Skip to content

Στο έλεος της έγκαιρης νομοθέτησης: Γιατί τα όνειρα της Βρετανίας για αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να καταρρεύσουν στη γραμμή… εκκίνησης

Στην πιθανότητα να απωλέσει η Βρετανία επενδύσεις στην αυτόνομη οδήγηση (AVs) και να δει τις νεοφυείς επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις σχετικές δοκιμές τους αλλου, αν δεν ψηφιστούν νόμοι που θα ρυθμίζουν το τεχνολογικό τοπίο πριν από τις επόμενες εθνικές εκλογές, αναφέρθηκαν startups και ασφαλιστικές εταιρείες.

του Χρήστου Γαβαλά

Παρά το όραμα της κυβέρνησης να αποτελέσει παγκόσμιο ηγέτη στην τεχνολογία AV, τα αυτοκίνητα που πραγματικά κινούνται στους δρόμους χωρίς οδηγό δεν επιτρέπονται επί του παρόντος σε αυτούς της Βρετανίας, δυσκολεύοντας νεοφυείς επιχειρήσεις να εμπορευματοποιήσουν τα οχήματά τους και αντιστοίχως τις ασφαλιστικές εταιρείες να αξιολογήσουν τους κινδύνους τους.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε τον περασμένο Αύγουστο ότι θα προωθήσει νομοσχέδιο στην τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο, το οποίο και αναμένεται να ολοκληρωθεί αυτό το φθινόπωρο, παρέχοντας λεπτομερείς κανονισμούς έως το 2025.

Αυτό δεν έχει συμβεί ακόμη, με την πολιτική αναταραχή στη χώρα να αναγκάζει την κυβέρνηση να μετριάσει τις φιλοδοξίες να έχει ολοκληρωθεί η εν λόγω ρυθμιστική μεταρρύθμιση εντός της τρέχουσας κοινοβουλευτικής θητείας.

Με τις εθνικές εκλογές να είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν μέχρι τον Ιανουάριο του 2025, η βιομηχανία των αυτόνομων οχημάτων θέλει η κυβέρνηση να παρουσιάσει νομοθεσία άμεσα, διαφορετικά οι μεγάλες καθυστερήσεις είναι ορατές.

«Υπάρχει ένα παράθυρο ευκαιρίας για το Ηνωμένο Βασίλειο τουλάχιστον να πρωτοστατήσει σε κάτι», δήλωσε ο Κλαούντιο Τζιενάλ, επικεφαλής της AXA σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία για την παγκόσμια, η οποία πιστεύει ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να αποτρέψει ατυχήματα.

«Όποιος κινηθεί πρώτος θα έχει το πλεονέκτημα της προσέλκυσης επενδύσεων, δεξιοτήτων και τεχνογνωσίας».

«Αλλά αν είσαι δεύτερος ή τρίτος, γιατί να έρθει ο κόσμος εδώ;» πρόσθεσε ο Τζιενάλ, ο οποίος έγραψε στον υπουργό Οικονομικών της Βρετανίας τον Απρίλιο επιστολή καλώντας την κυβέρνηση να περάσει ένα νομοσχέδιο στην επόμενη κοινοβουλευτική συνεδρίαση.

Το όραμα της βρετανικής κυβέρνησης βασίζεται σε προβλέψεις ότι έως το 2035 περίπου το 40% των νέων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να έχουν δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, ενώ παράλληλα η κατάληψη ηγετικής θέσης στην τεχνολογία AV θα μπορούσε να δημιουργήσει έως και 38.000 νέες εξειδικευμένες θέσεις εργασίας σε μια αγορά αξίας 42 δισεκατομμυρίων λιρών στη Βρετανία, όπως υπολογίζεται ότι θα έχει διαμορφωθεί μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Ο υπουργός Μεταφορών, Μαρκ Χάρπερ τον Δεκέμβριο είχε τονίσει ότι δεν θα προχωρήσει πλέον νομοσχέδιο για θέματα μεταφορών σε αυτή την περίοδο, ενώ δεν ανέφερε και κάποιο ξεχωριστό νομοσχέδιο για αυτόνομα οχήματα σε περίληψη της νομοθετικής ατζέντας του υπουργείου.

Ο Άιαιν Στιούαρτ, ο οποίος προεδρεύει της επιτροπής Μεταφορών του κοινοβουλίου, τόνισε ότι δεν υπήρχε αρκετός χρόνος ούτως ώστε να περάσει νόμος σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση σε αυτή τη συνεδρίαση, αλλά θα μπορούσε αυτό να συμβεί στην επόμενη.

Τον προηγούμενο μήνα, ο υπουργός Τζέσι Νόρμαν ανέφερε ότι συμμεριζόταν τις ανησυχίες των startups AV.

«Εξηγούμε πόσο σημαντικό είναι όσο πιο δυναμικά μπορούμε… για να αποτελέσει αυτό προτεραιότητα για την κυβέρνηση», είπε στους βουλευτές.

Πιθανή αποτυχία θέσπισης κανονισμών θα μπορούσε να δώσει έδαφος σε άλλες χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, που θεσπίζουν σχετικούς κανονισμούς, ή σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Καλιφόρνιας.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις ασκούν ενεργά πιέσεις στην κυβέρνηση για την ψήφιση του νομοσχεδίου, ενώ οι ασφαλιστικές πρέπει να γνωρίζουν ποιος είναι υπεύθυνος, ώστε να μπορούν να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους χωρίς οδηγό.

Φοβούνται ωστόσο ότι η προώθηση νομοσχεδίου για την αυτοοδηγηση θα παραγκωνιστεί από άλλες προτεραιότητες που θα φέρουν ψήφους στην κυβέρνηση ενόψει των εκλογών.

«Πρέπει να δούμε τη νομοθεσία να προχωρά στην επόμενη (κοινοβουλευτική) σύνοδο για να γίνει αυτό πραγματικότητα», δήλωσε η Κέιτι Φίσερ, εμπορική αντιπρόεδρος της Wayve με έδρα το Λονδίνο. Διαφορετικά, θα αναγκαζομασταν να μετακινηθούμε σε άλλες αγορές για να αναπτυχθούμε».

Η Wayve έχει συγκεντρώσει περίπου 260 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Microsoft.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *