Skip to content

Φρενάρουν οι πωλήσεις νέων οχημάτων

O πόλεμος και τα πληθωριστικά προβλήματα φρενάρουν τις νέες πωλήσεις αυτοκινήτων. Προβληματίζονται οι ασφαλιστικές από την μειωμένη νέα παραγωγή αυτοκινήτου μετά τον Φεβρουάριο 

Του Νίκου Σακελλαρίου

Επιπτώσεις στην νέα παραγωγή ασφαλίστρων αυτοκινήτου έχουν δημιουργήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και η άνοδος του πληθωρισμού.

Ένα νέο πρόβλημα για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά είναι ότι από την στιγμή που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν παγώσει οι περισσότερες παραγγελίες αυτοκινήτων. Πρόβλημα υπήρχε και από το 2021 όταν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις (υπήρχαν μάρκες αυτοκινήτων που έκαναν 10-12 μήνες παράδοση) δημιουργούσαν αλυσιδωτές καθυστερήσεις στα νέα ασφαλιστήρια αυτοκινήτου. Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, τα νέα ασφαλιστήρια αυτοκινήτου αποτελούν περίπου το 40-50% της παραγωγής αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Εάν καθυστερούν οι παραδόσεις, οι ασφαλίσεις ετεροχρονίζονται, δηλαδή πιθανότατα να δούμε ασφαλίσεις αυτοκινήτων στο διάστημα Απριλίου-Μαΐου από αγορές αυτοκινήτων που έχουν γίνει στο β’ εξάμηνο 2021.

Αυτό που διαπιστώνουν  οι αντιπροσωπείες κατ΄ αρχήν και οι ασφαλιστικές είναι ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων μετά τον Φεβρουάριο 2022 έχουν παγώσει, ίσως εξαιτίας της ανασφάλειας για το μέλλον που έχει δημιουργήσει ο πόλεμος και σίγουρα εξαιτίας της νέας ανόδου του πληθωρισμού παγκοσμίως που έχει ανατιμήσει το σύνολο των οχημάτων. Υπολογίζεται ότι στην κατηγορία των 1.000-1.200 κυβικών εκατοστών που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ελλάδα, οι τιμές μέσα σε ένα μήνα αυξήθηκαν πάνω από 10%. Σ’ αυτές τις συνθήκες, η ασφαλιστική αγορά υπολογίζει ότι ίσως η νέα παραγωγή ασφαλίστρων αστικής ευθύνης αυτοκινήτου από τον Φεβρουάριο και μέχρι το τέλος Απριλίου να είναι 20% χαμηλότερη απ’ αυτή της αντίστοιχης περιόδου του 2021 και πολύ πιο χαμηλή απ’ αυτή της περιόδου Φεβρουαρίου-Μαΐου 2019. Για το 2020 δεν συζητάμε λόγω του σκληρού lockdown εκείνης της περιόδου.

Αρνητικό ρεκόρ τον Φεβρουάριο στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Φεβρουάριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν περαιτέρω (-6,7%), καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη προμήθεια εξαρτημάτων και αναγκάζονται να περιορίσουν την παραγωγή. Ο όγκος των πωλήσεων ήταν μόλις 719.465 μονάδες σε όλη την ΕΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), πρόκειται για αρνητικό ρεκόρ πωλήσεων τον δεύτερο μήνα της χρονιάς, από τότε που υπάρχουν καταγεγραμμένα στοιχεία.

Οι τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφιες απώλειες (-22,6% και -13,0% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Γερμανία παρουσίασαν ανάπτυξη (+6,6% και +3,2% αντίστοιχα).

Από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2022 , οι συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 6,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Και πάλι, εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-21,1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-15,7%). Από την άλλη πλευρά, οι αγορές τόσο στη Γερμανία (+5,6%) όσο και στην Ισπανία (+4,2%) συνέχισαν να επεκτείνονται.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *