Skip to content

Η τεχνολογία αλλάζει το underwriting περιουσίας

Τι ειπώθηκε στο μεγαλύτερο insurtech event του κόσμου, το Insure Tech Connect στο Λας Βέγκας με τη συμμετοχή δεκάδων στελεχών του διεθνούς ασφαλιστικού κλάδου.

του Χρήστου Γαβαλά

Με την άνοδο του πληθωρισμού και την προοπτική ύφεσης στον ορίζοντα, το παρόν μακροοικονομικό περιβάλλον αναγκάζει τους ασφαλιστές ιδιαίτερα του κλάδου Περιουσίας / Ατυχημάτων να προσαρμοστούν στις νέες τεχνολογίες και στις πηγές δεδομένων.

Την ίδια ώρα, οι ασφαλισμένοι απαιτούν περισσότερα από τους ασφαλιστές τους, είτε πρόκειται για μεγαλύτερη διαφάνεια είτε για πρόσβαση σε δυναμική τιμολόγηση.

Διάφοροι φορείς της ασφαλιστικές βιομηχανίας συγκεντρώθηκαν στο ITC (Insure Tech Connect) στο Λας Βέγκας για να συζητήσουν το μέλλον του underwriting στον κλάδο Περιουσίας / Ατυχημάτων, εστιάζοντας σε τρόπους με τους οποίους οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα τα δεδομένα και την τεχνολογία και να αλληλεπιδράσουν με τους πελάτες.

Το θέμα που βρέθηκε στο επίκεντρο ήταν ο πληθωρισμός, ο οποίος αναμένεται να συνεχιστεί εν μέσω ζητημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας και γεωπολιτικής αβεβαιότητας.

Ο Κάμερον Ταλίσχι, ειδικός της ασφαλιστικής βιομηχανίας στην McKinsey, είπε ότι η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης υπολόγισε 30 δισεκατομμύρια δολάρια πρόσθετου χαμένου κόστους που υπερβαίνει τις ιστορικές τάσεις ζημιών σε ορισμένες από τις βασικές γραμμές Περιουσίας / Ατυχημάτων. Επιπλέον, ότι αποφάσεις που θα λάβει η κυβέρνηση σε ομοσπονδιακό επίπεδο ως απάντηση στους φόβους ύφεσης θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιβράδυνση της ζήτησης και  της κερδοφορίας σε ορισμένες γραμμές.

Σε πολλές περιπτώσεις εταιρειών, οι τρέχουσες συνθήκες μπορεί να έχουν «εκθέσει πολλές αδυναμίες των εσωτερικών διαδικασιών, πολλές προκλήσεις σε ορισμένες από τις βάσεις δεδομένων που έχουν», είπε ο Ταλίσχι.

«Εάν δεν μπορείτε να λάβετε δεδομένα ενδομηνιαίων αξιώσεων, δεδομένα ζημιών, είναι δύσκολο για εσάς να βρείτε πραγματικά τις τάσεις σε εκείνη τη χρονική κλίμακα».

Ο Άνταμ Γκάτας, επικεφαλής των αναδυόμενων τεχνολογικών λύσεων στη Deloitte, δήλωσε ότι η κατάσταση του πληθωρισμού θα πιέσει ακόμα περισσότερο την κερδοφόρα ανάπτυξη στις εταιρείες. Ο κ. Γκάτας ανέφερε ότι τα υψηλά κόστη συναλλαγής θα είναι μη βιώσιμα έξοδα. «Οι επενδύσεις στην τεχνολογία, τον αυτοματισμό, τη μείωση του κόστους γενικά, προκειμένου να είναι κανείς ευκίνητος επενδυτικά και να επιβιώσει σε αυτήν την αγορά θα είναι εξαιρετικά κρίσιμες», είπε.

Σε ένα οικονομικό περιβάλλον όπου τα ασφάλιστρα αναμένεται να αυξηθούν, υπάρχει μια συνεχής μετάβαση από την καινοτομία στη λειτουργική αποτελεσματικότητα, δήλωσε ο Στιβ Ντάουλινγκ, διευθυντής τεχνολογίας στο Google Cloud. «Από πλευράς εξόδων, αυτό που σκέφτεται κανείς είναι πώς μπορεί να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά, αυτοματοποιώντας ταυτόχρονα τα πράγματα που κάνει σήμερα», είπε.

Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η μόχλευση δεδομένων είναι πρωταρχικής σημασίας για να βοηθηθούν οι ασφαλιστικές να προσαρμοστούν στην τρέχουσα αγορά και όχι μόνο. Οι ομιλητές κατέληξαν επίσης στο ότι δεν υπάρχει εύκολο μοντέλο αυτοματισμού, όταν διάφορα τμήματα και τομείς δραστηριότητας διαφέρουν τόσο πολύ, ανάλογα με τους επιμέρους κρατικούς κανονισμούς.

Το Google Cloud πρωτοστάτησε στην παραγωγή των δικών του δεδομένων και στη διανομή πληροφοριών με εφαρμόσιμο για τις επιχειρήσεις τρόπο. Ο Ντάουλινγκ δίνει τα εύσημα στο cloud επειδή βοήθησε τις ασφαλιστικές εταιρείες να απομακρυνθούν από τα “δεσμευμένα” δεδομένα που μπορεί να είχαν.

«Με το Cloud, αυτό που πραγματικά κάνει είναι ότι δημιουργεί αυτή την ευελιξία για τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, επειδή ιστορικά η ασφάλιση ήταν μια σχετικά αργή διαδικασία», είπε ο Ντάουλινγκ. «Πώς μπορούμε επομένως να γίνουμε πιο προνοητικοί στη λήψη αποφάσεων;».

Μόλις τα προγνωστικά στοιχεία βρίσκονται στα χέρια των ασφαλιστών, μετατρέπονται σε «ήρωες ασφάλισης», δήλωσε ο Τζεφ Χέιν, επικεφαλής εσόδων της Betterview. Ο Χέιν ελέγχει την ικανότητα των ασφαλιστικών να μοιράζονται δεδομένα με διαμεσολαβητές και ασφαλισμένους ως ένα κρίσιμο βήμα για την ανάπτυξη της κερδοφορίας και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

«Το ηρωικό κομμάτι είναι η αναλογία απωλειών τους, με τις πληροφορίες που παρέχουμε, γενικά αυτή μειώνεται σημαντικά, αλλά οι μεταξύ τους σχέσεις είναι ισχυρότερες», είπε. «Και κοιτάζετε το ποσοστό μη ανανέωσης, είναι λιγότερο από 2%, το οποίο σας δίνει μια πραγματικά καλή ιδέα για το τι μπορείτε να επιτύχετε με τον τύπο των πληροφοριών που παρέχουμε, στην αγορά που το παρέχουμε».

Ωστόσο, η προμήθεια και η διανομή δεδομένων δεν είναι μια εφάπαξ διαδικασία, μετά το πέρας της οποίας έχει κανείς τελειώσει. Ο κ. Γκάτας θυμήθηκε αρκετές συνομιλίες με πελάτες που εφάρμοσαν ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης και ρωτούσαν μετά «φθάνει αυτό;».

«Ποιο είναι το αντίθετο της τεχνητής νοημοσύνης; Είναι το IA, που σημαίνει εσωτερικός έλεγχος», είπε ο Γκάτας. «Απαγορεύει την εξέλιξη στη βάση μόνο αυτού του μοντέλου, χωρίς να οικοδομηθεί ένα σύστημα ή μια κουλτούρα που θα ενίσχυε αυτή την αλλαγή».

Αντί να επιδιώκουν έναν εφάπαξ μετασχηματισμό, οι ασφαλιστικές ακολουθούν μια επιλεκτική προσέγγιση που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της.

«Αυτό που βλέπουμε στην αγορά είναι ότι δεν πρόκειται για αγορά ενός προϊόντος ή για ένα ολόκληρο πράγμα που είναι καλύτερο σε όλα, αλλά μάλλον για την επιλογή κάθε πωλητή που είναι ο καλύτερος σε αυτόν τον συγκεκριμένο χώρο», δήλωσε η Κανίσα Κάιταν Άγκαρουαλ της Deloitte.

«Ο αυτοματισμός ήρθε για να μείνει»

Ο Μαξ Ντράκερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Carpe Data, δεν χρειάζεται να κοιτάξει μακριά στο παρελθόν για να δει τον τρόπο με τον οποίο η αυτοματοποίηση μεταμόρφωσε μια βασική γραμμή Περιουσίας / Ατυχημάτων. Η ασφάλιση αυτοκινήτου έγινε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο προϊόν με τη χρήση αυτοματοποιημένων πιστωτικών αποτελεσμάτων, αναφορών οχημάτων και ιστορικού ζημιών.

«Αυτό που κάνουμε και αυτό που βλέπετε άλλες εταιρείες να φαίνεται να κάνουν είναι, να ρωτάμε ποια είναι εκείνα τα κρίσιμα στοιχεία δεδομένων που θα ξεκλειδώσουν αυτόν τον αυτοματισμό για άλλες γραμμές όπως μικρές εμπορικές, για παράδειγμα;» είπε ο Ντράκερ. Πρόσθεσε ότι η ύπαρξη μεγάλης συνέπειας και συμμόρφωσης παραμένει κρίσιμη για την επιτυχία, αλλά ότι τελικά η λειτουργική αποτελεσματικότητα, ειδικά με τις πληθωριστικές τάσεις, είναι κρίσιμη για την επιτυχία μιας ασφαλιστικής.

Η ζήτηση για αυτοματισμό σε γραμμές όπως μικρές εμπορικές, μεσαίες και προσωπικές γραμμές έρχεται ακόμα περισσότερο στο προσκήνιο εξαιτίας ενός γηράσκοντος εργατικού δυναμικού και έλλειψης ειδικευμένων ταλέντων.

«Κανείς δεν σκέφτεται πώς μπορώ να προσλάβω έναν νέο στρατό ασφαλιστών;» είπε. «Δεν υπάρχει καμία εταιρεία που θα το πει ποτέ αυτό. Αντίθετα, ο αντίκτυπος που μπορεί να προκληθεί από τη χρήση δεδομένων για την αυτοματοποίηση αυτών των διαδικασιών είναι βαθύς».

Στα επόμενα πέντε χρόνια, ο Ντράκερ αναμένει από τους ασφαλιστές σε μικρές εμπορικές εταιρείες να εξετάζουν τις διαδικτυακές κριτικές μιας επιχείρησης για να καθορίσουν εάν είναι πιθανό να υποστούν ζημίες ή όχι.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *