Skip to content

Όλα υπέρ του πελάτη: Νέο κανονιστικό πλαίσιο για τις ασφαλιστικές στην Βρετανία

Ενώπιον της επιβολής προστίμων και αφαίρεσης της άδειας από τις ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας βρίσκονται οι χρηματοπιστωτικές εταιρείας της χώρας, εκτός και εάν αποφασίσουν να θέσουν ως προτεραιότητά τους τις ανάγκες των πελατών τους στο πλαίσιο εκτεταμένων μεταρρυθμίσεων.

του Χρήστου Γαβαλά

Ειδικότερα, οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι υπηρεσίες τους είναι πραγματικά καλές για τους πελάτες τους και ότι αυτή η προσέγγιση εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης.

Αυτό δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Ίαν Σιρλ, επικεφαλής του τμήματος για την πολιτική καταναλωτών και λιανικής στην Αρχή για την Χρηματοοικονομική Συμπεριφορά (FCA).

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επικοινωνούν με τρόπο που οι πελάτες μπορούν να τον αντιλαμβάνονται και να παρέχουν υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών και σε δίκαιη τιμή. Οι εταιρείες θα κριθούν επίσης για την εξυπηρέτηση των πελατών τους και θα ελέγχονται για την ταχύτητα με την οποία αντιμετωπίζουν τα παράπονα σε σύγκριση με τον ρυθμό των πωλήσεων.

«Δεν περιμένουμε από τις εταιρείες να συμπεριφέρονται σε κάθε καταναλωτή σαν να είναι η αδερφή ή ο αδερφός τους, αλλά περιμένουμε από επαγγελματική σκοπιά να συμπεριφέρονται καλά στους καταναλωτές τους και να τους υποστηρίζουν καλά καθ’ όλη τη διάρκεια της επικοινωνίας τους», δήλωσε ο Σέλντον Μάιλς, εκτελεστικός διευθυντής για τους καταναλωτές και τον ανταγωνισμό.

Τα αυστηρότερα στάνταρ για την πώληση νέων και υφιστάμενων χρηματοοικονομικών προϊόντων θα τεθούν σε ισχύ σε 12 μήνες, επιτρέποντας μια τρίμηνη παράταση στο αρχικό χρονοδιάγραμμα μετά από μια αρχική αντίδραση από τον κλάδο. Aξιωματούχοι της FCA ανέφεραν ότι η ρυθμιστική αρχή δημοσίευσε λεπτομέρειες για τους νέους Κανόνες για τον Καταναλωτή εντός της τρέχουσας εβδομάδας.

Τα διοικητικά συμβούλια θα πρέπει πλέον να υπογράφουν ετήσιες εκθέσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι πελάτες, αν και δεν θα υπάρχει απαίτηση για δημοσίευσή τους. 

Η FCA είναι πρόθυμη να αποτρέψει την αναμονή επί μακρόν των καταναλωτών για τη διεκπεραίωση μιας υπόθεσής τους, αν και δεν θα χορηγείται δικαίωμα στον πελάτη να απευθυνθεί σε άτομο όταν παραπονιέται, μεταδίδει το Bloomberg. 

Οι εταιρείες θα λάβουν περίοδο χάριτος δύο ετών για προϊόντα που δεν πωλούνται πλέον. Σύμφωνα με το νέο κανονιστικό πλαίσιο, θα απαιτείται από τις εταιρείες να τερματίσουν τις επιβαρύνσεις και τις χρεώσεις και να διευκολύνουν τους πελάτες να αλλάξουν ή να ακυρώσουν προϊόντα, με την ίδια ευκολία που συναντούσαν για να τα αγοράσουν.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *