Skip to content

Στον τουρισμό στρέφεται τώρα η ασφαλιστική αγορά

Αυξάνεται η ζήτηση εξειδικευμένων ασφαλιστικών προιόντων μετά την απελευθέρωση  του τουρισμού

Να αξιοποιήσουν το επίσημο άνοιγμα του τουρισμού θέλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες και όπως δείχνει το ρεπορταζ όλες έχουν στραφεί προς επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου αλλά και σε επιχειρήσεις που σχετίζονται έμμεσα με τον τουρισμό.

του Νίκου Σακελλαρίου

Πιο συγκεκριμένα οι ασφαλιστικές στρέφουν τώρα την προσοχή τους σε προμηθευτές ξενοδοχείων, σε ταξιδιωτικά γραφεία, σε δωμάτια προς ενοικίαση και λοιπά.

Η τουριστική αγορά ενδιαφέρει πολλαπλά τους ασφαλιστές αφού άμεσα ή έμμεσα αποτελεί δυνητικό πελάτη για αύξηση 20-30% της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής. Η πανδημία μπορεί να επέφερε δεινά στην τουριστική αγορά αλλά ουσιαστικά όξυνε το αίσθημα ανασφάλειας των επαγγελματιών του κλάδου που όπως μαθαίνουμε από τις ασφαλιστικές έχουν επιστρέψει με αυξημένες ανάγκες και ‘ασφαλιστικές ορέξεις’.

Αν τα θετικά σενάρια που μαθαίνουμε, επαληθευτούν στην πράξη, η ασφαλιστική αγορά στο τέλος του 2021 θα ξεπεράσει σε παραγωγή τα 4 δις. Ευρώ.

Business interruption, αστικές ευθύνες, πιστωτικός κίνδυνος και υγεία τα προιόντα με αυξημένη ζήτηση για τον τουριστικό κλάδο

Τα νέα ασφαλιστικά προιόντα τα οποία φαίνεται ότι έχουν αυξημένη ζήτηση ανάμεσα στους επαγγελματίες του τουρισμού είναι όσα αναδείχθηκαν μέσα από την πανδημία.

Κατ’ αρχήν τα συμβόλαια για business interruption (διακοπή εργασιών) έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση. Σύμφωνα με πηγές του Underwriter.gr , ξενοδοχεία 4 και 5*  σε Χαλκιδική, Κρήτη, Ρόδο και Κέρκυρα είτε ασφαλίζονται για πρώτη φορά έναντι διακοπής εργασιών είτε ανανεώνουν τα παλαιά ασφαλιστήριά τους με νέες καλύψεις που αφορούν και τις επιπτώσεις από την πανδημία.

Σε ότι αφορά τον πιστωτικό κίνδυνο, δηλαδή τον κίνδυνο από αθέτηση πληρωμών, η συνολική παραγωγή έχει αυξηθεί πάνω από 30% συνεχίζοντας την τάση που είχε δημιουργηθεί από το 2019 μετά την πτώχευση της Thomas Cook.

αστικές ευθύνες παραμένουν και πάλι σε υψηλό επίπεδο αφού οι ξένοι επισκέπτες και όσοι προτίθενται να επισκεφτούν την χώρα είναι πολύ πιο ‘υποψιασμένοι’ σε ότι αφορά τους κινδύνους μέσα στα ξενοδοχεία. Τέλος τα ασφαλιστήρια υγείας φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος όχι ανάμεσα στους επιχειρηματίες του τουρισμου αλλά και στους εργαζόμενους.

Οι πληροφορίες του underwriter αναφέρουν αύξηση 10% στα ομαδικά προιόντα υγείας τον Απρίλιο-Μάιο εξαιτίας του ανοίγματος του τουρισμού. Μάλιστα, το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο έχουν εμβολιαστεί σε μεγάλο βαθμό φαίνεται ότι επηρεάζει και τα ασφάλιστρα. Για τις ασφαλιστικές ο στόχος είναι να αυξηθεί η παραγωγή μέσα από τις ευρύτερες τουριστικές δραστηριότητες το 2021 πάνω από 40% σε σχέση με το 2020 (αυτό είναι εύκολο) και πάνω από 20% σε σχέση με το 2019.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *