουν”. Η πρόσληψη λόγω αδιεξόδου, είναι καταδικασμένη πρόσληψη.

Κάθε νέος συνεργάτης θα πρέπει να γίνεται δεκτός με σκεπτικό την -επιτυχημένη- ομάδα. Αν στην ομάδα εισχωρήσουν άτομα που δεν ταιριάζουν στην ατμόσφαιρα, ή που πάνε κόντρα στο ρεύμα γενικότερα, η δυναμική θα αλλάξει. Στις ομάδες πρέπει να μπαίνουν άτομα που ταιριάζουν και με τους υπόλοιπους και με την κουλτούρα της εταιρείας.

Ο μάνατζερ που καταφέρνει να προσλάβει τους σωστούς ανθρώπους, έχει κερδίσει τη μισή μάχη. Η συμπεριφορά, η προσωπικότητα, είναι το σημαντικότερο σε έναν εργαζόμενο, περισσότερο και από την ικανότητα.

Καλύτερα δε, μια σωστή προσωπικότητα με μέτρια απόδοση παρά ένας λάθος άνθρωπος με εξαιρετικές επιδόσεις. Ο πρώτος “δουλεύεται” ο δεύτερος αργά ή γρήγορα, θα δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα.

Το επιχείρημα ότι δεν ξέρουμε έναν άνθρωπο καλά όταν τον προσλαμβάνουμε, δεν πρέπει να ισχύει. Υπάρχουν τρόποι να δοκιμαστεί κανείς πριν μπει στην ομάδα. Μπορεί για λίγο διάστημα να έρχεται ως παρατηρητής, να δει ας πούμε, αν πράγματι του ταιριάζει η συγκεκριμένη δουλειά. Να συμμετέχει σε συναντήσεις εκτός γραφείου, σε δείπνα ή σε φιλικές εταιρικές εξόδους, για να δει και ο μάνατζερ πώς συμπεριφέρεται ανάμεσα στους υπόλοιπους.

Είναι αλήθεια ότι οι άνθρωποι δείχνουν τον καλύτερο εαυτό τους στις συνεντεύξεις και δεν είναι εύκολο μέσα από μια διαδικασία ερωτήσεων-απαντήσεων να καταλάβει κανείς τον πραγματικό χαρακτήρα του ανθρώπου που έχει απέναντί του.

Δεν είναι κακό να τολμήσει κάποιος να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του, και να γίνει λίγο πιο δημιουργικός ως προς τις διαδικασίες πρόσληψης.

Ποτίστε τον και βάλτε του λιπάσματα

Οι ευκαιρίες για έπαινο, δεν πρέπει πότε να χάνονται. Δεν υπάρχει εργαζόμενος που να μην κολακεύεται από τον έπαινο. Να μην τον λαχταρά, να μην τον αποζητά. Είναι το οξυγόνο τους.

Πάρα πολύ συχνά, συχνότερα από ότι θα έπρεπε, υπάρχει αποξένωση μεταξύ μάνατζερ και εργαζόμενου. Αυτή οφείλεται σε δύο λόγους: ή ο εργαζόμενος αισθάνεται πολύ καλύτερος από τον μάνατζέρ του ή αισθάνεται πολύ κατώτερος. Σε κάθε περίπτωση νοιώθει εκνευρισμό ή φόβο και ανασφάλεια, γιατί αισθάνεται ότι κάθε κινησή του παρακολουθείται και κρίνεται και συνήθως με άδικο τρόπο.

Η απάντηση σε αυτήν την πολύ συνηθισμένη δυναμική, είναι μια. Ο μάνατζερ να δείξει ανθρώπινο πρόσωπο. Να απομακρυνθεί από τα τυπικά όρια της θέσης του, να περάσει τη διαχωριστική γραμμή και να πλησιάσει τους ανθρώπους του. Να δείξει επιείκεια και υπομονή ή θαυμασμό και αναγνώριση, ανάλογα με την περίπτωση. Να αισθανθεί κάθε εργαζόμενος, ότι ο μάνατζερ του νοιάζεται για αυτόν προσωπικά.

Για αυτό πρέπει να υπάρχουν και συζητήσεις εκτός αντικειμένου. Συζητήσεις για την ιδιωτική ζωή. Για τις διακοπές, για το πώς πέρασαν το Σαββατοκύριακο, για το πώς είναι η οικογένεια, τα παιδιά, οι γονείς.

Όσα περισσότερα ξέρει για τους συνεργάτες του ένας μάνατζερ, τόσο δυνατότερος γίνεται. Τόσο καλύτερα αξιολογεί τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, τόσο καλύτερα τους χειρίζεται, ξέρει τα κουμπιά τους.

Πολύ συχνά, οι μικρές κινήσεις φανερώνουν τις μεγάλες προθέσεις. Για παράδειγμα, όταν έρχεται ένας υπάλληλος στο γραφείο, καλό είναι να έχει την αμέριστη προσοχή σας. Αφήστε το κινητό στην άκρη, κοιτάξτε τον στα μάτια όταν σας μιλάει. Αν δεν το κάνετε, είναι σαν να τους λέτε ότι η οθόνη και το κινητό σας είναι πολύ πιο σημαντικά για εσάς από αυτά που έχουν να σας πουν οι ίδιοι. Πρέπει πάντα να έχετε χρόνο για τους συνεργάτες σας. Βάλτε πρώτους τους ανθρώπους σας και θα βάλουν και εκείνοι μετά πρώτη τη δουλειά που τους δώσατε να κάνουν.

Προστατεύστε τον από τις καταιγίδες και τη βροχή

Όταν υποφέρετε από άγχος, οι υπάλληλοι πρέπει να είναι οι τελευταίοι και όχι οι πρώτοι αυτοί στους οποίους θα ξεσπάσετε. Επικεντρωθείτε στη λύση του προβλήματος και ζητήστε με καλό τρόπο τη βοήθειά τους γιατί είναι πολύ πιθανό να είναι οι μόνοι που μπορούν να κάνουν τη δουλειά. Θυμηθείτε, οι υπάλληλοι επηρεάζονται από το πώς χειρίζεται ο μάνατζερ τις καταστάσεις όταν υπάρχει πίεση.

Η επιτυχία σας είναι η επιτυχία τους. Όσο περισσότερο αποδίδουν, τόσο καλύτερος είστε εσείς στη δουλειά σας. Μην τους έχετε δεδομένους. Να αξιολογείτε συνεχώς τις ανάγκες τους. Μήπως αισθάνονται ότι έχουν «βαλτώσει»; Μήπως είναι δυσαρεστημένοι με το μισθό τους; Θέλουν να τους λένε τι να κάνουν ή προτιμούν να παίρνουν οι ίδιοι πρωτοβουλίες;

Κάντε ό,τι καλύτερο μπορείτε για να τους βοηθήσετε να πετύχουν όσα θέλουν να πετύχουν,.

Οι μεγάλοι μάνατζερ είναι αυτοί που βάζουν την επιτυχία των υπαλλήλων τους ως προτεραιότητα, αυτοί που αισθάνονται προσωπική ικανοποίηση όταν τους βλέπουν να αναπτύσσονται.

Ο πραγματικός ρόλος της ηγεσίας είναι ο έλεγχος του κλίματος, η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας γεμάτης προοπτικές και πιθανότητες. Αν αυτό το πετύχετε, οι άνθρωποί σας θα σταθούν στο ύψος τους και θα πετύχουν πράγματα που δεν περιμένατε ποτέ.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *